Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Předvolební strategie v české prezidentské kampani 2012/13 - srovnání stranických a nestranických kandidátů
Název práce v češtině: Předvolební strategie v české prezidentské kampani 2012/13 - srovnání stranických a nestranických kandidátů
Název v anglickém jazyce: Election strategy of candidates in Czech presidential campaign 2012/2013 – comparison of party and non-party candidates
Klíčová slova: prezidentské volby v ČR 2013, prezidentští kandidáti, přímá volba, předvolební strategie, předvolební kampaň, politický marketing
Klíčová slova anglicky: Czech presidential elections 2013, presidential candidates, direct vote, election strategy, election campaign, political marketing
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra politologie (23-KP)
Vedoucí / školitel: PhDr. Mgr. et Mgr. Tomáš Váňa
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 07.06.2012
Datum zadání: 05.02.2013
Datum a čas obhajoby: 18.06.2013 00:00
Místo konání obhajoby: IPS FSV UK, U kříže 8/661 158 00 Praha 5 – Jinonice
Datum odevzdání elektronické podoby:15.05.2013
Datum proběhlé obhajoby: 18.06.2013
Oponenti: PhDr. Petr Just, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce Předvolební strategie v české prezidentské kampani 2012/13 - srovnání stranických a nestranických kandidátů by mělo být zpětné zhodnocení a porovnání kampaní jednotlivých prezidentských kandidátů v první přímé volbě prezidenta v České republice.
V práci by se měla zhodnotit kampaň prvních čtyř až pěti nejúspěšnějších kandidátů, jejichž výběr by měl být zaměřen na jejich případnou stranickou příslušnost (alespoň 2 straníci a 2 nestraníci).
Pro analýzu předvolební strategie jsem bude výchozím teoretickým konceptem Skrzypińského rozdělení volebních strategií. Vzhledem k tomu, že tento teoretický koncept byl formulován s ohledem na soupeření politických stran, bude nutné jej přizpůsobit velmi specifickému volebnímu trhu, jakým prezidentská kampaň beze sporu je.
Seznam odborné literatury
monografie
BENOIT, W. (2006): Communication in Political Campaigns. New York: PETER LANG.
BRADOVÁ, E. (2005): Od lokálních mítinků k politickému marketingu: teorie a vývoj politické komunikace a volebních kampaní. Brno: Masarykova univerzita. 106 s.
CABADA, L., KUBÁT, M. a kol (2004): Úvod do studia politické vědy. Praha: Eurolex Bohemia. 242 - 265 s.
JABLOŃSKI, A.W. a kol. (2006): Politický marketing: úvod do teorie a praxe. Brno: Barrister & Principal, spol. s.r.o. 208 s.
HENNEBERG, S. C. M. (2002): Understanding Political Marketing. In O´Shaughnessy, N. J., Henneberg S. C. M.: The Idea of Political Marketing. Westport, Connecticut,
London: Praeger. 93 - 170 s.
KAPUCIÁNOVÁ, A. (2012): Předvolební strategie malých politických stran. Praha: Univerzita Karlova. Fakulta sociálních věd. Institut politologických studií, 2012. 126 s. Vedoucí diplomové práce: PhDr. Petr Just, Ph.D.
MATUŠKOVÁ, A. (2009): Volby 2006 – Volební strategie a využívání politického marketingu v České republice. Brno: Masarykova Univerzita. Fakulta sociálních studií. Katedra politologie, 2009. 151 s., Školitel: doc. PhDr. Lubomír Kopeček, Ph.D.
NEWMAN, B. I. (1994): The Marketing of the President. Thousand Oaks: Sage. 167 s.
ŘÍCHOVÁ, B.; JIRÁK, J. (2000): Politická komunikace a média. Praha: Karolinum, 163 s.
SCAMMEL, M. (1997): The Wisdom Of The War Room: U.S. Campaigning And Americanization. Cambridge: Harvard University. 23 s.
ŠARADÍN, P. [et al.] (2007): Politické kampaně, volby a politický marketing. Olomouc: Periplum. 142 s.
WRING, D. (2002): Conceptualising Political Marketing: A Framework for Election-Campaign Analysing. In The Idea of Political Marketing. Westport, Connecticut, London: Praeger. 171 – 186 s.
články
BELENKY, A.S. (2005): Competitive strategies of U.S. Presidential candidates in election campaigns. Computers & Mathematics With Applications. Vol. 49, No. 1. s. 53-71.
BOOMGAARDEN, Hajo G.; VLIEGENTHART, Rens; DE VREESE Claes H. (2012): A Worldwide Presidential Election: The Impact of the Media on Candidate and Campaign Evaluations. International Journal Of Public Opinion Research. Vol. 24, No. 1. s. 42-61.
CAMPBELL, James E.; DETTREY, Bryan J. (2009): Context and Strategy in Presidential Campaigns: Incumbency and the Political Climate. Journal Of Political Marketing. Vol. 8, No. 4. s. 292-314.
SCAMMEL, M. (1999): Political Marketing: Lessons for Political Science. Political Studies. Vol. XLVII, No. 4, s. 718-739.
ŠKODOVÁ, M. (2006): Role kampaně v politické komunikaci a její nazírání českou veřejností před parlamentními volbami v roce 2006. Naše společnost. Vol. 4. No. 2, s. 20–27.
internetové zdroje
Projektovaná bakalářská práce předpokládá hojné využití tiskových zpráv, sociologických výzkumů, denního tisku a dalších zdrojů aktuálních v době samotných voleb.
Academic Search Complete (EBSCOhost) http://search.ebscohost.com/Community.aspx?community=y&authtype=shib&id=0&ugt=723731163C2635473706359632153E9228E3753369836593602329E337133503&return=y&IsMobile=N&sWidth=Unknown&sHeight=Unknown&sPlatformVendor=Microsoft
Centrum pro výzkum veřejného mínění – Sociologický ústav AV ČR v.v.i. http://www.cvvm.cas.cz
Factum Invenio http://www.factum.cz/
JSTOR http://www.jstor.org
Sage Fulltext Collection: Political Science, Sociology, Communication Studies http://online.sagepub.com.ezproxy.is.cuni.cz/
Středisko empirických výzkumů http://www.stem.cz
Volební server ČSÚ http://www.volby.cz/
Předběžná náplň práce
1. Deskripce a porovnání předvolební kampaně 4-5 prezidentských kandidátů ve volbách v lednu 2013.
2. Prokázání či vyvrácení teze, že nestraničtí kandidáti mají vzhledem ke své neutralitě lepší výchozí pozici před voliči (nejsou zatíženi problémy politických stran).
3. Prokázání či vyvrácení teze, že naopak straničtí kandidáti mají lepší výchozí pozici co do zázemí a možností svého stranického volebního týmu, který má bohaté zkušenosti z mnoha jiných druhů voleb. K prokázání obou předchozích tezí bych ráda použila komparaci jednotlivých srovnatelných prvků kampaní jak stranických tak nestranických kandidátů. V případě nutnosti také jejich srovnání se zahraničím.
4. Zhodnocení úspěšnosti předvolebních strategií jednotlivých stranických a nestranických kandidátů a jejich vliv a výsledek první přímé prezidentské volby v ČR.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK