Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Modelování sociální interakce malých skupin 3D agentů
Název práce v češtině: Modelování sociální interakce malých skupin 3D agentů
Název v anglickém jazyce: Social interaction of small groups of 3D agents: a computational model
Klíčová slova: 3D agent sociální interakce virtuální realita umělá inteligence
Klíčová slova anglicky: 3D agent virtual reality social interaction artificial intelligece
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI)
Vedoucí / školitel: doc. Mgr. Cyril Brom, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 04.07.2014
Datum zadání: 04.07.2014
Datum potvrzení stud. oddělením: 18.07.2014
Zásady pro vypracování
Steering techniky lze použít pro výpočet změny pozice a natočení 3D virtuálních agentů během relativně jednoduchých sociálních interakcí (dva agenti jdou vedle sebe, pět agentů si povídá v kruhu apod.). S těmito agenty pak lze i interagovat. Jak průběžně počítat pozici a směr agentů a zároveň určit doprovodné animace při složitějších interakcích, jakou je například hádka, však známo není, přitom by takové algoritmy mohly nalézt uplatnění například v počítačových hrách, kde se pro zobrazování scének tohoto typu používají vesměs jen neinteraktivní cut-scény.

Cílem práce je implementovat sadu algoritmů pro řízení pohybu (lokace, směr natočení) a určování animací (z hotové animační knihovny) 3D virtuálních agentů, kteří interagují v malých skupinách, a demonstrovat jejich fungování na prototypu. Práce bude rozšiřovat předchozí modely pohybu agentů vytvořené v rámci platformy Pogamut a používat grafickou knihovnu Pogamutu. Práce rovněž může využít anotovaných videonahrávek studentů DAMU, kteří přehrávají několik scének tohoto typu. Předpokládá se, že agenti spolu budou komunikovat pomocí "emotikon" (komiksových bublin). Součástí práce je i provedení menší evaluační studie výsledného prototypu pomocí lidských probandů.

Seznam odborné literatury
Reynolds, C.: Steering behaviours for autonomous characters. In: Game Developers Conference, pp. 763–782 (1999).

Pedica, C., Vilhjálmsson, H.: Spontaneous avatar behavior for human territoriality. In: Applied Artificial Intelligence, vol. 24, pp. 575–593, (2010).

Popelova, M., Bida M., Brom, C., Gemrot, J., Tomek, J.: When a Couple Goes Together: Walk Along Steering. In Proc. Motion in Games, 2011, LNCS 7060 (2011) pp. 278-289

Mateas, M.: Interactive Drama, Art and Artificial Intelligence. PhD thesis. Department of Computer Science, Carnegie Mellon University (2002).

Kendon, A.: Conducting Interaction: Patterns of Behavior in Focused Encounters. Cambridge University Press (1990).

Gemrot, J., Kadlec, R., Bida, M., Burkert, O., Pibil, R., Havlicek, J., Zemcak, L., Simlovic, J., Vansa, R., Stolba, M., Plch, T., Brom C.: Pogamut 3 Can Assist Developers in Building AI (Not Only) for Their Videogame Agents. In: Agents for Games and Simulations, LNCS 5920, pp. 1–15, Springer, Heidelberg (2009). http://pogamut.cuni.cz (6.7.2012).

Brom, C., Babor, P., Popelová, M., Bída, M., Tomek, J., Gemrot, J. Controlling Three Agents in a Quarrel: Lessons Learnt. Proc. MIG 2012 (in press)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK