Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Mediální obraz rockové hudby v československém tisku v období normalizace
Název práce v češtině: Mediální obraz rockové hudby v československém tisku v období normalizace
Název v anglickém jazyce: Media image of the rock music in the Czechoslovak print media in the period of normalisation
Klíčová slova: Československo, normalizace, rocková hudba, média, cenzura, hudební publicistika, oficiální periodika, samizdat, underground, orální historie
Klíčová slova anglicky: Czechoslovakia, normalisation, rock music, media, censorship, music journalism, official periodicals, samizdat, underground, oral history.
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: rigorózní práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jakub Končelík, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 05.02.2014
Datum zadání: 05.02.2014
Datum a čas obhajoby: 19.03.2014 00:00
Místo konání obhajoby: FSV Praha 1.
Datum odevzdání elektronické podoby:10.02.2014
Datum proběhlé obhajoby: 19.03.2014
Oponenti: PhDr. Jan Cebe, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Rigorózní práce „Mediální obraz rockové hudby v československém tisku v období normalizace“ definuje základní atributy a specifika mediálního zobrazení rockové hudby v letech 1969–1989 s vysvětlením role oficiální a neoficiální (samizdatové) hudební publicistiky v procesu medializace. Operacionalizace výzkumu dále reflektuje význam a postavení rockové hudby v socio-kulturním vývoji Československa, systém kontroly a řízení médií a jeho vliv na kvalitativní vývoj hudební publicistiky na příkladu periodického tisku za použití orálně historického výzkumu a deskriptivních i komparativních metod.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The rigorosum thesis “Media image of the rock music in Czechoslovak print media in the period of normalisation” outlines the basic characteristics and features of the media’s coverage of rock music from 1969 to 1989, relating to factors which shaped common music journalism standards both for official publications as well as the unofficial area of ‘samizdat’ magazine production. The aim of this research focuses on the role of rock music in Czechoslovak sociological and cultural development as well as on the censorship systems that undermined the qualitative values and principles of music journalism as a whole. On one hand, information for this thesis has been gained through oral historical accounts, on the other hand other methodical elements have been utilised to fulfill the defined goals in a more comprehensive way, i.e. by analysing descriptive and comparative perspectives, using samples from relevant periodicals.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK