Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Interaktivní model hádky pomocí virtuálních agentů
Název práce v češtině: Interaktivní model hádky pomocí virtuálních agentů
Název v anglickém jazyce: Three virtual characters in a quarrel: an interactive model
Klíčová slova: virtuální agent, konečný automat, improvizační divadlo
Klíčová slova anglicky: virtual agent, finite state machine, improv theater
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI)
Vedoucí / školitel: doc. Mgr. Cyril Brom, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 18.10.2011
Datum zadání: 04.11.2011
Datum potvrzení stud. oddělením: 01.12.2011
Datum a čas obhajoby: 18.06.2012 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:24.05.2012
Datum odevzdání tištěné podoby:25.05.2012
Datum proběhlé obhajoby: 18.06.2012
Oponenti: RNDr. Jan Beneš, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Emočně vypjaté situace se v počítačových hrách obvykle přehrávají jako krátké filmy - uživatel nemá možnost dění na obrazovce ovlivňovat. Předmětem práce je vytvoření modelu jedné takové situace: hádky muže a dvou žen. Uživatel bude moci průběh hádky ovlivňovat.

Podkladem pro model budou anotovaná data získaná z videozáznamu, na kterém živí herci přehrávají tuto situaci různými způsoby.

Součástí práce je navržení teoretického modelu a implementace prototypu. Důraz je kladen na rozmístění postav a jejich gestikulaci; předmětem není jazykový výstup. Pseudo-jazykový výstup může být do projektu zařazen formou tzv. emotikon. Pro implementaci prototypu bude využita 3D grafika projektu StoryFactory a knihovna Pogamut.
Seznam odborné literatury
Claudio Pedica and Hannes Hogni Vilhjalmsson: Spontaneous Avatar Behavior for Human Territoriality. Applied Artificial Intelligence, Volume 24 Issue 6, July 2010, 575-593

Zhen Liu: Emotion Interaction of Virtual Character in 3D Artificial Society. SEAL 2006, LNCS 4247, pp. 648–655, 2006.

Dokumentace projektu Pogamut, MFF UK, 2008 -- 2011.
Předběžná náplň práce
Emočně vypjaté situace se v počítačových hrách obvykle přehrávají jako krátké filmy - uživatel nemá možnost dění na obrazovce ovlivňovat. Předmětem práce je vytvoření modelu jedné takové situace: hádky muže a dvou žen. Uživatel bude moci průběh hádky ovlivňovat.

Podkladem pro model budou anotovaná data získaná z videozáznamu, na kterém živí herci přehrávají tuto situaci různými způsoby.

Součástí práce je navržení teoretického modelu a implementace prototypu. Důraz je kladen na rozmístění postav a jejich gestikulaci; předmětem není jazykový výstup. Pseudo-jazykový výstup může být do projektu zařazen formou tzv. emotikon. Pro implementaci prototypu bude využita 3D grafika projektu StoryFactory a knihovna Pogamut.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK