Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Parlamentní volby v roce 2013 a míra profesionalizace volebních kampaní
Název práce v češtině: Parlamentní volby v roce 2013 a míra profesionalizace volebních kampaní
Název v anglickém jazyce: Parliamentary elections in 2013 and the level of professionalisation of election campaigns
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: Mgr. Anna Shavit, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 16.06.2015
Datum zadání: 16.06.2015
Datum a čas obhajoby: 20.06.2017 08:00
Místo konání obhajoby: Jinonice - U Kříže 8, J3014, Jinonice - místn. č. 3014
Datum odevzdání elektronické podoby:22.05.2017
Datum proběhlé obhajoby: 20.06.2017
Oponenti: PhDr. Karel Höfer
 
 
 
Kontrola URKUND:
Předběžná náplň práce
Způsobů, praxí a postupů jak docílit úspěšné volební kampaně je v současné době nepřeberné množství. A právě dobře zvolená volební strategie může výrazně napomoci k úspěchu, neřku-li je to klíčový krok k úspěchu. Samozřejmě za předpokladu, že produkt potažmo politická strana, která je nabízena je v politickém prostředí konkurenceschopná.
Od druhé poloviny 20. století až do dnes se rozrůstají možnosti jakým způsobem maximalizovat volební výsledky politických stran. Od doby kdy kandidáti komunikovali s voliči skrze televizi až po současnost, kdy jsou v široké míře využívány sociální média. Klíčovou proměnou je ale zejména profesionalizace volební kampaně. Tým který má na starosti volební kampaň je jasně hierarchizovaný a každý má jasně stanovené úkoly a pole působnosti, stejně tak je téměř pravidlem, že jsou najímáni jednotlivý specialisté nebo i celé agentury, jež se přímo specializují na volební kampaně a v jejich tvorbě mají mnohaleté zkušenosti.
Jak již bylo nastíněno, tak volební strategie a správné vedení volební kampaně je klíčem k úspěchu, a proto tato diplomová práce bude mít za cíl zmapovat volební strategie politických stran, které přesáhly 5% kvorum a získali mandáty v Poslanecké sněmovně ve volbách v roce 2013. Jsou to strany: ČSSD, hnutí ANO, TOP 09, ODS, KSČM, hnutí Úsvit a KDU-ČSL.
Práce se zaměří na kampaně výše zmíněných politických stran a bude se věnovat jednotlivým součástem politické strategie potažmo politické kampaně. Jsou to:

• plánování kampaně
• složení volebního štábu
• průzkumy politického trhu
• segmentace
• zacílení a umístění kandidáta na politickém trhu
• Tvorba hlavní „message“ kampaně
• komunikační strategie a politická reklama kandidátů
• využití negativní kampaně
• finanční strategie kampaně

Hlavním cílem této práce bude vytvoření jakési komparace politických strategii a politických kampaní z roku 2013. Tato analýza by měla sloužit ke komparaci jednotlivých strategií, a to zda jsou politické strategie a politické kampaně unifikované, tedy zda jsou využívaný stejné nebo podobně postavené strategie nebo zda každý elektorát vyžaduje odlišně postavenou strategii, tedy zda se zkoumané volební strategie liší a pokud ano, tak v čem.
Zdrojů diplomové práce bude několik. Budou provedeny strukturované rozhovory s volebními manažery jednotlivých stran, dále pak bude zpětně monitorováno postupy a trendy v jednotlivých kampaních. V neposlední řadě práce bude využívat literaturu, jenž se zabývá politickými strategiemi, politickou kampaní a politickým marketingem: viz předběžný seznam literatury.

Literatura:
1. ALLEN, C. Final Countdown: Getting Out Your Vote. In: FAUCHEUX, R. A. Winning elections. Political Campaign Management, Strategy and Tactics. New York: M. Evans and Company, 2003, s. 248-258. 

2. ALLEN, C. How to Ask for Money. In: FAUCHEUX, R. A. Winning elections. Political Campaign Management, Strategy and Tactics. New York: M. Evans and Company, 2003, s. 248-258. 

3. BRADOVÁ, Eva. Od lokálních mítinků k politickému marketingu: Teorie a vývoj politické komunikace a volebních kampaní. Brno: Masarykova univerzita, 2005. 

4. BRADOVÁ, Eva. Negativní kampaně a politická reklama ve volbách. Olomouc: Periplum, 2008. 

5. DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2007. 

6. EIBL, Otto. Marketing politických kampaní. Brno: Masaarykova univerzita, 2012. 

7. FAUCHEUX, R. A. Writing your Campaign plan. In: FAUCHEUX, R. A. Winning 
elections. Political Campaign Management, Strategy and Tactics. New York: M. 
Evans and Company, 2003
8. CHYTÍLEK, Roman, et al. Volební systémy. Praha : Portál, 2009. 

9. GREGOR, Miloš. Klasické koncepty v politickém marketingu. In: CHYTÍLEK, 
Roman, Otto EIBL a Anna MATUŠKOVÁ. Teorie a metody politického marketingu. 
Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2012, s. 52-74. 

10. JABLONSKI, A. W. Politický marketing v USA: koncepce a uplatnění v 
prezidentských kampaních. In: JABLONSKI, A. W. Politický marketing: Úvod do 
teorie a praxe. Brno: Barrister and Principal, 2006, s. 27-49. 

11. KATZ, R. S., MAIR, P.: The Cartel Party Thesis: A Restatement. Perspectives on 

12. Politics, 2009, 7, No. 4, 753-766. 

13. KAVANAGH, Dennis. Election Campaigning: The New Marketing of Politics. Cambridge: Blackwell Publishers, 1995.
14. KOTLER, P., G. AMSTRONG, J. SAUNDERS a V. WONG. Principles of marketing. 
New Jersey: Prentice Hall inc., 1999. 

15. KRÁLÍKOVÁ, Marcela. Vybranné nástroje politického marketingu. In: CHYTILEK, 
Roman, Otto EIBL a Anna MATUŠKOVÁ. Teorie a metody politického marketingu. Brno: Centrum pro studium demokracie a kutury, 2012, s. 108-128.
16. MACHIAVELLI, N. Úvahy o vládnutí a vojenství. Praha: Argo, 2001. 

17. MACKOVÁ, Alena. Nové komunikační nástroje. In: CHYTILEK, Roman, Otto EIBL 
a Anna MATUŠKOVÁ. Teorie a metody politického marketingu. Brno: Centrum pro 
studium demokracie a kultury, 2012, s. 304-321. 

18. MATUŠKOVÁ, Anna. Politický marketing a české politické strany : volební kampaně 
v roce 2006. Brno: Masaarykova univerzita, 2010. 

19. MATUŠKOVÁ, A. a E. PAVLOVÁ. Volební strategie a kampaně. In: CHYTÍLEK, 
R., O. EIBL a A. MATUŠKOVÁ. Teorie a metody politického marketingu. Brno: 
Centrum pro studium demokracie a kultury, 2012, s. 152-177. 

20. MISTR, Sun. Umění války. Gliwice: Helion, 2005. 

21. NAPOLITAN, J. Napolitan ́s Rules: 112 lessons learned from a career in politics. In: 
FAUCHEUX, R. A. Winning elections. Political Campaign Management, Strategy 
and Tactics. New York: M. Evans and Company, 2003, s. 26-58. 

23. NEWMAN, B. I. The marketing of the president: Political marketing as campaign strategy. Thousand Oaks: Sage Publications, 1994.
24. NIFFENEGGER, P. B. Strategies for success from the political marketers. Journal of Consumer Marketing. 1989, roč. 6, č. 1, s. 45-51.

25. NORRIS, Pippa. A Virtuous circle: Political Communications in Postindustrial Societies. Cambridge: Cambridge university press, 2000.

26. SARTORI, Giovanni. Srovnávací ústavní inženýrství: zkoumání struktur, podnětu a výsledku. Praha: Sociologické nakladatelství, 2001.
27. SHAW, C. The campaign manager: Running and winning local elections. Boulder: 
Westview Press, 2004. 

28. SCHMITT-BECK, R. a D. M. FARREL. Studying political campaigns and their 
effects. In: SCHMITT-BECK a D. M. FARREL. Do Policitical Campaigns Matter?,. 
London: Routledge, 2002. 

29. SIMON, A. F. Winning message: Candidate behavior, Campaign discourse and 
democracy. Cambridge: Cambridge University Press, 2002. 

30. SKRZYPINSKI, D. Strategie politických stran. In: JABLONSKI, A. W. Politický marketing: Úvod do teorie a praxe. Brno: Barrister and Principal, 2006, s. 83-100.
87
31. SPOUSTA, J.: Volební kampaň a její účinek, in: MRKLAS, L. (ed.): Krajské volby 2000. Fakta názory komentáře, Cevro, Praha 2001.
32. TAYLOR, I. Media speak. Media speak press, 2008.
33. VEROGA, C. a RICE, M.. Only the facts. In: NEWMAN, B. I. Handbook of political marketing. Thousand Oaks: Sage Publications, 1999, s. 242-256.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK