Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Luxusní lifestylové přílohy deníků v České republice
Název práce v češtině: Luxusní lifestylové přílohy deníků v České republice
Název v anglickém jazyce: Luxury lifestyle newspaper supplements in the Czech republic
Klíčová slova: přílohy, deníky, ZEN, City Life, Esprit, Proč ne?!, politická ekonomie komunikace, inzerce, public relations, ideologie úspěchu
Klíčová slova anglicky: supplements, journals, ZEN, City Life, Esprit, Proč Ne?, political economy of communication, advertising, public relations, ideology of success
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Markéta Supa, M.A., Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 12.07.2013
Datum zadání: 12.07.2013
Datum a čas obhajoby: 22.06.2016 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:13.05.2016
Datum proběhlé obhajoby: 22.06.2016
Oponenti: prof. PhDr. Jan Jirák, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
BAJČAN, Roman. Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. Praha: Management Press, 2003. 147 s . ISBN 80-7261-096-1.
BARTHES, Roland. Mytologie. Praha: Dokořán, 2004. 170 s . ISBN 80-865-6973-X.
BEDNAŘÍK, Petr, Jan JIRÁK a Barbara KÖPPLOVÁ. Dějiny českých médií: od počátku do současnosti. Praha: Grada, 2011. 439 s . ISBN 978-80-247-3028-8.
BERÁNKOVÁ, Milena, Alena KŘIVÁNKOVÁ a Fraňo RUTTKAY. Dějiny československé žurnalistiky. Praha: Novinář, 1984. 315 s .
BURTON, Graeme a JIRÁK, Jan. Úvod do studia médií. 1. vyd. Brno: Barrister, 2001. 391 s . ISBN 80-859-4767-6.
ČERNÝ, Jiří. - HOLEŠ, Jan. Sémiotika. Jiří Černý, Jan Holeš. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004. 363 s . ISBN 8071788325.
DOUBRAVOVÁ, Jarmila. Sémiotika v teorii a praxi. Praha: Portál, 2002. 159 s . ISBN 80-7178-566-0.
DU PLESSIS, Erik. Jak zákazník vnímá reklamu. Brno: Computer Press, c2007. 215 s . ISBN 978-80-251-1456-8.
ECO, Umberto. Teorie sémiotiky. Praha: Argo, 2009. 648 s . ISBN 978-80-257-0157-7.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2006. 443 s . ISBN 80-251-1041-9.
FTOREK, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2009. 195 s . ISBN 978-80-247-2678-6.
GIDDENS, Anthony. Sociologie. Vyd. 1. Praha: Argo, 2001. 595 s . ISBN 80-7203-124-4.
GOLDING, Peter a Graham MURDOCK. The political economy of the media. Glos: Elgar, 1997. 689 s . ISBN 1-85278-777-5.
HAVLÍK, Radomír. Úvod do sociologie. Vydání šesté, přepracované. V Praze: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015. 132 s . ISBN 978-80-246-2843-1.
HAWKES, Terence. Strukturalismus a sémiotika. Brno: Host, 1999. 174 s . ISBN 80-86055-62-0.
HECZKOVÁ, Libuše. Píšící Minervy: vybrané kapitoly z dějin české literární kritiky. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy, 2009. 402 s . ISBN 978-80-7308-282-6.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. 407 s . ISBN 80-7367-040-2.
HOLÝ, Ladislav. Malý český člověk a skvělý český národ: národní identita a postkomunistická transformace společnosti. 2. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství, 2010. 233 s . ISBN 978-80-7419-018-6.
HUBINKOVÁ, Zuzana. Psychologie a sociologie ekonomického chování. 3., aktualiz., doplněné a přeprac. vyd. Praha: Grada Publishing, 2008. 277 s . ISBN 978-80-247-1593-3.
JANDOUREK, Jan. Sociologický slovník. 1.vyd. Praha: Portál, 2001. 288s.
ISBN 80-7178-535-0.
JANDOUREK, Jan. Úvod do sociologie. Praha: Portál, 2003. 231 s . ISBN 80-7178-749-3.
JAREŠ, Michal, Pavel JANÁČEK a Petr ŠÁMAL (eds.). Povídka, román a periodický tisk v 19. a 20. století: sborník příspěvků ze sympozia pořádaného oddělením pro
152
výzkum literární kultury ÚČL AV ČR v Praze 13.-14. října 2004. Praha: ÚČL AV ČR, 2005. Edice K (Ústav pro českou literaturu AV ČR). ISBN 80-857-7847-5.
MCNAIR, Brian. Sociologie žurnalistiky. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004. 184 s . ISBN 80-7178-840-6.
JIRÁK, Jan a kol. 10 let v českých médiích. Vyd. 1. Praha: Portál pro Newton Information Technology, 2005. 142 s . ISBN 80-717-8925-9.
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Masová média. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009. 413 s . ISBN 978-80-7367-466-3.
KELLER, Jan. Abeceda prosperity. 4., rozš. vyd. Brno: Doplněk, 2010. 183 s . ISBN 978-80-7239-249-0.
KOHÁK, Erazim. Svoboda, svědomí, soužití: kapitoly z mezilidské etiky. Praha: Sociologické nakladatelství, 2004. 216 s . ISBN 80-86429-35-0.
KONČELÍK, Jakub, Pavel VEČEŘA a Petr ORSÁG. Dějiny českých médií 20. století. Praha: Portál, 2010. 310 s . ISBN 978-80-7367-698-8.
KOPECKÝ, Ladislav. Public relations: dějiny, teorie, praxe. Praha: Grada, 2013. 238s. ISBN 978-80-247-4229-8.
KREJČÍ, Jaroslav. O češství a evropanství: o českém národním charakteru. Ostrava: Amosium servis, 1993. 183 s . ISBN 80-85498-19-7.
L'ETANG, Jacquie. Public relations: základní teorie, praxe, kritické přístupy. Praha: Portál, 2009. 338 s . ISBN 978-80-7367-596-7.
LYONS, Pat a Rita KINDLEROVÁ. 47 odstínů české společnosti. Praha: Sociologický ústav AV ČR, v .v .i ., 2015. ISBN 978-80-7330-280-1.
MCCHESNEY, Robert Waterman. Problém médií: jak uvažovat o dnešních médiích. Všeň: Grimmus, 2009. 140 s . ISBN 978-80-902831-2-1.
MOSCO, Vincent. The political economy of communication. 2nd ed. Los Angeles: Sage, 2009. 268 s . ISBN 978-1-4129-4701-5.
MLČOCH, Lubomír. Ekonomie rodiny v proměnách času, institucí a hodnot. Praha: Karolinum, 2014. 192 s . ISBN 978-80-246-2323-8.
OLŠOVSKÝ, Jiří. Slovník filozofických pojmů současnosti. Praha: Grada, 2011. 333 s . ISBN 978-80-247-3613-6.
OSVALDOVÁ, Barbora a Jan HALADA. Encyklopedie praktické žurnalistiky. Praha: Libri, 1999. 256 s . ISBN 80-85983-76-1.
PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003. 581 s . ISBN 80-247-0254-1.
SAUSSURE, Ferdinand de, Albert RIEDLINGER, Albert SECHEHAYE a Charles BALLY. Kurs obecné lingvistiky. Praha: Academia, 1996. 468 s . ISBN 80-200-0560-9.
SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: nejužívanejší metody a techniky. Praha: Grada, 2014. 539 s . ISBN 978-80-247-3568-9.
STRAUSS, Anselm L. a Juliet M. CORBIN. Základy kvalitativního výzkumu: postupy a techniky metody zakotvené teorie. Boskovice: Albert, 1999. 196 s . ISBN 80-85834-60-X.
SVOBODA, Václav. Public relations: moderně a účinně. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2009. 239 s . ISBN 978-80-247-2866-7.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vydání druhé. Praha: Portál, 2014. 377 s . ISBN 978-80-262-0644-6.
ŠUBRT, Jiří. Soudobá sociologie. V Praze: Karolinum, 2010. 383 s . ISBN 978-80-246-1789-3.
TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010. 293 s . ISBN 978-80-7367-683-4.
TUČEK, Milan. Dynamika české společnosti a osudy lidí na přelomu tisíciletí. Praha: Sociologické nakladatelství, 2003. 428 s . ISBN 80-86429-22-9.
VEČEŘA, Pavel. Úvod do dějin tištěných médií. Praha: Grada publishing, 2015. Ţurnalistika a komunikace. 270 s . ISBN 978-80-247-4178-9.
VLAŠÍN, Štěpán. Slovník literární teorie. 2. rozš. vyd. Praha: Československý spisovatel, 1984. 465 s .
VODÁKOVÁ, Alena a Olga VODÁKOVÁ. Rod ženský: kdo jsme, odkud jsme prišly, kam jdeme?. Praha: Sociologické nakladatelství, 2003. 356 s . ISBN 80-86429-18-0.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing, 2012. 324 s . ISBN 978-80-247-4005-8.
Předběžná náplň práce
Diplomová práce mapuje fenomén českých deníkových příloh luxusního charakteru. Suplementy ZEN,
City Life, Esprit a Proč ne?! vycházejí společně s deníky E15, MF Dnes, Lidové noviny a Hospodářské
noviny. V teoretické části práce je nejdříve nastíněn vývoj, kterým si prošly lifestylové časopisy a
klasické deníkové přílohy, protoţe studované suplementy představují jakousi kombinaci právě těchto
dvou mediálních produktů. Další kapitola práce se věnuje obsahu médií z hlediska politické ekonomie
komunikace, podle níţ jsou média skrytě ovlivňována politickými a ekonomickými elitami, které
prostřednictvím inzerce a public relations zasahují do redakčního obsahu médií. Formují tak veřejné
mínění dle potřeb svých zájmů. Teoretická část se tedy ve svém závěru soustředí i na definici reklamy a
public relations. Praktická část práce zkoumá metodou sémiotické analýzy, jakým způsobem je
čtenářům prezentována ideologie úspěchu – všeobecně přisuzovaného právě politickým a ekonomickým
elitám, které dle politické ekonomie komunikace mediální produkty tajně ovládají.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The diploma thesis observes the phenomenon of Czech journal attachements of luxury character in
particular supplements ZEN, City Life, Esprit and Proč ne?! These are published together with daily
press E15, MF Dnes, Lidové Noviny a Hospodářské noviny. In the theoretical part is first outlined the
development of lifestyle magazines and classical daily attachments, because examined supplements are
kind of combination of both these media products. The next chapter deals with the media content from
the political as well as economical communication, which covertly affects media by means of
advertising and public relations and thus shape public opinion according to their own interests. In the
end the theoretical part focuses also on definition of advertisement and public relations. The goal of the
practical part is to research using the semiotic analysis how the ideology of success is presented to
readers, which is in general an attribute of political as well as economical elites. These elites secretly
control media products following political economy of communication.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK