Právní úprava product placementu a jeho využití Českou televizí
Název práce v češtině: | Právní úprava product placementu a jeho využití Českou televizí |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Legal regulation of the product placement a its utilization by the czech television |
Klíčová slova: | Product placement, Česká televize, reklama, právní regulace, právní úprava, evropské právo, RRTV |
Klíčová slova anglicky: | Product placement, Czech television, advertising, legal regulation, European law, RRTV |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra mediálních studií (23-KMS) |
Vedoucí / školitel: | JUDr. PhDr. Josef Benda, Ph.D., LL.M., Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 22.07.2013 |
Datum zadání: | 22.07.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 27.01.2015 00:00 |
Místo konání obhajoby: | FSV Praha 1. |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 05.01.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 27.01.2015 |
Oponenti: | PhDr. Tomáš Trampota, Ph.D. |
Kontrola URKUND: |
Předběžná náplň práce |
Předmětem této práce je právní úprava product placementu a jeho využití Českou televizí. Product placement byl až do poloviny roku 2010 zakázán, poněvadž byl právně chápán jako forma skryté reklamy. Až v souvislosti s účinností zákona č. 132/2010 Sb., o audiovizuálních službách na vyžádání a změně některých zákonů a novelizací zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání byl product placement formálně právně upraven. Značná část této práce se věnuje evropské právní úpravě. Je tak učiněno z toho důvodu, že české zákony upravující product placement vycházejí ze sekundární evropské legislativy. Závěrem této kapitoly je posouzení, nakolik současná právní úprava odpovídá potřebám provozovatelů vysílání a zadavatelům reklamy a do jaké míry je na přítomnost product placementu upozorňován divák.
Hlavními důvody, proč je předmětem této práce právě Česká televize je několik. Tím stěžejním je skutečnost, že veřejnoprávní televize má už z povahy svého statusu odlišné postavení vůči komerčním televizním společnostem a jsou na ni kladeny vyšší nároky z hlediska naplňování veřejné služby a veřejného zájmu. Současně je s ohledem na novelizaci zákona č. 483/1991 Sb., o České televizi v situaci, kdy je zásadním způsobem omezena možnost získávat finanční prostředky prostřednictvím reklamy. Product placement je tak možností do budoucna, jak si výpadky způsobené novelizací zákona o České televizi nahradit. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The main aspects of this thesis is the analysis of the legal regulation of the product placement and its utilization by the Czech television. Product placement was banned till the year 2010 when a new legislation 132/2010 Sb. came in force and several other laws had to be revised. Part of this thesis also deals with the European law. The results of these chapters are then evaluated and there is a consideration whether the new legislation that regulates product placement is well designed.
The second major part deals with the Czech television and its utilization of the product placement. On the basis of the comparative analysis is decided if the usage of the product placement is correct or if there is still a room for improvement. |