Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Média a jejich vliv na zrod nové politické osobnosti na příkladu Radka Johna
Název práce v češtině: Média a jejich vliv na zrod nové politické osobnosti na příkladu Radka Johna
Název v anglickém jazyce: Media and birth of new political persona on the example of Radek John
Klíčová slova: politická komunikace, mediální obraz, personalizace, celebritizace, Radek John, Věci veřejné, reprezentace, kvantitativní obsahová analýza
Klíčová slova anglicky: political communication, media image, personalization, celebritization, Radek John, Věc veřejné, representation, quantitative content analysis
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jan Křeček, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 10.06.2011
Datum zadání: 11.07.2011
Datum a čas obhajoby: 28.01.2013 00:00
Místo konání obhajoby: FSV Praha 1.
Datum odevzdání elektronické podoby:04.01.2013
Datum proběhlé obhajoby: 28.01.2013
Oponenti: PhDr. Vlastimil Nečas, Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
• BAUMAN, Z. Individualizovaná společnost. Praha: Mladá Fronta, 2004. ISBN 80-204-1195-X.
• BRETTSCHNEIDER, Frank. Personalization of Campaigning. In DONSBACH, Wolfgang (ed.). The International Encyclopedia of Communication. London: Blackwell Publishing, 2008,
• BERGER, L. a T. LUCKMAN. Sociální konstrukce reality. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 1999. ISBN 80-85959-46.
• BRADOVÁ, Eva; ŠARADÍN, Pavel. Volební kampaně v ČR a volby 2006: Amerikanizace kampaní? In DANČÁK, Břetislav; HLOUŠEK, Vít (eds.). Parlamentní volby 2006 a česká politika. Brno: Masarykova univerzita. Mezinárodní politologický ústav, 2006
• BURTON, G. a J. JIRÁK. Úvod do studia médií. Brno: Barrister & Principal, 2001. ISBN 80-85947-67-6.
• FAIRCLOUGH, N. Media Discourse. London: Arnold, 1995. ISBN 1-58901-101-5.
• HABERMAS, Jürgen. Strukturální přeměna veřejnosti: Zkoumání jedné kategorie občanské společnosti. 1. vyd. Praha : Filosofia, 2000.ISBN 80-7007-134-6.
• HALL, Stuart. Representation : Cultural Representations and Signifying Practices. London : Sage Publications & Open University, 2010.ISBN 0761954317.
• HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2006
• JABLONSKI, A.W. Politický marketing: Úvod do teorie a praxe. Brno: Barrister & Principal, 2006. ISBN 80-7364-011-2.
• JIRÁK, J.; KÖPPLOVÁ, B.. Masová média. 1. vydání. Praha : Portál, 2009. 416 s. ISBN 978-80-7367-466-3.
• JIRÁK, J.; ŘÍCHOVÁ, B. (eds.). Politická komunikace a média. Praha : Karolinum, 2000, 163 s. ISBN 80-246-0182-6
• KIRCHHEIMER, O. The Transformation of Western Europe Party Systems. Princeton: Princeton University Press, 1966. Political Parties and Political development ed. Joseph LaPalombara.
• KLÍMA, M. Volby a politické strany v moderních demokraciích. Praha: Radix, 1998. ISBN 80-86031-13-6.
• LILLEKER, Darren G. Key concepts in political communication. London: Sage, 2006.
• LOUW. The Media and political process. London: Sage Publications, 2005. ISBN 0-7619-408.
• MATUŠKOVÁ, A. Politický marketing a české politické strany. Brno: Masarykova univerzita, Mezinárodní politický ústav, 2010. ISBN 978-80-210-5169-0.
• MCQUAIL, D. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-574-5.
• McNAIR, Brian. An Introduction to Political Communication. 3. vyd. Londýn: Routledge, 2003. ISBN 0-415-30707-4.
• NEWMAN, B.I. The Marketing of the President: Political Marketing as Campaign Strategy. SAGE, 1993. ISBN 080395138
• NIELAND, J.U. Politainment. In DONSBACH, Wolfgang (ed.). The International Encyclopedia of Communication. London: Blackwell Publishing, 2008
• NIMMO, D. a R. SAVAGE. Candidates and their images: Concepts, methods, and findings. Pacific Palisades: Goodyear Pub. Co., 1976. ISBN ISBN 0876201540
• NORRIS, P. Political Communications and Democratics Poltitics. 2001 In BRADOVÁ, E. Od lokálních mítinků k politickému marketingu: Teorie a vývoj politické komunikace a voleních kampaní. Brno: Masarykova univerzita, 2005.
• NOVÁK, M. Systémy politických stran. 1. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství, 1997. ISBN 80-85850-22-2.
• PANEBIANCO, A. Political Parties: Organization and Power. Cambridge: Cambridge University Press, 1988.
• POGUNTKE, Thomas; WEBB, Paul (eds.). The Presidentialization of Politics. A Comparative Study of Modern Democracies. Oxford : Oxford University Press, 2005
• REIFOVÁ, Irena, et al. Analýza obsahu mediálních sdlení. Praha : Karolinum, 2004. 150 s. ISBN 80-246-0827-8.
• SCHERER, Helmut. Úvod do metody obsahové analýzy. In SCHULZ, Winfried, et al. Analýza obsahu mediálních sdělení. Praha : Karolinum, 2004.
• SCHULZ, W. Proces politické komunikace: vymezení problémů a kladení otázek. In SCHULZ, W. – SCHERER, H. – HAGEN, L. – REIFOVÁ, I. – KONČELÍK, J. Analýza obsahu mediálních sdělení. 2. přepracované vyd. Praha: Karolinum, 2004b. 149 s. ISBN 80-246-0827-8.
• Schulz, W. Massenmedien und Realität. Die ,,ptolemaische“ und die ,,kopernikanische“ Aufassung. In ŘÍCHOVÁ, B. a J. JIRÁK. Politická komunikace a média. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0182-6.
• STREET, J. Mass media, politics and democracy. New York: Palgrave, 2001. ISBN 0-333-69305-1.
• THOMPSON, J.B. Média a modernita : sociální teorie médií. Praha: Karolinum, 2004. ISBN 80-246-0652-6.
• TRAMPOTA, T.; VOJTCHOVSKÁ, M. Metody výzkumu médií. Praha : Portál, 2010. 296 s. ISBN 978–80–7367-683-4
• ULICKA, G. (1996) Wplyv marketingu politycznego na zmiany w zyciu publicznym panstw demokratyczkych In JABLONSKI, A.W. Politický marketing: Úvod do teorie a praxe. Brno: Barrister & Principal, 2006. ISBN 80-7364-011-2.
• WAYNE, S.J. (1996), The Road to the White House 1996 In JABLONSKI, A.W. Politický marketing: Úvod do teorie a praxe. Brno: Barrister & Principal, 2006. ISBN 80-7364-011-2

• BUTLER, P. a N. COLLINS. Political Marketing: Structure and Process. European Journal of Marketing. 1994. 28(1), str. 19-34

• CAMPUS, D . Mediatization and Personalization of Politics in Italy and France : The Cases of Berlusconi and Sarkozy. The International Journal of Press/Politics. 2010, 15, s. 219– 235.
• CAPRARA, G.V. The Personalization of Modern Politics. European Review. 2007, roč. 15, č. 2. Dostupné z: http://journals.cambridge.org/action/displayAbstract?fromPage=online&aid=987604

• GALTUNG, J.; RUGE, M.H. The Structure of Foreign News: The Presentation of the Congo, Cuba and Cyprus Crises in Four Foreign Newspapers. Journal of International Peace Research. 1965. 2.
• KLÍMA, M.: Strana kartelového typu. Politologický časopis, 1996, 1. str. 6-7

• LEES – MARSHMENT, J. The Marriage of Politics and Marketing. 
Political Studies. 2001, vol. 49, s. 692-713.
• MAZZOLENI , G.; SCHULZ, W. . “Mediatization” of Politics : A Challenge for Democracy?. Political Communication. 1999, Vol. 16. Dostupné z: http://web.ebscohost.com/ehost/pdfviewer/pdfviewer vid=11&hid=21&sid=56bc4c59- 2bae-469f-a945-e87f01c8dc13%40sessionmgr10.
• MILLER, A.H., M.P. WATTENBERG a O. MALANCHUK. Schematic Assessments of Presidential Candidates. American Political Science Review. 1986, roč. 80, č. 2. Dostupné z: http://ir.uiowa.edu/polisci_pubs/53.
• STREET, John. Politics Lost, Politics Transformed, Politics Colonised? Theories of the Impact of Mass Media. Political Studies Review. 2005, Vol. 3, s. 17–33.
Předběžná náplň práce
Práce sleduje mediální obraz známého českého publicisty, scénaristy a spisovatele Radka Johna poté, co vstoupil na politickou dráhu a stal se vůdčí osobností strany Věci veřejné. Hlavním cílem je zjistit, zda média přispěla k tomu, že se z Radka Johna stala politická osobnost.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The diploma thesis observes the media image of well-known publicist, scriptwriter and writer Radek John after he joined party Veci verejne and became their leader. Main goal of the thesis is to describe how media contributed to his transformation into the new political figure.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK