Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Téma módy v českých časopisech pro ženy
Název práce v češtině: Téma módy v českých časopisech pro ženy
Název v anglickém jazyce: Fashion theme in Czech magazines for women
Klíčová slova: Móda, časopisy pro ženy, kvantitativní obsahová analýza, článek, trendy
Klíčová slova anglicky: Fashion, women's magazines, quantitive content analysis, article, trends
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Jiří Remr, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 16.07.2015
Datum zadání: 16.07.2015
Datum a čas obhajoby: 20.06.2016 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:13.05.2016
Datum proběhlé obhajoby: 20.06.2016
Oponenti: Mgr. Tereza Drahoňovská
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
1. BARNARD, Malcolm. Fashion: Critical concepts in media and cultural studies. London: Routledge, Taylor, 2012. ISBN 978-041-5462-372.
2. BARTHES, Roland. The fashion system. Berkeley: University of California Press, 1990. ISBN 05-200-7177-8.
3. BENDA, Josef. Vlastnictví periodického tisku v České republice v letech 1989-2006. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1387-1.
4. HERMES, Joke. Reading women's magazines: an analysis of everyday media use. Reprint. Cambridge, MA: Polity Press, 1995. ISBN 978-074-5612-713.
5. KADLECOVÁ, Kateřina. Ženské časopisy pro prokročilé: literární interpretace a kritická analýza diskurzu měsíčníku Marianne. Liberec: Bor, 2006. Jazyky a texty. ISBN 80-868-0725-8.
6. JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Masová média. 2., přepracované vydání. Praha: Portál, 2015, 390 stran. ISBN 978-80-262-0743-6.
7. JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4354-7.
8. KRIPPENDORFF, Klaus. Content analysis: an introduction to its methodology. 2nd ed. Thousand Oaks, Calif.: Sage, 2004, xxiii, 413 p. ISBN 07-619-1545-1.
9. KUMAR, Ranjit. Research methodology: a step-by-step guide for beginners. 2nd ed. Thousand Oaks, Calif.: SAGE, 2005, 332 s. ISBN 14-129-1194-X.
10. LIPOVETSKY, Gilles. Říše pomíjivosti: móda a její úděl v moderních společnostech. V českém jazyce vyd. 2. Překlad Martin Pokorný. Praha: Prostor, 2010. Střed (Prostor). ISBN 978-80-7260-229-2.
11. SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada, 2014. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3568-9.
12. SCHULZ, Winfried a Irena REIFOVÁ. Analýza obsahu mediálních sdělení. 3., nezměn. vyd. Praha: Karolinum, 2011, 149 s. ISBN 978-80-246-1980-4.
13. TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 293 s. ISBN 978-80-7367-683-4.
14. WIMMER, Rodger. Mass Media Research An Introduction. 8th ed., Int. ed. Australia: Gardners Books, 2009. ISBN 978-143-9048-368.
Předběžná náplň práce
Obsahová analýza nejčtenějších tištěných titulů v kategoriích „časopisy pro ženy“ a „časopisy životního stylu pro ženy“. Obsahová analýza se zaměří na zastoupení témat věnovaných módě v poměru k jiným tématům. Provedená obsahová analýza se bude týkat let 2005 a 2015 – v desetiletém rozestupu bude možné porovnat změnu obsahu a poměru zastoupení jednotlivých tematických částí, sledovat zvýšení či snížení podílu obsahu témat týkajících se módy a další proměnné vycházející z níže uvedených hypotéz.

Zjišťování (a následné vyhodnocování) témat článků povede k zmapování obsahu jednotlivých titulů a jejich porovnání.
Témata článků budu rozdělovat dle kategorií „móda“ a „jiné“.
Kategorii „móda“ bych dále rozdělovala dle následujících kritérií:
- oděvní tvorbu
- oděvní trendy a styling
- haute couture
- komerční produkce
- česká móda
- zahraniční móda
- autorství
- zdroj a pod.
Cílem tohoto sledování bude zmapování, jakým způsobem píší česká periodika pro ženy o módě, v jakém rozsahu a jakými tématy se zaobírají.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Quantitive analysis of the top readed women's magazines. With using quantitive content alaysis and SPSS Statisticts software, I will try to find out, how do these magazines write about fashion, which are the main topics and in what extent. Both magazines will be analyzed in ten-year gap (2005 - 2015), so I can describe some content changes and trends, mainly in fashion texts.

Content of analyzed texts will be divide into two sections - "fashion" and "others"
Section "fashion" will be more specified by followed categories:
- fashion productin
- fashin trends and styling
- haute couture
- commercial production
- czech fashion
- freign fashion
- authorship
- source etc.
The goal of this analysis will be description of how does czech women's magazines write about fashion, in what extent and which are the main topics.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK