Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Cvičebnice Mongeova promítání
Název práce v češtině: Cvičebnice Mongeova promítání
Název v anglickém jazyce: Workbook of Monge projection
Klíčová slova: Mongeovo promítání, osová afinita, středová kolineace, řešené příklady, zobrazení těles, řezy těles, průniky těles
Klíčová slova anglicky: Monge projection, axial affinity, central collineation, solved examples, projection of solids, solid sections, solid intersections
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra didaktiky matematiky (32-KDM)
Vedoucí / školitel: RNDr. Jana Hromadová, Ph.D.
Řešitel: Mgr. Nikola Pajerová - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 03.12.2013
Datum zadání: 03.12.2013
Datum potvrzení stud. oddělením: 19.12.2013
Datum a čas obhajoby: 08.09.2016 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:25.07.2016
Datum odevzdání tištěné podoby:28.07.2016
Datum proběhlé obhajoby: 08.09.2016
Oponenti: RNDr. Martina Škorpilová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Úkolem studenta je prostudovat stávající literaturu týkající se Mongeova promítání. Poté student sestaví soubor ukázkových řešených příkladů. Jedním zmožných přístupů je současná prezentace prostorového řešení a řešení v Mongeově promítání. Pro tvorbu obrázků student využije vhodný 3D modelovací software. Práce bude obsahovat také stručnou teorii Mongeova promítání a pracovní listy, vhodné pro využití při výuce na střední škole. Bylo by vhodné vytvořené materiály ověřit v praxi při reálné výuce.
Seznam odborné literatury
[1] Urban, A.: Deskriptivní geometrie I, SNTL, 1982

[2] Pomykalová, E.: Matematika pro gymnázia - Planimetrie, Prometheus, Praha, 2004

[3] moderní 3D modelovací softwary, internetové zdroje
Předběžná náplň práce
Cílem práce je zvýšit názornost a podpořit prostorovou představivost studentů při výuce deskriptivní geometrie.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of the thesis is to increase clarity and support spatial imagination of students in studying descriptive geometry.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK