Interaktivní model hádky pomocí virtuálních agentů
Název práce v češtině: | Interaktivní model hádky pomocí virtuálních agentů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Three virtual characters in a quarrel: an interactive model |
Klíčová slova: | virtuální agent, konečný automat, improvizační divadlo |
Klíčová slova anglicky: | virtual agent, finite state machine, improv theater |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI) |
Vedoucí / školitel: | doc. Mgr. Cyril Brom, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 18.10.2011 |
Datum zadání: | 04.11.2011 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 01.12.2011 |
Datum a čas obhajoby: | 18.06.2012 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 24.05.2012 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 25.05.2012 |
Datum proběhlé obhajoby: | 18.06.2012 |
Oponenti: | RNDr. Jan Beneš, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Emočně vypjaté situace se v počítačových hrách obvykle přehrávají jako krátké filmy - uživatel nemá možnost dění na obrazovce ovlivňovat. Předmětem práce je vytvoření modelu jedné takové situace: hádky muže a dvou žen. Uživatel bude moci průběh hádky ovlivňovat.
Podkladem pro model budou anotovaná data získaná z videozáznamu, na kterém živí herci přehrávají tuto situaci různými způsoby. Součástí práce je navržení teoretického modelu a implementace prototypu. Důraz je kladen na rozmístění postav a jejich gestikulaci; předmětem není jazykový výstup. Pseudo-jazykový výstup může být do projektu zařazen formou tzv. emotikon. Pro implementaci prototypu bude využita 3D grafika projektu StoryFactory a knihovna Pogamut. |
Seznam odborné literatury |
Claudio Pedica and Hannes Hogni Vilhjalmsson: Spontaneous Avatar Behavior for Human Territoriality. Applied Artificial Intelligence, Volume 24 Issue 6, July 2010, 575-593
Zhen Liu: Emotion Interaction of Virtual Character in 3D Artificial Society. SEAL 2006, LNCS 4247, pp. 648–655, 2006. Dokumentace projektu Pogamut, MFF UK, 2008 -- 2011. |
Předběžná náplň práce |
Emočně vypjaté situace se v počítačových hrách obvykle přehrávají jako krátké filmy - uživatel nemá možnost dění na obrazovce ovlivňovat. Předmětem práce je vytvoření modelu jedné takové situace: hádky muže a dvou žen. Uživatel bude moci průběh hádky ovlivňovat.
Podkladem pro model budou anotovaná data získaná z videozáznamu, na kterém živí herci přehrávají tuto situaci různými způsoby. Součástí práce je navržení teoretického modelu a implementace prototypu. Důraz je kladen na rozmístění postav a jejich gestikulaci; předmětem není jazykový výstup. Pseudo-jazykový výstup může být do projektu zařazen formou tzv. emotikon. Pro implementaci prototypu bude využita 3D grafika projektu StoryFactory a knihovna Pogamut. |