Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Využívání médií a digitálních technologií ve vzdělávání se zaměřením na učitele ZŠ MČ Praha 7
Název práce v češtině: Využívání médií a digitálních technologií ve vzdělávání se zaměřením na učitele ZŠ MČ Praha 7
Název v anglickém jazyce: Media and digital technologies in primary school education
Klíčová slova: vzdělávání, školství, digitální technologie, on-line, základní škola, učitelé
Klíčová slova anglicky: education, school, digital technologies, on-line, elementary, teachers
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Radim Wolák
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 26.07.2015
Datum zadání: 26.07.2015
Datum a čas obhajoby: 21.06.2016 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:13.05.2016
Datum proběhlé obhajoby: 21.06.2016
Oponenti: Mgr. Jakub Lucký
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
GIBSON, William. Neuromancer. 1. vydání. Plzeň: Laser, 2010. 336 s. ISBN 978-80- 7193-318-2.
JEŽEK, Vlastimil a JIRÁK, Jan. Média a my. 1. vydání. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2014. 145 s. ISBN 978-80-7331-304-3.
JIRÁK Jan a KÖPPLOVÁ, Barbara. Masová média. 2., přepracované vydání. Praha: Portál, 2015. 392 stran. ISBN 978-80-262-0743-6.
JOHNSON, L., ADAMS BECKER, S., ESTRADA, V., and FREEMAN, A. NMC Horizon Report: 2014 K-12 Edition [ online ]. Austin, Texas: The New Media Consortium. 2014. Dostupné z www: http://cdn.nmc.org/media/2014-nmc-horizon- report-k12-EN.pdf
KLEMENT, Milan a CHRÁSKA, Miroslav a DOSTÁL, Jiří a MAREŠOVÁ, Hana. E- lerning: elektronické studijní opory a jejich hodnocení. Olomouc: agentura GEVAK, 2012. ISBN 978-80-86768-38-0.
MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY. Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020 [ online ]. MŠMT, ©2013 - 2016 [cit. 2016-05-10]. Dostupné z www: <http://www.msmt.cz/ministerstvo/strategie-digitalniho-vzdelavani-do-roku- 2020>
ŠMAHEL, David. Psychologie a internet: děti dospělými a dospělí dětmi. Praha: TRITON, 2003. 158 s. ISBN: 80-7254-360-1.
ZOUNEK, Jiří a ŠEĎOVÁ, Klára. Učitelé a technologie: Mezi tradičním a moderním pojetím. Brno: Paido, 2009. 172 stran. ISBN 978-80-7315-187-4.
ZOUNEK, Jiří a SUDICKÝ, Petr. E-learning: učení (se) s online technologiemi. 1. vyd. Praha: Wolters Kluwer, 2012. 248 s. ISBN 978-80-7357-903-6.
Předběžná náplň práce
Teoretická část výzkumu se bude věnovat obecnému přehledu z oblasti digitálního světa (média, kyberprostor, virtuální realita) a konkrétnímu stavu vybavení a využívání moderních technologií ve vzdělávání. Praktická část práce se zaměří na využívání technologií v praxi. Podrobně bude zkoumat počítačovou gramotnost učitelů veřejných základních škol z městské části Praha 7, jejich postoj k digitálním technologiím a pokusí se ověřit, zda jsou učitelé připraveni na stále rychlejší tempo technologických inovací, aby byli schopni poskytnout svým studentům co nejlepší přípravu do života.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
In the theoretical part, an overview of the digital world (media, cyberspace, virtual reality) and the state of equipment at schools will be mapped. The research then will focus on using technologies in everyday life at schools. It will concentrate on computer literacy of teachers at public elementary schools in Prague 7, their attitude to digital technologies, and their readiness to adapt to the fast pace of technological innovations.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK