AnketaAnketa(verze: 716)
Aktuálně není povolen sběr dat (MFF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
doc. Ing. Lubomír Bulej, Ph.D. [32-KDSS], Doporučené postupy v programování [NPRG043, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 04.09.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Záživný přednes, vše skvěle vysvětluje a přidává motivační příklady.
Slidy byly také výborně připravené. Když jsem nemohl přijít na přednášku,
tak mi ji slidy nahradily dle mého názoru dostatečně.
doc. Ing. Lubomír Bulej, Ph.D. [32-KDSS], Architektura počítačů [NSWI143, přednáška]
Vojtěch Zeller, 11.09.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
praktické ukázky a budování projektu na hodině před očima je super
při popisu abstraktnějších věcí se občas zbytečně opakuje a výklad ztrácí přehlednost
odpovědi na otázky k věci a užitečné
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.08.2023, 3. ročník, Computer Science, bakalářské
Prof. Bulej's lectures are really interesting. He presents the material with enthusiasm and he is always happy to answer questions.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 09.07.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Doktor Bulej je prijemny a hodny vyucujici. Ma uplny prehled o predmetu. Dopodrobna odpovida na otazky a muze klidne vysvetlit znovu neco, co nebylo pochopeno behem prednasky.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 02.07.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Pohodový vyučující, příjemný výklad. U zkoušky vyžaduje spíše aplikaci teorie, ale nejde o nic komplikovaného.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.06.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Skvělý přednášející, který své věci rozumí. Líbilo se mi ukazování probíraných konceptů v simulátoru a slidy byly pěkně zpracované, i když samy jako materiál ke zkoušce úplně nestačí.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 07.06.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Na živé přednášky jsem bohužel nechodil, jelikož jsem na nich nedokázal z neznámého důvodu udržet příliš dlouho pozornost a ztrácel jsem se v nich.
Naštěstí byly zveřejněny výborné videozáznamy z doby covidu - ty jsem si pouštěl s krátkými pauzami, které mi umožnily výklad vstřebat.

Styl přednášky mi velice vyhovoval. Líbilo se mi, že se v simulátoru logických obvodů naživo ukazovala implementace procesoru po jednotlivých krůčcích. Nebylo to tedy jen máchání rukama do vzduchu, ale doopravdy se ukazovalo, jak by se různé komponenty implementovaly.

Přednáška i slajdy byly skvěle organizované a připadalo mi, že do sebe všechno hezky zapadá.
Např. různé komponenty, které se implementovaly v simulátoru minulé přednášky, se použily při stavbě nových komponent.

Zkouška formou písemné práce byla za mě koncipována výborně - testuje pochopení v podstatě všeho učiva a nelpí na učení se detailů nazpaměť.
Hodnocení si myslím, že bylo férové až mírné.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 07.06.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Je vidět, že se doc. Bulej v tématu skvěle orientuje. Stavba procesoru v simulátoru přímo před očima je skvělý a poutavý způsob výkladu. U některých témat by se možná hodila nějaká anketa / otázka do publika uprostřed přednášky (třeba u témat o keších nebo u prvních dvou přednášek) - pro lepší pochopení u posluchačů a zvýšení pozornosti.
doc. Ing. Lubomír Bulej, Ph.D. [32-KDSS], Operační systémy [NSWI200, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Pan Bulej je velmi zkušený a umí velmi rychlým pohledem do kódu zhodnotit, co je špatně a v pár větách poradit, jak kód vylepšit.
Matěj Volf, 09.02.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Občas trošku pedant co se týče kvality kódu :) ale jinak vždy nápomocný s praktickými i architektonickými problémy v implementacích
David Jaromír Šebánek, 09.02.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Docent Bulej byl milý, ale i správně kritický vůči řešením v OS úkolu. Moc jsem s ním ale nemluvil, takže více jej ohodnotit nedokážu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.01.2024, 4. ročník, Informatika, bakalářské
(Generické pro všechny cvíčící OS)
Příjemní, aktivní, dobrá komunikace. Vše se víceméně dalo domluvit. Komunikace byla účelná, a doba odpovědi rozumná (většinou max 2-3 dny, což při množství studentů a dalších předmětů je velice dobré).
Bc. David Čepelík [32-KDSS], Úvod do Linuxu [NSWI177, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Skvělý cvičící, co je do předmětu nadšený a nadchne vás taky. Velmi doporučuji těm, co se již s linuxem setkali, naopak pro úplné nováčky může být trochu moc rychlý. U všeho nevysvětluje jen co to je, ale také proč to je, jak se to požívá, jak to používat efektivně a všechny souvislosti.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Měl(a) jsem ho pouze na závěrečný zápočtový test. Dal nám dostatek času, spoustu nápověd, byl zábavný a „nikdo neodešel bez zápočtu“.
Petr Hrdina, 14.09.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Chtěl bych panu Čepelíkovi poděkovat za skvělé cvičení, které mi nezošklivilo linux, právě naopak. Důležitá zkušenost byla, když jsem měli suplované cvičení a mohl jsem zažít kůži svých spolužáků. Upřímně se jim nedivím, že je linux nenadchl. Ale o to více si vážím práce a nadšení pana Čepelíka. Jedno z nejlepších cvičení vůbec.
Jiří Kruchina, 04.09.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Toto cvičení je perfektní pro ty, které by pouhé opakování textové formy výkladu nebavilo. Hodina sice často začne rozšířeným výkladem, ale velice rychle se rozvine do série experimentování s různými částmi Linuxu (popř. Gitu,...). Dozvíte se tak mnoho praktických tipů pro efektivnější práci nebo hlouběji nahlédnete, jak probírané téma funguje zevnitř. Rozhodně jedno z nejlepších cvičení, kromě úplných začátečníků bych doporučil všem.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.07.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
David byl jako cvičící skvělý, na každém cvičení na mě dokázal přenést svou dobrou náladu a entuziasmus, a to i přes to, že jsem prvotně o Linux jako předmět neměl vůbec zájem. Byl ke všem velmi milý, přátelský a nápomocný. Jako drobnou osobní výtku bych uvedl pouze to, že se na můj vkus až přespříliš podrobně zabýval GITem a pak nestíhal aktuálně probírané učivo na přednáškách (ale kolegům to nejspíš vyhovovalo).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.06.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Skvělá cvičení, na která jsem se vždycky těšil. Dozvíte se na nich plno zajímavých věcí i nad rámec předmětu. Pokud vás ale linux tolik nezajímá (nebo máte v plánu používat myš či windows), možná vám bude lépe na jiné paralelce.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.06.2023, 2. ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Pan cvičící je, pro absenci lepšího termínu, neskutečný frajer. Zapálení do tématu je mnohdy nakažlivé a vyzná se s přehledem.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.05.2023, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičící jde při vysvětlování témat hodně do hloubky, takže výklad přinese nové znalosti nejen úplným začátečníkům, ale také ostříleným linuxákům.
Během jednotlivých cvičení s námi procházel příklady, na které člověk může snadno narazit v praxi. Mám teď od něj například několik užitečných shellových skriptů na zjišťování informací o svém souborovém systému.

Jediná věc, která mě ohledně cvičení mrzí, je, že jsme se nestihli věnovat spoustě témat z přednášky. Tím, jak šel cvičící často hodně do hloubky, dokázal na jednom tématu strávit i několik cvičení, takže jsme nakonec byli strašně desynchronizovaní s přednáškou.
Mgr. Vlastimil Dort [32-KDSS], Úvod do Linuxu [NSWI177, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Na začátku každého cvičení bylo zopakovány teoretické otázky z poslední lekce. Pak byly většinou přes repozitář zadány úlohy na procvičení tématu. Cvičící chodil mezi studenty a případně radil. Na konci pak často prezentoval vzorové řešení.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.08.2023, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičiaci rád pomohol, keď som mal problém. Cvičenia mi prišli nie veľmi záživné, ale vysvetlil všetko, čo bolo potreba.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.06.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičící měl předpřipravené otázky k tématu, které sloužily jako dobré opakování. Když člověk potřeboval pomoct s řešením nebo ze začátku s instalací, tak si musel většinu věcí vygooglit a našel beztak stejné řešení jako vy. Na druhou stranu se vždy snažil pomoci studentům.
Mgr. Vojtěch Horký, Ph.D. [32-KDSS], Úvod do Linuxu [NSWI177, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.07.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Na předmětu je místy hodně vidět, že je trošku WIP. Minimálně jednou se mi stalo, že (ještě vzhledem k tomu, že jsem neměl presenční cvičení) při jedné kontrole stránky se zadáním zadání ještě nebylo a při další už bylo po termínu, zároveň automatizované testy byly zveřejňovány docela pozdě. Co bych rozhodně zlepšil je tedy včasnost a také pravidelnost zveřejňování zadání úkolů. Je vidět, že vyučující neměli na předmět tolik času a celkově vznikala dost zpoždění, ať už u zadání nebo u odpovědí na dotazy.

Abych ale nebyl tak negativní, předmět byl většinově příjemný a infrastruktura, která je okolo něj postavená na gitlabu je cool a chápu, že vytvořit a udržovat technickou infrastrukturu pro takový předmět není vůbec jednoduché. Je vidět, že je za předmětem mnoho práce.
Mgr. Vojtěch Horký, Ph.D. [32-KDSS], Úvod do Linuxu [NSWI177, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Učební materiály byly dobře zpracované. Většina úkolů byla vcelku jednoduchých a přímočarých. Opravy některých úkolů trvalo dost dlouho a automatické opravy občas nefungovaly úplně optimálně.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 14.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Přednášky prakticky neexistují - jsou nahrazeny hromadnými konzultacemi. S vyučujím jsem se tak nesetkala.
Jiří Kruchina, 13.09.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Textové výklady pro každou hodinu byly vždy nahuštěné užitečnými informacemi a praktické úkoly látku dobře procvičily.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Špatný přednášející. Vůbec nedávalo smysl na ně chodit. Vše se dalo vyčíst ze studijních materiálů, což je pro výuku prakticky orientovaného předmětu dostačující. Úkoly opravoval s ohromným zpožděním, ještě déle trvalo, než reagoval na připomínky ohledně chybně opravených úkolů nebo jiných nedostatků. Zkouška byla celkem těžká, ale byla pojatá velice volně, takže nebyl takový problém ji zvládnout.
Petr Tvrdek, 23.06.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Přednáška byla formou samostudia a možných konzultací, což byla pro tento předmět výborná volba. Někdy toho bylo až moc, ale asi to stálo za to. :)
Mgr. Filip Kliber [32-KDSS], Úvod do Linuxu [NSWI177, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 07.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Jooo, docela fajn. A často i vtipné.
Oliver Lago, 08.08.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Pán Kliber vždy prišiel na hodinu pripravený a bol ochotný odpovedať na naše otázky. Tiež nám ukázal aj nejaké veci nad rámec predmetu.
Mgr. Martin Mareš, Ph.D. [32-KAM], Úvod do Linuxu [NSWI177, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Trošičku ztrácel čas na domácích úkolech, ale jinak to byl perfektní cvičící. Snažil se nám ukázat Linux z lepší stránky, než nás učí na přednáškách, pomáhal nám s problémy, ukazoval nám různé zajímavosti nad rámec povinných témat.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.05.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Jednoznačně každodenní uživatel Linuxu, fakt nebylo nic, na co by neznal odpověď. A občasné připravené cvičení mě bavily a docela mi i daly.
Mgr. Lukáš Ondráček [32-KTIML], Úvod do Linuxu [NSWI177, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 14.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičícího jsem vlastně moc neznala, a tak nemůžu hodnotit. Okamžik, kdy se dobré vztahy se cvičím hodily, přišel u zkoušky (která neovlivňovala známku), která byla nesmyslně složitá a pomoc cvičícího tak byl pro splnění nezbytná (a to není jen moje zkušenost, ale i zkušenost všech, se kterými jsme se o tom bavili).
RNDr. Jan Pacovský [32-KDSS], Úvod do Linuxu [NSWI177, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 07.07.2023, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičiaci bol nudný a odpovedal na niektoré otázky s veľkou nevôlou. Nešťastie sa predmet dá spraviť bez cvika úplne, kedže sa na nich iba rieši text ktorý si vieme prečítať a pochopiť za 20 minút. Na cvičenie prestalo po mesiaci chodiť väčšina študentov.
Připomínka k předmětu, Doporučené postupy v programování [NPRG043, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Moc hezky koncipované cvičení, při kterém se toho člověk hodně naučí. Workload během semestru je ale dost nerovnoměrný, což není nutně špatně, ale je nutno si práci dobře rozvrhnout.
Připomínka k předmětu, Doporučené postupy v programování [NPRG043, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 04.09.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
V prních týdnech semestru mi přednášená látka přišla neužitečná a nudná,
tak jsem na přednášky přestal chodit.

ALE když jsem dostal zpětnou vazbu k semestrální práci, tak jsem si uvědomil,
že bych si ty přednášky měl přeci jen projít. Nakonec to zpětně reflektuji
jako velice užitečný předmět.

Kromě best practices v programování samotném jsem se naučil
i věci okolo, jako je psaní testů a dokumentace, automatizace testů,
a uspořádání repozitáře tak, aby to bylo přehledné, atd. Zkrátka
všechny věci okolo kódu.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 02.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Poměrně náročné úkoly (hlavně časově), které ale hodně naučí.
Připomínka k předmětu, Architektura počítačů [NSWI143, přednáška]
Vojtěch Zeller, 11.09.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Prvních přednáška nebo dvě hodně obecný úvod o tom, co je výkon počítače, pro mě zbytečný.
Potom hodně zajímavé budování procesoru od tranzistorů.
Na konci semestru zoom out z procesoru na celý počítač, zase věci co už jsem slyšel dvakrát na Principech poč. a Poč. systémech.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 02.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Předmět je celkově zajímavý a nabídne bližší osvětlení částí zejména CPU.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 02.07.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Zajímavá, nenáročná přednáška dávající studentům náhled na stavbu procesoru od úplných základů.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.06.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Velmi zajímavý a dobře zvládnutý předmět. Zkouška byla nastavená férově.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 07.06.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Skvělý doplněk k Principům počítačů a Počítačovým systémům.
Dozvěděl jsem se, jak se implementují procesory a paměti na úrovni samotných obvodů.
Tím, jak se ukázala implementace, jsem se cítil, jako že konečně doopravdy rozumím tomu, jak to v počítači funguje.
Přijde mi, že před tímto předmětem jsem počítačům rozuměl na úrovni "máchání rukama ve vzduchu", nicméně nyní se mi porozumění značně zjasnilo.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 07.06.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Jen škoda, že na MFF nemáme více podobně zaměřených předmětů. Přednáška se pevně drží knihy Patterson & Hennessy, cože je vlastně dobře, protože jakékoliv koncepty, které třeba při výkladu uniknou, je v knize možné najít (stejně jako přípravné otázky ke zkoušce).
Připomínka k předmětu, Úvod do Linuxu [NSWI177, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Časově náročný předmět, ve kterém se však dozvíte spoustu užitečných věcí. Domácích úkolů je hodně a postupují celkem rychlým tempem, takže těm, co se s Linuxem nekamarádí či nechtějí kamarádit, úkoly zaberou nepřiměřeně hodně času (vzhledem k tomu že to je povinný předmět). Proto doporučuji se s linuxem chtít kamarádit a když si vyberete dobrého cvičícího tak to je jeden z nejzajímavějších předmětů.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Ve své podstatě je tento předmět pojat správně. U prakticky orientovaného předmětu je lepší si přečíst nějaké téma a na cvičení si projít domácí úkoly. Bohužel studijní materiály se snažily pokrýt příliš mnoho témat, což bohužel nemotivuje k používání Linuxu a jde proti smyslu tohoto předmětu: primárním cílem by mělo být ukázat základy práce s Linuxem a důkladně je procvičit.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 14.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Na cvičení jsem záhy přestala chodit - dost času mi bralo plnění povinných úloh a nechtěla jsem tak trávit hodinu a půl programováním dalších takových úloh. Doporučuji proto virtuální cvičení.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 07.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičení nebylo moc potřeba, protože vše už bylo dobře vysvětleno v materiálech k samostudiu. Ale i tak neuškodilo si to trochu zopakovat.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 23.08.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Ucivo bylo velmi narocne. skoky mezi jednotlivymi tematy udelaly sledovani "toku" uciva slozite. ulohy byly velmi casove i znalostne narocne, znalosti ktere ve vyuce bud nebyly nebo byly jen krajove zmineny. ke konci jsme vsichni bezhlave kopirovali prikazy do terminalu, coz je podle mne presny opak to mel predmet udelat: seznamit a zpratelit uzivatele s TUI a obecne praci na linuxu
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.08.2023, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Zo začiatku som chodil na cvičenia, no po niekoľko cvičení som prestal chodiť, lebo na stránke labákov bolo všetko, čo som potreboval. Cvičenia boli pre mňa nezáživné a nedali mi skoro nič naviac. Mohlo to byť aj cvičiacim.
Oliver Lago, 08.08.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Veľmi sa mi páčila celková koncepcia predmetu formou materiálov na samoštúdium. Materiály boli zrozumiteľné a myslím si, že išli aj do primeranej hĺbky s možnosťou si pozrieť niečo naviac, ak o to človek chcel zaujímať. Náročnosť úloh mi tiež prišla adekvátna. Po absolvovaní tohto predmetu viem pomerne rozumne ovládať Linux a vyznať sa v Gite.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.07.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Předmět je celý postavený na domácích úkolech, proto se dá vychodit celý "virtuálně". Domácí úkoly ale nějaký ten čas zaberou a rozhodně to není oddychový předmět. Většina úkolů je přínosná, ale občás, byť už je to v menšině, umí být trochu otrava je plnit.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 07.07.2023, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Predmet nebol zlý, ale bol nastavený divným spôsobom, kde všetko museli študenti robiť sami. Úlohy nie sú zložité, ale časovo a mentálne vyčerpávajúce. Linux ako operačný systém je zaujimavý, ale ako predmet ma nebavil.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.06.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Zajímavý předmět. Hlavní bylo přečíst si na webu obsah tématu a splnit before a post class úlohy, účast na přednáškách ani cvikách však nebyla povinná a ani obecně nijak podstatná, naučná či zajímavá.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.06.2023, 2. ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Pojetí předmětu skrze převážné samostudium mi vyhovovalo a jsem spokojen se stylem, kterým tyto materiály byly sepsány. Zápočet byl čistě o disciplíně a porozumění a závěrečný test byl OK.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.06.2023, 1. ročník, Matematické struktury, navazující magisterské
Výrazně preferuji cvičení, kde jsou zadány úkoly a studenti je plní (nebo se nad něčím diskutuje), před cvičeními, kde cvičící většinu hodiny ukazuje něco složitého a studenti nejsou moc schopni to vstřebat nebo zopakovat. (Během semestru proběhly oba druhy.)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.06.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Zbytečně dlouhé a těžké úlohy před a po každém cvičení byly velice vyčerpávající a člověku pak nezbylo moc času na úlohy do ostatních předmětů. Navíc hodnocení jednotlivých úloh bylo lehce přitažené za vlasy, kde za úlohu, která trvala vyřešit až 4 hodiny, byl stejný počet bodů jako za úlohu na pět minut.
Maria Filtsova, 07.06.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Přijde mi, že s každým rokem se organizace předmětu spíše zhoršuje.

Začneme tím, že jsou prezenční a virtuální cvičení. Problém je, že ať už máte prezenční výuku nebo samostudium, je třeba číst a rozebírat veškeré materiály samostatně, což je časově náročné. Pak není jasné, k čemu jsou prezenční cvičení, když tam jsou jenom věci navíc.

Hodnocení úloh často bylo opožděno, což je pochopitelné, ale deadliny pro studenty zůstavaly pořád stejné a je pak problém si prioritizovat úlohy.

Pak je matoucí rozdělení úloh na pre- a post-, obzvlášť když máte virtuální cvičení - musíte si hlídat 2 deadliny zvlášť a stejně nedostáváte zpětnou vazbu potřebnou k post části.

Nakonec zavedení zkoušky mi přišlo naprosto zbytečné, když je stejně třeba nabrat dostatek bodů z každé kategorie u domácích úloh a testuje se tatéž věc dvakrát.

Musím uznat, že materiály kurzu jsou velmi kvalitní, ale bohužel mi tento předmět vzal o dost víc času, než by měl, kdyby byla lepší struktura.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.05.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
V podstatě převrácená výuka. Jen nebyly přednášky nahrané, ale sepsané. Mně osobně celkem vyhovovaly.
Připomínka k předmětu, Úvod do Linuxu [NSWI177, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2023, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Niektoré témy mi prišli až moc zložité na to, koľko za ne bolo bodov
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2023, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Oceňujem hlavnú formu vyučovania - samoštúdium s možnosťou konzultácií. Látky pohodlne nadväzovali, text bol zrozumiteľný. Niektoré domáce úlohy boli zdĺhavé a tým pádom som tomuto predmetu dal viac času ako iným.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 14.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Předmět byl sice během semestru strašlivý žrout času a člověk si u něj hodně vytrpěl, dal ale docela dobrý vhled do fungování s linux počítačem a hodí se i v praxi.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Tento předmět považuji za naprosté selhání. Vůbec nemotivuje k používání Linuxu, spíše naopak. Studijní materiály byly špatně napsané, občas byly hůře srozumitelné. Ačkoli by mělo jít o „úvod do Linuxu“, zabívali jsme se často velice pokročilými nástroji (např. kontejnery). Některá témata by mohla zůstat jako bonusová, ale měly by být zvlášť od těch povinných, ať ty povinné materiály jsou kratší. Obzvlášť mě mrzí, nás opět nutili programovat v Pythonu. Kromě toho, že to je otravný jazyk, příliš se k Linuxu nehodí. Mohli jsme se více zabývat bashem, případně programovat v C. Tento jazyk je s Linuxem tradičně spojený a navíc jsme používali na počítačových systémech, jenže tam byl malý prostor si ho procvičit. Domácích úkolů bylo zbytečně mnoho, navíc byly divně distribuované. Na konci semestru se začaly hromadit úkoly s velmi vysokým počtem bodů, u kterých navíc neexistovala možnost částečného splňení (buď 0, nebo 100). To dost komplikuje získání zápočtu a vyžaduje příliš mnoho času na úkor ostatních předmětů (zvlášť v době, kdy se blíží zkoušky).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.09.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Vyhovovalo mi strukturování předmětu a interaktivita. Vytknout mohu pouze občasné velké rozdíly ve složitosti úkolů, na jejichž vyřešení nestačí látka probraná v kapitole
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.08.2023, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Veľmi dobre spracované labáky. Nemal som žiadny veľký problém pochopiť daný labák. Skúška bola adekvátna k schopnostiam, ktoré som sa naučil počas robenia labákov.
Oliver Lago, 08.08.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Veľmi sa mi páčila celková koncepcia predmetu formou materiálov na samoštúdium. Materiály boli zrozumiteľné a myslím si, že išli aj do primeranej hĺbky s možnosťou si pozrieť niečo naviac, ak o to človek chcel zaujímať. Náročnosť úloh mi tiež prišla adekvátna. Po absolvovaní tohto predmetu viem pomerne rozumne ovládať Linux a vyznať sa v Gite.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.06.2023, 2. ročník, Bioinformatika, bakalářské
Předmět Vám sežere hodně času, ale stojí to za to. Naučíte se hodně praktických věcí a tento předmět beru opravdu jako jeden z nejužitečnějších co jsem zatím na mff měl. Laby na internetu jsou hezky pripřavené - nemám co vytknout, leda tak že by si to zašloužilo spíše 5 kreditů.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.06.2023, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Super organizace předmětu. Nejvíc se mi líbil z celého druhého semestru.
Petr Tvrdek, 23.06.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Zajímavý a užitečný předmět, ale úkoly byly opravdu veeeeeeeeelmi časově náročně.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.06.2023, 1. ročník, Matematické struktury, navazující magisterské
Forma předmětu - samostudium - dává smysl, donutila mě k průběžné práci. Časová náročnost je (alespoň za mě) opravdu vysoká, přehodnotil bych aspoň počet kreditů. Podobně zkouška mi přišla mnohem časově náročnější než bylo naznačeno.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.06.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Předmět byl velice časově náročný, spousta domácích úloh - jak před cvičením, tak po něm. Zbytečně těžké úlohy, které zabraly mnoho času byly ohodnoceny stejnými body jako lehké pětiminutové.
Navíc jsem si z těchto úloh skoro nic neodnesla, krom únavy a bolesti hlavy.
Na druhou stranu mě tento předmět alespoň trochu donutil se orientovat v Gitlabu, což je pro mě plus do budoucího studia.
Maria Filtsova, 06.06.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Přednášky nejsou a myslím si, že pro tento předmět je to vhodné.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.05.2023, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Přednáška byla koncipovaná formou samostudia, což mně osobně vyhovovalo.
Celkem bylo 13 přednášek, přičemž každá měla popisovat několik témat nějak souvisejících s Linuxem. Pokrytých témat bylo dohromady *opravdu hodně*, takže na některé věci (např. práci s gitem) jsme se jenom podívali z rychlovlaku a zase jeli dál. Spousta věcí navíc nesouvisela přímo s Linuxem, ale "obecnou" systémovou administraci (git, skriptování v Pythonu, archivace dat, práce s ssh, souborové systémy). Na druhou stranu se mi líbilo, že předmět nebyl jenom skriptování v shellu. Předmět by si tedy možná zasloužil pouze lepší název (úvod do systémové administrace?), protože ten aktuální není příliš výstižný. Také by stálo za to se zamyslet, zda má být v předmětu probíraných tolik témat, když se o některá z nich pouze zavadí.

Ke každé přednášce byly vypsány dvě sady úkolů -- ty, které měly být stihnuty před následujícím cvičením (na které bylo méně než týden času) a ty, které měly být vypracovány 2-3 týdny po cvičení.
Bohužel často to vypadalo, že přednášející připravoval materiály na poslední chvíli. Úkoly proto místy nefungovaly (ve smyslu byly rozbité testy), ale v takových případech se posouvaly deadliny.
Občas se také stávalo, že mi byly strhnuty body za věci, které nebyly explicitně řečené v zadání a ani nešly vypozorovat z ukázkových vstupů a výstupů. S přednášejícím byla v takovém případě naštěstí zase domluva, takže pokud nebylo příliš pozdě, zadání upřesnil. Občas se mi ale na dotaz ohledně nejednoznačného zadání dostalo pouze odpovědi "vidím, že jste si s tím poradili, tak už to nebudu řešit" o pár týdnů po vznesení tohoto dotazu. Přišlo by mi lepší dovysvětlit, proč měl v tu chvíli člověk automaticky předpokládat něco, co nebylo řečeno v zadání.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK