Přírodovědná výuka v terénu a její vliv na postoje a znalosti žáků
Název práce v češtině: | Přírodovědná výuka v terénu a její vliv na postoje a znalosti žáků |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Field education in science and its effect on attitudes and knowledge of pupils |
Klíčová slova: | výuka, biologie, přírodopis, didaktika, postoje, motivace |
Klíčová slova anglicky: | teaching, biology, science, didactics, attitudes, motivation |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra učitelství a didaktiky biologie (31-180) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Jan Mourek, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 10.10.2013 |
Datum zadání: | 15.11.2013 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 06.05.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 06.06.2014 |
Oponenti: | RNDr. Vanda Janštová, Ph.D. |
Předběžná náplň práce |
Cílem práce je vytvořit literární rešerši původních vědeckých prací zaměřenou na problematiku vlivu terénní přírodovědné výuky (především v učebních předmětech biologie a přírodopis) na postoje a znalosti žáků základních a středních škol. Zvláštní pozornost bude přitom věnována porovnání reálné terénní výuky a virtuální terénní výuky s využitím počítačů a dalších informačních technologií. Předběžná struktura práce: 1. Úvod 2. Problematika reálné a virtuální výuky - širší uvedení do tématu 3. Možnosti využití informačních technologií v terénní výuce přírodovědných předmětů 4. Používané metody pedagogického výzkumu 5. Vliv reálné a virtuální terénní výuky na postoje žáků 6. Vliv reálné a virtuální terénní výuky na znalosti žáků 7. Postoje učitelů k reálné a virtuální terénní výuce 7. Shrnutí a závěr |