AnketaAnketa(verze: 716)
Aktuálně není povolen sběr dat (MFF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
doc. RNDr. Martin Branda, Ph.D. [32-KPMS], Optimalizace s aplikací ve financích [NMEK412, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.06.2023, 1. ročník, Finanční a pojistná matematika, navazující magisterské
Pan docent byl vždy připraven na hodinu. Sympatický a ochotný. Z přednesu vždy čiší zájem.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.06.2023, 1. ročník, Pravděpodobnost, matematická statistika a ekonometrie, navazující magisterské
Cvičení byla vedena dobře. Není moc co vytknout. Projev pana docenta mam rada. Jen se mi zda lepsi mit treba 2 domaci ukoly za semestr, nez jeden zapoctovy test posledni den semestru.
doc. RNDr. Martin Branda, Ph.D. [32-KPMS], Výpočetní aspekty optimalizace [NMEK436, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.08.2023, 1. ročník, Pravděpodobnost, matematická statistika a ekonometrie, navazující magisterské
Obecně mám hodiny pana docenta moc ráda.
doc. RNDr. Martin Branda, Ph.D. [32-KPMS], Úvod do optimalizace [NMFM204, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.02.2024, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Vždy připravený, na dotazy odpovídá, tématu rozumí, velmi příjemný a lidský. Zkouška až překvapivě lehká ..mělo by být nutné umět i důkazy, přeci jen jsme na mff. Avšak její strukturu, teoretické otázky + následné aplikování teorie na příkladech, velmi oceňuji.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.01.2024, 2. Ročník, Finanční matematika, bakalářské
výborný, svěží vyučující
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.06.2023, 3. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Velice poutavý a zábavný výklad obohacený o zajímavé aplikace v praxi a návaznosti na jiné předměty. Docent byl vždy ochotný odpovídat na položené dotazy v průběhu přednášky a vždy byl dobře připravený.
doc. RNDr. Martin Branda, Ph.D. [32-KPMS], Teorie optimalizace [NMSA413, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.02.2024, 1. ročník, Pravděpodobnost, matematická statistika a ekonometrie, navazující magisterské
Přístup cvičícího se mi celkově líbil. Na začátku hodiny rychle, výstižně a na rovinu vše vysvětlil a díky celkově svižnému tempu hodiny jsme se byly schopni toho naučit hodně.
prof. RNDr. Tomáš Cipra, DrSc. [32-KPMS], Matematika životního pojištění 1 [NMFP407, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.02.2024, 1. ročník, Finanční a pojistná matematika, navazující magisterské
Nejvíce na vyučujícím oceňuji, že má vše dobře strukturované a dané materiály jsou postačující ke zkoušče, která se koná v předtermínovém období, což ulehčí každému studentovi.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.02.2024, 1. ročník, Finanční a pojistná matematika, navazující magisterské
Nechápu, proč pan profesor nemůže skripta oficiálně zveřejnit, ačkoliv mezi studenty od dob covidu kolují. Jsou velmi kvalitní a na přípravu na zkoušku rozhodně postačující.
doc. RNDr. Ing. Miloš Kopa, Ph.D. [32-KPMS], Optimalizace s aplikací ve financích [NMEK412, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.06.2023, 1. ročník, Finanční a pojistná matematika, navazující magisterské
Velmi poutavý přednes. Při hodinách vtipkuje, vždy je ochotný cokoliv vysvětlit a na hodinu chodí vždy připraven. Sympatický přednášející. Na přednáškách se člověk nikdy nenudí.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.06.2023, 1. ročník, Pravděpodobnost, matematická statistika a ekonometrie, navazující magisterské
Přednášky pana docenta mě bavily. Má poutavý přednes. Předmět zajímavý. Zkouškový test trosku prekvapeni, vcelku dost jiny nez na cviceni.
doc. RNDr. Petr Lachout, CSc. [32-KPMS], Teorie optimalizace [NMSA413, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 31.01.2024, 1. ročník, Mathematical Analysis, navazující magisterské
I liked the teacher's willingness to meet as often as possible to discuss any and all aspects of the course. He is a professional in the field so therefore he might have the tendency to gloss over some things, even in the lecture notes. But he is very nice on the exam.
Ing. Vít Procházka, Ph.D. [32-KPMS], Výpočetní aspekty optimalizace [NMEK436, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.08.2023, 1. ročník, Pravděpodobnost, matematická statistika a ekonometrie, navazující magisterské
Ochotu nám předat co nejvíce praktických věcí milým způsobem oceňuji. Výuka se mi líbila i přizpůsobení hodin dle našich zájmů, postřehů a připomínek. Klidně bych se zapsala na další cvičení pod tímto vyučujícím.
Ing. Vít Procházka, Ph.D. [32-KPMS], Úvod do optimalizace [NMFM204, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2024, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Vyučující je vstřícný, dobře vysvětluje ... nedá se nic vytknout
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2024, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Cvičící byl moc sympatický, rád odpovídal na dotazy, při výuce využíval web-aplikaci na pokládání dotazů i anonymně což bylo fajn. Někdy si myslím, že by se toho dalo za cvičení stihnout i více, ale zase poskytl spoustu materiálů včetně zápisků ze cvičení a vždy jsme stihli projít klíčové typy příkladů k přednášce.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2024, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Skvělý cvičící, snažil se nám podat i intuitivní vysvětlení algoritmů. Na cvičení přišel vždycky připravený.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.01.2024, 2. Ročník, Finanční matematika, bakalářské
Pan Procházka je hodný člověk, který vám rád pomůže a poradí, ale ne za cenu toho, že to pochopíte. Z mé zkušenosti vás akorát tak zmate. Jedná se o odborníka v tom, co dělá ale v učení by měl získat ještě dost práce. Cvičení s ním mělo více skupin a ze zkušeností s ním to vypadalo, že na první cvičení byl nepřipravený a zkoušel si, co bude říkat na těch dalších, proto bych raději se připravil ještě před tím prvním cvičením, aby ty lidi neznátl a nezdržel se všemi nedostatky přes dvacet minut. Nejsem jediný, kdo má z emailové korespondence s ním špatné zkušenosti, a proto pokud potřebujete s něčím pomoci nebo něco vyřešit, tak se zeptejte spíše přednášejícího (Branda), odejděte pak méně zmatení a pobouření než kdybyste se ptali cvičícího.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.01.2024, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Pan doktor Procházka je nevídaně sympatický vyučující, který svou práci dělá opravdu "od srdíčka". Podklady pro výuku měl vždy perfektně a obsáhle připravené, využíval více forem výkladu (frontální + pomocí Slido - kvízy, ankety, diskuze...). Dával k dispozici všechny materiály ze cvičení pro samostudium (teoretické podklady - prezentace, Geogebra soubory, obrázky apod.) Výklad byl srozumitelný, pestrý, poutavý a často i zábavný. Více takových učitelů, kteří to opravdu chtějí dělat a baví je to!
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.06.2023, 3. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Zdálo se mi, že cvičící často neměl cvičení pod kontrolou ať už kvůli častým zásekům při počítání příkladů nebo kvůli komunikaci se třídou. Byl dobře připravený co se týče prezentací, ale samotné příklady by bylo asi lepší řešit na tabuli a o něco systematičtěji. Jelikož jedním z hlavních východisek předmětu je simplexový algoritmus, měl by být dán důraz hlavně na jeho výklad. Byl veden úplně jinak, než nám bylo ukázáno na přednášce. Musel jsem se ho pak učit celý sám a nemyslím si, že kvůli své nepozornosti. Cvičící někdy přinesl geometrický pohled na věc, který by mohl být určitě zajímavý, kdybychom se znovu několikrát nesekli při jeho výkladu.
Ing. Vít Procházka, Ph.D. [32-KPMS], Teorie optimalizace [NMSA413, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2024, 1. ročník, Pravděpodobnost, matematická statistika a ekonometrie, navazující magisterské
Oceňujem veľa grafických znázornení a interakcie so študentmi. Na dotazy sa reagovalo a so zápočtom nebol problém.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 31.01.2024, 1. ročník, Mathematical Analysis, navazující magisterské
The teaching assistant has a very unique approach to optimisation and makes great effort to explain everything in detail. He is very responsive over e-mail and helpful with his answers.
RNDr. Petr Vejmělka [32-KPMS], Matematika životního pojištění 1 [NMFP407, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. ročník, Finanční a pojistná matematika, navazující magisterské
Vyučující nám poskytl velmi pěkně zpracované materiály.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.02.2024, 1. ročník, Finanční a pojistná matematika, navazující magisterské
Nejvíce jsem ocenila cvičícího ochotu výuku poupravit tak, aby obě strany byly spokojené.
Bohužel mne samotná látka nezaujala, a proto mi přišlo počítání trochu nudnější. Nevýhodou pro cvičího byla nutná výuka v angličtině a i když samotná úroveň jazyku byla dostatečná, tak na přednášení šlo vidět, že cvičící někdy hledá vhodná slova, což zapříčinilo, že flow vysvětlování nebyl tak plynulý.
Mimo jiné vyvoláváním k tabuli cvičící způsobil některým spolužákům návrat traumat ze středních škol.

P.S. Způsobené trauma vyrovnal tím, že se nás jednou zastal před vytrvalým nátlakem babiček a dědečků, které se až překvapivou vitalitou snažili nasoukat do třídy, kde sotva skončila hodina.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.02.2024, 1. Ročník, Finanční a pojistná matematika, navazující magisterské
Na cvika jsem osobně nechodil, příliš nechápu, proč je zápočet těžší než zkouška. Díky za extra rychlé opravování zápočtového testu
Připomínka k předmětu, Optimalizace s aplikací ve financích [NMEK412, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.06.2023, 1. ročník, Finanční a pojistná matematika, navazující magisterské
Ke cvičením nemám výhrady. Zápočtová písemka byla férová a odpovídá procvičené látce, což oceňuji.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.06.2023, 1. ročník, Pravděpodobnost, matematická statistika a ekonometrie, navazující magisterské
Cvičení byla vedena v pořádku. Látka přínosná. Zápočet byl trochu jineho razu nez zkouskova pisemka, tedy si myslim, ze domaci ukoly by byly lepsi nez 1 zapoctovy test posledni den semestru.
Připomínka k předmětu, Optimalizace s aplikací ve financích [NMEK412, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.06.2023, 1. ročník, Finanční a pojistná matematika, navazující magisterské
Vřele doporučuji před začátkem semestru zopakování teorie z Úvodu do optimalizace v případě, že student neabsolvoval teorii optimalizace. Vědomosti jsou z úvod požadovány u zkoušky.

Předmět je zajímavý. První půlka je poměrně teoretická ovšem v druhé půlce je aplikována na praktické úlohy a témata.

Písemná část zkoušky je poměrně těžká a příklady na cvičení nejsou nápomocné k úspěšnému složení písemné části zkoušky. Některé příklady musí být řešeny trikem, který není prezentován v průběhu přednášky. Naproti tomu je hodnocení mírné a pan docent se snaží při zkouškách pomoc v případě, že člověku něco vypadne. Tuto skutečnost hodnotím velmi kladně.

Ústní část odpovídá odpřednesené látce.

Doporučil bych trochu více spojit cvičení a přednášky, jelikož v průběhu semestru má člověk pocit, že chodí na dva různé předměty.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.06.2023, 1. ročník, Pravděpodobnost, matematická statistika a ekonometrie, navazující magisterské
Předmět mě bavil, konečně trochu praktických pojmu a financí. Asi nejzajímavější předmět tohoto semestru. Jen zkoušková písemka se vcelku dost lišila od cvičení.
Připomínka k předmětu, Výpočetní aspekty optimalizace [NMEK436, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.08.2023, 1. ročník, Pravděpodobnost, matematická statistika a ekonometrie, navazující magisterské
Oceňuji praktické úlohy od někoho, kdo se opravdu programování věnuje. Avšak buď člověk opisuje kód nebo vnímá výklad, ale nemá kód. Po domluvě nám pak kód vždy mailem vyučující poslal, což oceňuji. Ale je to celkem náročné pro někoho, kdo nikdy nepracoval s Gurobi. Někdy jsem po cvičení moc nevěděla, co se v programu dělo. Hlavně když se kod zpětně upravoval na několika místech. Asi by se hodilo začít s lehčí úlohou na začátek semestru. Zápočet za projekt dle vlastního výběru je dobrá varianta.
Připomínka k předmětu, Výpočetní aspekty optimalizace [NMEK436, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.08.2023, 1. ročník, Pravděpodobnost, matematická statistika a ekonometrie, navazující magisterské
Předmět se mi líbil. Přišlo mi dobré, že jsme se seznámili se základními myšlenkami různých metod. Například rozvrhy a cesty v grafu, i toerie her byla zajímavá témata. Zkouška byla také adekvátní k předmětu.
Připomínka k předmětu, Úvod do optimalizace [NMFM204, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2024, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Předmět je dost zajímavý v mnoha sekcích
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.02.2024, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Přesně navazuje na přednášku. Klade se důraz na kompletní porozumnění základních principů. Spokojenost. Jediné minus jsou materiály ze cvičení ve formě, ze které se později nedá učit (změť souborů, ve které se nedá nic najít).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2024, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Mohly by se probírat i trochu těžší příklady, je to skutečně jen takový lehký úvod.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2024, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Ze začátku semestru spíše výkladovou formou, ale v druhé půlce už se i počítalo, takže cvičení tvořilo důležitý doplněk k přednášce.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.01.2024, 2. Ročník, Finanční matematika, bakalářské
Cvičení na optimalizaci bylo vesměs k ničemu. Pokud člověk alespoň trochu tušil co má dělat, tak tam ani nemusel chodit. Většinou se spočítal jeden příklad a postup byl vysvětlen tak třemi metodami, což bylo dosti zdlouhavé a zbytečné. Možná by bylo lepší těch příkladů spočítat více. Vždy na začátku cvičení se tak 50 minut opakovaly věci z minulého týdne a to i naprosté triviální věci již z lineární algebry. Proto jestli máte rádi opakování a chcete něco slyšet tak 5x i s přednáškou choďte na cvičení jinak si radši sami projděte řešené příklady pana Rusého a budete více než dost připraveni na zkoušku. Pan Procházka je hodný člověk a rád vám vše vysvětlí a poradí, ale učit by spíše neměl a měl by se vrátit do praxe.A jiné a jiné...
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.06.2023, 3. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Vážím si faktu, že k předmětu byla sestavena sbírka příkladů.
Připomínka k předmětu, Úvod do optimalizace [NMFM204, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.02.2024, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Velmi zajímavé téme podané v dokonale uspořádané formě. Srozumitelný, relativně málo náročný předmět.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.06.2023, 3. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Pro někoho z obecné matematiky může být tento předmět docela šokující i když je zařazen mezi ty doporučené volitelné. Spousta věcí je zde totiž bráno jako fakt bez důkazu primárně kvůli malému rozsahu přednášky. Hlavně tedy u simplexu víte, jak se dělá, ale pořádně nevíte, proč vlastně funguje. Pokud s takto vedenou matematikou souhlasíte a jste ochotni se naučit pár algoritmů, tak se jedná o relativně jednoduchých 5 kreditů pokud to je něco, za čím jdete. Jinak bych asi doporučil si počkat na teorii optimalizace, kde je prý vše dokázané.
Připomínka k předmětu, Matematika životního pojištění 1 [NMFP407, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.02.2024, 1. ročník, Finanční a pojistná matematika, navazující magisterské
Cvičení probíhalo formou přednesu příkladů korespondující s přednáškou, kde cvičící vysvětlil daný příklad a sem tam někoho zavolal k tabuli. Bohužel mě osobně daná tématika nezaujala a zároveň jsem nepochopila důvod procvičování komutačních čísel, které byly již překonány výpočetní technikou.
Zápočet lze získat vypracováním dvou (poměrně časově náročných) úkolů a jedním zápočtovým testem (který je mimochodem mnohem náročnější než zkouška a rozhodně doporučuji si na přípravu dát dostatek času).
Cvičící na svých stránkách každý týden aktualizoval pdfko s vypočítanými úlohami.

Podržte si klobouky pánové a dámy, všechny příklady byly ve zmíněném pdfku vypočítané s dostatečným komentářem. Extra kudos cvičícímu, poněvadž to je na mff nezvyklostí.
Připomínka k předmětu, Matematika životního pojištění 1 [NMFP407, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.02.2024, 1. ročník, Finanční a pojistná matematika, navazující magisterské
Celá výuka je dobře strukturovaná a pochopitelná. Bohužel mě témata moc nezaujala a působila spíše jako technické pódium pro další předmět.
Díky zahraničním studentům byla výuka v angličtině, což se projevilo na kvalitě výuky.
Určitě bych ocenila, kdyby byly poznámky dostupné v digitální podobě.
Připomínka k předmětu, Teorie optimalizace [NMSA413, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2024, 1. ročník, Pravděpodobnost, matematická statistika a ekonometrie, navazující magisterské
Cvičenia dosť pomohli s pochopením teórie z prednášky. Bolo by fajn, keby sa venovalo viac času posledným kapitolám (t.j. matematickému programovaniu).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 31.01.2024, 1. ročník, Mathematical Analysis, navazující magisterské
I liked that the practicals were connected to the lectures. They were great preparation for the exam as well. The materials with solutions were also available online and in English, which made the studying simpler. From the beginning, they are quite basic, so they could perhaps be skipped for someone with some prior knowledge of optimization.
Připomínka k předmětu, Teorie optimalizace [NMSA413, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 31.01.2024, 1. ročník, Mathematical Analysis, navazující magisterské
I liked the theoretical part of the course although it is very extensive and requires quite some hours per week of studying. However, the requirements for the written and oral exam are provided, which makes the studying a bit better.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK