Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Jednoduché počítačové hry pro výuku chemie - možnosti a limity
Název práce v češtině: Jednoduché počítačové hry pro výuku chemie - možnosti a limity
Název v anglickém jazyce: Casual computer games in chemistry education - possibilities and limits
Klíčová slova: aktivizující metody, didaktická hra, organické názvosloví, přírodní látky, Java, programování didaktické hry, vzdělávání v chemii
Klíčová slova anglicky: activationg teaching methods, didactic game, organic nomenclature, natural compounds, Java, development of didactic game, chemistry education
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra učitelství a didaktiky chemie (31-280)
Vedoucí / školitel: doc. RNDr. Petr Šmejkal, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 28.01.2013
Datum zadání: 28.01.2013
Datum odevzdání elektronické podoby:17.05.2016
Datum proběhlé obhajoby: 08.06.2016
Oponenti: RNDr. Pavel Teplý, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Práce je zaměřena na tvorbu a využití jednoduchých počítačových her ve výuce chemie a v chemickém vzdělávání. V rámci práce bude na základě rešerše vytvořeno (naprogramováno) několik jednoduchých výukových her zaměřených na chemii a tyto hry budou evaulovány ve skupinách žáků a učitelů.
Cílem práce je zejména vytvořit několik didaktických her pro výuku chemie a tak podpořit výuku chemie nenásilnou aktivizační formou s využitím studentům blízkých prostředků ICT. Důležitá je při tvorbě odborná správnost a vhodné didaktické zpracování hry, neboť nižší kvalita v těchto ohledech je nedostatkem některých her, které v této oblasti již existují.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The diploma thesis is focused on desing and creation of few simple (casual) computer games for chemistry education. In the framework of the thesis, few simple chemistry games will be developed and programmed and evaluated in groups of pupils and teachers.
The main objective of the thesis is development of the didactic games for chemistry education due to the lack of good games focused on chemistry education now and, hence, support the chemistry education by an active form using ICT tools. Important aspect of the developed games is their quality regarding chemistry and didactic correctness, which is also deficiency of some existing games on chemistry education.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK