Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
prof. RNDr. Roman Barták, Ph.D. [32-KTIML], Seminář z umělé inteligence 1 [NAIL004, seminář]
Poutavý výklad, příjemný styl. Milý přístup na zkoušce. Jen mi přijde, že se profesor Barták občas na přednáškách ptá na docela triviální otázky. Nebo prostě docela snadné, na které většina z nás zná odpověď a nevíme, kdo to říct a on si pak možná myslí, že nikdo neznáme odpověď. Možná bych zkoušel ve chvílích ticha vyvolávat jednotlivce, ať se to posune.
prof. RNDr. Roman Barták, Ph.D. [32-KTIML], Úvod do umělé inteligence [NAIL120, přednáška]
Slajdy samé o sebe neboli postačujúce pre pochopenie učiva. Preto bolo dôležité navštevovať prednášky. Tie sa niekedy množstvom informácií podaných za hodinu stávali tažkými na udržanie pozornosti. Skúšku považujem za jednu z tých náročnejších, príprava na ňu vyžadovala byť dôsledný a naozaj učivu porozumieť.
Prof. Bartak is a great lecturer. He is enthusiastic during the lectures, he puts a lot of emotion into his voice to make sure that the lectures are not boring. He also communicates well with the class and asks students a lot of questions. This encourages the students to pay attentions and really think about the concepts being presented. Prof. Bartak's powerpoint presentations are great too. They are visually appealing and summarize the material really well. Overall, I really liked Prof. Bartak's way of teaching and his communication with the students
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 25.06.2023, 3. ročník, Computer Science, bakalářské
very passionate teacher, i like his energy
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 21.06.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Výklad prof. Bartáka je zajímavý a přehledný. Přednáška jde přesně podle doporučované knihy od Russella & Norviga, což považuji za výhodu, protože u většiny probíraných témat není příliš čas se jimi zabývat podrobněji a slajdy také bývají stručnější, kdežto kniha jde více do hloubky a dobře se z ní opakuje na zkoušku.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 19.06.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Pěkné slajdy a kvízy k nim. Obojí velmi dobře posloužilo při přípravě na zkoušku. Oceňuji také zveřejněné nahrávky. Kromě toho šlo i čerpat v podstatě totožné informace z doporučené učebnice.
Zkouška mi přišla pohodová, pan profesor působí sympaticky a snažil se mě dovést ke správným odpovědím, které jsem prvotně v rozpacích nemohl nalézt v hlavě.
prof. RNDr. Roman Barták, Ph.D. [32-KTIML], Programování s omezujícími podmínkami [NOPT042, přednáška]
Občas jsem měl pocit, že si cvičící říká látku pro sebe (do monitoru) než k nám (byl trochu potichu), ale jinak cvičení byla dobrá.
Vždy byl zadán nějaký problém a nechal nás napsat si nějaký model. Poté jsme společně řekli, jak jsme problém řešili. Také obcházel, jestli nemáme nějaký problém, což se dost hodí, jelikož použitý jazyk nemá moc dobré chybové hlášky.
Možná bych více vyzdvihnul literaturu např. Picat book či jiné, kde se dobře vyhledává syntaxe i třeba globální podmínky.
RNDr. Jiří Fink, Ph.D. [32-KTIML], Úvod do umělé inteligence [NAIL120, cvičení]
Cvičenia svojím obsahom boli akurát. Čo sa mi naopak občas nepáčilo, boli momenty, keď sme sa zbytočne dlho venovali triviálnym príkladom a potom nám neostal čas na dôkladné vysvetlenie zložitejších konceptov. Takisto oceňujem dôkladne vytvorené domáce úlohy, ktoré boli veľmi dobrým prostriedkom ako pochopiť učivu.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 07.06.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičení mi přišlo dobře vedené a propojené s přednáškou, cvičící měl o tématech dobrý přehled. Vadilo mi ale, že bylo cvičení poměrně zdlouhavé, a že nebyla nijak odměněna aktivita studentů (např. bonusovými body k zápočtu).
