Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Strana jako firma: ANO 2011 a ANO
Název práce v češtině: Strana jako firma: ANO 2011 a ANO
Název v anglickém jazyce: The Business Firm Model of Party Organisation: ANO 2011 and ANO
Klíčová slova: Koncept strana jako firma, hnutí ANO 2011, Andrej Babiš, Aliance nového občana, Pavol Rusko, Forza Italia, Silvio Berlusconi
Klíčová slova anglicky: the business-firm model of party organisation, Movement ANO 2011, Andrej Babiš, Alliance of New Citizen, Pavol Rusko, Forza Italia, Silvio Berlusconi
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra politologie (23-KP)
Vedoucí / školitel: PhDr. Josef Mlejnek, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 26.02.2015
Datum zadání: 26.01.2016
Datum a čas obhajoby: 05.02.2018 09:00
Místo konání obhajoby: Jinonice - U Kříže 8, J4020, Jinonice - místn. č. 4020
Datum odevzdání elektronické podoby:05.01.2018
Datum proběhlé obhajoby: 05.02.2018
Oponenti: doc. Michel Perottino, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Zásady pro vypracování
Práce pojme dvě případové studie dvou vybraných politických stran, na které bude aplikována teorie "the bussines firm party". Posléze dojde k jejich komparaci. Veškeré informace či data budou využívána z již dostupných šetření a literatury. Práce by také měla vycházet z analýzy primárních zdrojů jednotlivých politických stran. Práce bude zahrnovat i průzkumy veřejného mínění či grafy k lepšímu znázornění a pochopení některých jevů.

Předběžná osnova:

Úvod
1. Vymezení teoretického rámce - koncept strany jako firmy dle autorů Hopkin a Paolucci – seznámení s vybraným konceptem, popis jednotlivých kritérií
1.1 Italský příklad FORZA ITALIA a Silvio Berlusconi – vybraný příklad, na základě kterého vznikl tento koncept
2. Středoevropské případy – nový fenomén? – nastínění, zhodnocení aktuálnosti tohoto fenoménu v zemích střední Evropy
3. Český případ – ANO 2011 – případová studie
4. Slovenský případ – Aliance nového občana – případová studie
5. Porovnání obou případových studií – shrnutí odlišností, podobností
Závěr
Seznam odborné literatury
HOPKIN, Jonathan, PAOLUCCI, Caterina. 1999. The business firm model of prty organisation: Case from Spain and Italy. European Journal of Politicaal Research 35. Wolter Kluwer: Kluwer Academic Publisher. 307-339.
HLOUŠEK, Vít. 2012 Věci Veřejné: politické podnikání strany typu firmy. Politologický časopis – Czech Journal of Political Science 4: 322-340.
KOPEČEK, Lubomír. 2012. Česká politika v časech videodemorkacie. http://www.revuepolitika.cz/clanky/1719/ceska-politika-v-casech-videodemokracie
KOPEČEK, Lubomír. 2006. Analýzy působení Aliance nového občana ve slovenské politice. http://www.cepsr.com/clanek.php?ID=284
DOČKAL, Vít. 2002. Aliance nového občana – populistická či protestní strana? http://www.cepsr.com/clanek.php?ID=30
BRADOVÁ, Eva. 2005. Od lokálních mítinků k politickému marketingu. Brno: Mezinárodní politologický ústav.
GRAZIOLI, Stefano. 2007. Ve jménu lidu: populisté, extremisté a charismatičtí lídři Evropy. Praha: KMa.
PANEBIANCO, Angelo. 1988. Political Parties: Organization and Power. Cambridge: Cambridge University Press.
Raniolo, Francesco. 2006. Forza Italia: a leader with a party. South Eropean Society and Politics 11 (3-4): 439-445.
Předběžná náplň práce
Diplomová práce se bude zabývat dvěma politickými stranami ve středoevropském prostoru optikou reprezentující jeden z dnešních fenoménu vyskytujících se na politické scéně – jsou jím politické strany, které svým fungováním připomínají soukromou firmu. Teoretický koncept – strana jako firma (the business firm party) z roku 1999 vzniklý na základě analýzy fungování a prezentace italské strany devadesátých lete FORZA ITALIA, se stane hlavním teoretickým rámcem, ze kterého práce bude vycházet. V práci bude tento koncept představen a následně bude aplikován na vybrané politické strany, jimiž jsou ANO 2011 působící v České republice a strana stejného akronymu ANO (Aliance pro nového občana), která byla přítomna ve slovenském stranickém systému zejména mezi lety 2002-2006. Na závěr pak dojde ke komparaci těchto jednotlivých případových studií a identifikování jejich podobností či naopak odlišností.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thesis describes two political parties that have been established in Central Europe, namely ANO 2011 in the Czech Republic, and ANO in Slovakia, whose main common feature is that they are run as private business companies. The aim of the thesis is to conduct an analysis of these two political parties which builts on the “business-firm model” party theory. This theoretical concept was established in 1999 and is based on observations of FORZA ITALIA, an Italian political party. Although the business firm model is an emerging political concept, it has been growing in popularity recently in almost all European countries. The thesis introduces this theoretical concept in detail and applies it to the two cases present in the Czech and Slovak party system. Finally, the thesis compares the two parties with each other and identifies their similarities and differences.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK