Jednoduché počítačové hry pro výuku chemie - možnosti a limity
Název práce v češtině: | Jednoduché počítačové hry pro výuku chemie - možnosti a limity |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Casual computer games in chemistry education - possibilities and limits |
Klíčová slova: | aktivizující metody, didaktická hra, organické názvosloví, přírodní látky, Java, programování didaktické hry, vzdělávání v chemii |
Klíčová slova anglicky: | activationg teaching methods, didactic game, organic nomenclature, natural compounds, Java, development of didactic game, chemistry education |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra učitelství a didaktiky chemie (31-280) |
Vedoucí / školitel: | doc. RNDr. Petr Šmejkal, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 28.01.2013 |
Datum zadání: | 28.01.2013 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 17.05.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 08.06.2016 |
Oponenti: | RNDr. Pavel Teplý, Ph.D. |
Předběžná náplň práce |
Práce je zaměřena na tvorbu a využití jednoduchých počítačových her ve výuce chemie a v chemickém vzdělávání. V rámci práce bude na základě rešerše vytvořeno (naprogramováno) několik jednoduchých výukových her zaměřených na chemii a tyto hry budou evaulovány ve skupinách žáků a učitelů. Cílem práce je zejména vytvořit několik didaktických her pro výuku chemie a tak podpořit výuku chemie nenásilnou aktivizační formou s využitím studentům blízkých prostředků ICT. Důležitá je při tvorbě odborná správnost a vhodné didaktické zpracování hry, neboť nižší kvalita v těchto ohledech je nedostatkem některých her, které v této oblasti již existují. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The diploma thesis is focused on desing and creation of few simple (casual) computer games for chemistry education. In the framework of the thesis, few simple chemistry games will be developed and programmed and evaluated in groups of pupils and teachers. The main objective of the thesis is development of the didactic games for chemistry education due to the lack of good games focused on chemistry education now and, hence, support the chemistry education by an active form using ICT tools. Important aspect of the developed games is their quality regarding chemistry and didactic correctness, which is also deficiency of some existing games on chemistry education. |