Na cvičení byla vždy shrnuta látka z přednášky a ukázána na konkrétních velmi intuitivních příkladech. Cvičící měl skvěle připravené materiály na cvičení (prezentace) a na konci cvičení vždy přehledně popsal úkol a poradil, na co si dát pozor, na co se zaměřit aj. Byla jsem velmi spokojená.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.05.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Tato cvičení byla jediná v tomto semestru, na která jsem chodil dobrovolně i přesto, že nebyla povinná docházka.
Cvičení byla výborná a vždy důkladně připravená. Na většině jsem si lépe osvojil látku z přednášky.
Domácí úlohy mi přišly velice zajímavé. Rychlá zpětná vazba k úlohám, ale i rychlá komunikace celkově je také plus.
Výklad cvičícího byl pro mě jasně srozumitelný a intuitivní.
Jediné, co jsem si na cvičení neosvojil lépe, byla Bellmanova rovnice a lokalizace v čase. Přišlo mi, že obecným principům rozumím, ale třeba Bellmanovu rovnici jsem na konkrétní problém vůbec nedokázal použít.
Vlastně všechna témata s pravděpodobností mi přišla nejhůře pochopitelná.
RNDr. Jiří Švancara, Ph.D. [32-KTIML], Umělá inteligence 1 [NAIL069, cvičení]
Professor Švancara employs a conversational and hands-on teaching approach that fosters an engaging learning environment. His quick-witted nature, cooperative spirit, and encouraging demeanor create a positive atmosphere in the classroom. Notably, he is open to questioning the norm and remains receptive to improved solutions.
I also had the opportunity to experience his teaching during a couple of lectures when Professor Bartak was unavailable. Despite encountering unexpected technical glitches in the slides, Professor Švancara ensured a smooth and enjoyable learning experience. It has indeed been an honor to be his student.
Vojtěch Kycelt, 02.01.2024, 1. Ročník, Informatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových her, navazující magisterské
Skvělá komunikace, feedback.
RNDr. Jiří Švancara, Ph.D. [32-KTIML], Úvod do umělé inteligence [NAIL120, cvičení]
Parádní cvika, připravený vyučující s celkovým přehledem o oblasti a navíc ochotou svůj obzor na návrhy studentů obohatit, vždy přesně věděl, kde je přednáška, dobře vysvětloval úkoly a s úsměvem odpovídal na sebenešikovnější dotazy. Doporučuji.
Připomínka k předmětu, Seminář z umělé inteligence 1 [NAIL004, seminář]
Předmět je spíše povídací. Člověk si hezky procvičí angličtinu, ale pokud vás zajímá spíše technická stránka, tak se unudíte k smrti. Témata byla na druhou stranu hezky vybrána, takže mi to ve výsledku tak moc nevadilo.
Oxford debates were mostly unproductive. It might be useful training for politicians, but it does not seem to clarify the questions in the sense that participants/observers would walk away with a better understanding of the world. Mostly it devolves into bad arguments from both sides where no debater can revise their mind because they're not truth-seeking but advocating.
Hackathons were more useful.
Fajn předmět. Na začátku jsme měli možnost ovlivnit (navrhnout) reálnou podobu. Následně jsme se účastnili jednotlivých diskuzí a minihackathonů. Každý se musel jako debatující účastnit aspoň jedné diskuze a na hackathonech jsme v týmech vymýšleli řešení problémů. Je to dobrý oddech a zároveň super studnice nápadů například na budoucí projekty.
Cvičení nejsou povinná, ale hodí se a jsou fajn. Úkoly byly zábavné a člověk si i může rozvrhnout, jak s nimi bodově vyjde. Přijde mi škoda, že jsou jen jednou za týden. Myslím, že by se toho mohlo dělat víc.
The tutorials are very well presented. They are very conversational.
As for the cohesion of the lectures, the tutorial does not cover all the topics discussed. I believe this to be the case due to the assignment design, which reasonably focuses more on certain parts of the course.
If anything, I had some trouble with the technical adaptation of the assignment codebase. I think the documentation could be compressed into a blueprint of the necessary information, which is enough to solve the exercises.
Musím říct, že jsem s úkoly nejprve spokojený nebyl, protože jsem měl pocit, že příliš času trávím nad tím, jak se má vlastně co napsat a kde hledat které atributy a metody. Nakonec se mi ale moc líbily. Přišlo mi, že mi pomohly i lépe pochopit jednotlivé algoritmy, jak se kde dají aplikovat a podobně.
Vojtěch Kycelt, 02.01.2024, 1. Ročník, Informatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových her, navazující magisterské
Cvičení zajímavé, ale jednou za 14 dní je za mě málo.
Připomínka k předmětu, Umělá inteligence 1 [NAIL069, přednáška]
Fajn předmět, kde se člověk dozví hodně o "klasické" AI. Jen mi přijde trochu škoda, že co jsem slyšel, tak se dost obsah překrývá s bakalářským úvodem do AI. To by chtělo nějak lépe rozdělit.
Připomínka k předmětu, Úvod do umělé inteligence [NAIL120, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.05.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičení s doktorem Finkem byla výborná. Osvojil jsem si probíranou látku z přednášky díky tomu,
že jsme teorii aplikovali na různé příklady.
Jediné, co mi přišlo velice obtížné až nepochopitelné, byla témata, která se týkala pravděpodobnosti. Např. Bellmanovu rovnici či lokalizaci v čase mi přišlo, že jsem z přednášky chápal, ale když jsem to měl použít na konkrétní příklady na cvičení, tak jsem byl ztracený.
Domácí úkoly z těchto témat jsem jako jediné nezvládl vyřešit.
Když se na cvičení probíralo řešení těchto úloh, tak jsem je sice chápal, ale stále si nejsem jistý, jestli bych zvládl vyřešit podobný problém.
Připomínka k předmětu, Úvod do umělé inteligence [NAIL120, přednáška]
Obsah predmetu bol veľmi zaujímavý, v niektorých oblastiach ma mrzí, že neostal čas ísť viac do hĺbky.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 25.06.2023, 3. ročník, Computer Science, bakalářské
very nice and informative
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 19.06.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Přednášky byly v podstatě formou rychloúvodů do různých odvětví AI.
U většiny témat jedna přednáška na úvod stačí, u některých mi to naopak připadalo příliš málo.
Bellmanovu rovnici, mi přišlo, že jsem z přednášky pochopil.
Když jsme ji pak v součásti cvičení měli aplikovat na konkrétní problém,
tak jsem úlohu nedokázal vůbec vyřešit.
Naštěstí je přednáška koncipována dle učebnice, ve které si lze témata pročíst více do hloubky.
Připomínka k předmětu, Programování s omezujícími podmínkami [NOPT042, cvičení]
Na cvičení jsem nechodil, příslušná témata jsem si četl v knížce a dělal jsem domácí úkoly. Ty mi přišly zajímavé a rozumně obtížné. Někdy jsem hodně bojoval se syntaxí jazyka picat a s tím že jeho chybové hlášky jsou kryptické a nevygooglitelné.
overall I am not satisfied with the course. the language that was chosen to be used in the course (Picat
) lacks of documentation. you receive errors which can't be solved by googling or debugging and you lose time for simple things while you could do the same thing faster and more efficiently in another language. teacher tried help but he was not successful too in most cases to understand code or help me in debugging , so overall course , because of practicals , was a waste of time for me.
Připomínka k předmětu, Programování s omezujícími podmínkami [NOPT042, přednáška]
Jak cvičení tak přednáška byly zajímavé. Jednalo se ale v podstatě o dva nezávislé předměty, které propojila až poslední přednáška, na které se ale akorát zopakovalo, co se bralo na cvičeních, což mi vlastně přišlo zbytečné. Předmět jistě stojí za to vystudovat i tak jak vypadá teď, přišlo by mi ale lepší, kdyby byla přednáška s cvičením nějak propojena - abychom mohli nově nabytou teorii z přednášky rovnou aplikovat na cvičeních.