Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Spolkové volby 1998: Personalizace německé politiky za kancléřství Gerharda Schrödra
Název práce v češtině: Spolkové volby 1998: Personalizace německé politiky za kancléřství Gerharda Schrödra
Název v anglickém jazyce: Federal Elections 1998: Personalisation of German Politics during Gerhard Schröder´s Chancellorship
Klíčová slova: politická komunikace, personalizace, Gerhard Schröder, politainment, spolkové volby 1998, SPD
Klíčová slova anglicky: political communication, personification, Gerhard Schröder, politainment, Bundestag election 1998, SPD
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: Mgr. Anna Shavit, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 16.06.2014
Datum zadání: 16.06.2014
Datum a čas obhajoby: 16.06.2015 00:00
Místo konání obhajoby: FSV Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:15.05.2015
Datum proběhlé obhajoby: 16.06.2015
Oponenti: Mgr. Ing. David Klimeš, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Předběžná náplň práce
Tato práce se zabývá personalizací v kampani SPD pro spolkové volby v roce 1998 se zaměřením na Gerharda Schrödera, hlavního kandidáta na post kancléře. V 90. letech prošlo Německo společenskou a politickou změnou v důsledku sjednocení. Také politická komunikace čelila novým výzvám – proto v té době prošla značnou profesionalizací. Komunikační strategie se pod vlivem amerických trendů stavěly podle marketingových postupů. Na jejich přípravách se podíleli marketingoví stratégové, PR a mediální specialisti nebo profesionální volební poradci.
Jedním z prvků takové moderní politické komunikace je právě personalizace, kdy je komunikace strany zaměřená na její „největší hvězdu“, v tomto případě na kontroverzní postavě žoviálního „mediálního“ kancléře Gerharda Schrödera. SPD se podařilo v roce 1998 centralizovat volební strategii v nezávislé skupině Kampa 98, která sdružovala marketingové a mediální agentury (například KNSK/BBDO). Tím se vytvořil komunikační tým, který sjednotil „brand“ SPD. Důležitou roli sehrály i dobré vztahy, které si Schröder pěstoval s novináři. Tyto aspekty pomohly SPD k výhře nad CDU a k vytvoření koalice se Zelenými.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This paper deals with a so called personalization in the SPD campaign during the federal election in 1998 and focuses on the main candidate Gerhard Schröder. In the 90`s Germany has undergone a social and political change. Also, political communication was facing new challenges, and therefore underwent a considerable professionalization. The communication strategy were influenced by American trends in political campaigning which were built on marketing principles. The whole process involved strategists, marketers, PR and media specialists, and professional political consultants.
One of the aspects of such modern political communication is an above mentioned personalization. This means, that party`s communication towards the voters is being focused on "the party`s star“. This thesis deals with the topic of the controversial and jovial "media" chancellor Gerhard Schröder. SPD managed to centralize electoral strategy in an independent group called Kampa 98, which brought together marketing and media agencies (e.g. KNSK / BBDO). They managed to create an effective communication team that unified the 'brand' SPD where Schröders charisma was also a game changer. Schröder`s intense media relations and frienships with some journalists were also a significant point in this process. These aspects helped SPD to win over CDU and to form a coalition with the Green Party.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK