Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Srovnání vnímání osobnostních značek lídrů stran ODS a TOP 09
Název práce v češtině: Srovnání vnímání osobnostních značek lídrů stran ODS a TOP 09
Název v anglickém jazyce: Comparison of personal brands perception - the case of party leaders ODS and TOP 09
Klíčová slova: Branding, politický branding, značka, osobnostní značka, koncept OCEAN, ODS, TOP 09, Petr Fiala, Karel Schwarzenberg
Klíčová slova anglicky: Branding, political branding, brand, brand personality, OCEAN concept, ODS, TOP 09, Petr Fiala, Karel Schwarzenberg
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: Mgr. Anna Shavit, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 18.06.2015
Datum zadání: 18.06.2015
Datum a čas obhajoby: 20.06.2016 00:00
Místo konání obhajoby: IPS FSV UK, U kříže 8/661 158 00 Praha 5 – Jinonice
Datum odevzdání elektronické podoby:13.05.2016
Datum proběhlé obhajoby: 20.06.2016
Oponenti: doc. Michel Perottino, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
AAKER, Jennifer L. 1997. Dimension of brand personality. Journal of Marketing Research. No. 34. Pp. 347-356.
SCAMMEL, Margaret. 2007. Political Brands and Consumer Citizens: The Rebranding of Tony Blair. The ANNALS of the American Academy of Political and Social Science. No. 661. Pp. 176-192.
DE CHERNATONY. Leslie. 2009. Značka: od vize k vyšším ziskům. Brno: Computer Press.
FRENCH, Alan a SMITH, Gareth. 2009. The Political brand: A consumer perspective. Marketing Theory. No. 9. Pp. 209-226.
HUGHES, Andrew. 2007. Personal Brands: An Exploratory Analysis of Personal Brands In Australian Political Marketing.
KAPFERER Jean-Noel. 2008. The New Strategic Brand Management: Creating and Sustaining Brand Equity Long Term. Kogan Page: London.
KELLER, Kevin Lane. 1993. Conceptualizing, measuring and managing customer-based brand equity. Journal of Marketing. No. 57. Pp. 1-22.
KOTLER, Philip a KELLER, Kevin Lane. 2013. Marketing management. Praha: Grada.
NEEDHAM, Catherine. 2005. Brand Leaders: Clinton, Blair and the Limitations of the Permanent Campaign. Political Studies. No. 53. Pp. 343-361.
NEEDHAM, Catherine. 2006. Brands and political loyalty. Brand Management. No. 13. Pp. 178-187.
SMITH, Gareth. 2009. Conceptualizing and Testing Brand Personality in British Politics. Journal of Political Marketing. No. 8. Pp. 209-232.
ŽIŽLAVSKÝ, Michal a EIBL, Otto. 2011. Srovnání osobností politických značek ČSSD, ODS a lídrů těchto stran. Sociální studia. No. 3. Pp. 67-98.
ŽIŽLAVSKÝ, Michal. 2012. Strana jako značka. In: CHYTILEK, Roman, EIBL, Otto a MATUŠKOVÁ, Anna. Teorie a metody politického marketingu. Brno: CDK
Předběžná náplň práce
Předkládaná diplomová práce se zabývá brandingem v politice a klade si za cíl srovnat vnímání osobnostních značek lídrů stran ODS a TOP 09. Pro daný výzkum byl zvolen lídr ODS Petr Fiala a lídr TOP 09 Karel Schwarzenberg. V této práci byly měřeny hodnoty značky skrz postupy, které navrhl K. L. Keller a pro výzkum osobnostní značky byl použit koncept OCEAN Gerarda Sauciera, který tvoří hlavní pilíř této práce. Srovnání vnímání osobnostních značek lídrů těchto stran bylo zkoumáno na vzorku 212 studentů politologie a ekonomie.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This master’s thesis focuses on the concept of branding in politics. The main aim of this piece of work is comparison of perception of brand personality. In this case, the party leader Petr Fiala by ODS and Karel Schwarzenberg by TOP 09, have been chosen for this research. The brand value was assessed by procedures which were suggested by K. L. Keller. The OCEAN concept, created by Gerard Saucier, was used for brand personality research, which is the main pillar of this thesis. The sample of 212 students of political science and economics took part in the above mentioned research.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK