AnketaAnketa(verze: 716)
Aktuálně není povolen sběr dat (MFF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
prof. RNDr. Roman Barták, Ph.D. [32-KTIML], Seminář z umělé inteligence 1 [NAIL004, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.01.2024, 1. ročník, Computer Science - Theoretical Computer Science, navazující magisterské
Professor allowed us to discuss topics we found interesting. Having his perspective on some problems with AI was very valuable.
prof. RNDr. Roman Barták, Ph.D. [32-KTIML], Umělá inteligence 1 [NAIL069, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. Ročník, Computer Science - Artificial Intelligence, navazující magisterské
Masterful explanations, helpful answers to the students questions and doubts. The evaluation was fair and thorough. Just Excellent.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. Ročník, Informatika - Umělá inteligence, navazující magisterské
Poutavý výklad, příjemný styl. Milý přístup na zkoušce. Jen mi přijde, že se profesor Barták občas na přednáškách ptá na docela triviální otázky. Nebo prostě docela snadné, na které většina z nás zná odpověď a nevíme, kdo to říct a on si pak možná myslí, že nikdo neznáme odpověď. Možná bych zkoušel ve chvílích ticha vyvolávat jednotlivce, ať se to posune.
prof. RNDr. Roman Barták, Ph.D. [32-KTIML], Úvod do umělé inteligence [NAIL120, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.09.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Fajn vysvětleno, ale prezentace je místy nepřehledná.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Slajdy samé o sebe neboli postačujúce pre pochopenie učiva. Preto bolo dôležité navštevovať prednášky. Tie sa niekedy množstvom informácií podaných za hodinu stávali tažkými na udržanie pozornosti. Skúšku považujem za jednu z tých náročnejších, príprava na ňu vyžadovala byť dôsledný a naozaj učivu porozumieť.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.08.2023, 3. ročník, Computer Science, bakalářské
Prof. Bartak is a great lecturer. He is enthusiastic during the lectures, he puts a lot of emotion into his voice to make sure that the lectures are not boring. He also communicates well with the class and asks students a lot of questions. This encourages the students to pay attentions and really think about the concepts being presented. Prof. Bartak's powerpoint presentations are great too. They are visually appealing and summarize the material really well. Overall, I really liked Prof. Bartak's way of teaching and his communication with the students
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 25.06.2023, 3. ročník, Computer Science, bakalářské
very passionate teacher, i like his energy
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 21.06.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Výklad prof. Bartáka je zajímavý a přehledný. Přednáška jde přesně podle doporučované knihy od Russella & Norviga, což považuji za výhodu, protože u většiny probíraných témat není příliš čas se jimi zabývat podrobněji a slajdy také bývají stručnější, kdežto kniha jde více do hloubky a dobře se z ní opakuje na zkoušku.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 19.06.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Pěkné slajdy a kvízy k nim. Obojí velmi dobře posloužilo při přípravě na zkoušku. Oceňuji také zveřejněné nahrávky. Kromě toho šlo i čerpat v podstatě totožné informace z doporučené učebnice.
Zkouška mi přišla pohodová, pan profesor působí sympaticky a snažil se mě dovést ke správným odpovědím, které jsem prvotně v rozpacích nemohl nalézt v hlavě.
prof. RNDr. Roman Barták, Ph.D. [32-KTIML], Programování s omezujícími podmínkami [NOPT042, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. Ročník, Informatika - Umělá inteligence, navazující magisterské
Přednášky jsou srozumitelné s pěknými slidy. Zárověň existují záznamy z minulých let pro rychlejší učení/zopakování. Nemám co vytknout.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2024, 3. ročník, Informatika - Diskrétní modely a algoritmy, navazující magisterské
Přednášky byly poutavé a srozumitelné, oceňuji velmi názorné vysvětlování principů na konkrétních příkladech.
RNDr. Jakub Bulín, Ph.D. [32-KTIML], Programování s omezujícími podmínkami [NOPT042, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. Ročník, Informatika - Umělá inteligence, navazující magisterské
Občas jsem měl pocit, že si cvičící říká látku pro sebe (do monitoru) než k nám (byl trochu potichu), ale jinak cvičení byla dobrá.
Vždy byl zadán nějaký problém a nechal nás napsat si nějaký model. Poté jsme společně řekli, jak jsme problém řešili. Také obcházel, jestli nemáme nějaký problém, což se dost hodí, jelikož použitý jazyk nemá moc dobré chybové hlášky.

Možná bych více vyzdvihnul literaturu např. Picat book či jiné, kde se dobře vyhledává syntaxe i třeba globální podmínky.
RNDr. Jiří Fink, Ph.D. [32-KTIML], Úvod do umělé inteligence [NAIL120, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.09.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Občas by bylo lepší podat podrobnější vysvětlení příkladů.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičenia svojím obsahom boli akurát. Čo sa mi naopak občas nepáčilo, boli momenty, keď sme sa zbytočne dlho venovali triviálnym príkladom a potom nám neostal čas na dôkladné vysvetlenie zložitejších konceptov. Takisto oceňujem dôkladne vytvorené domáce úlohy, ktoré boli veľmi dobrým prostriedkom ako pochopiť učivu.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 07.06.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičení mi přišlo dobře vedené a propojené s přednáškou, cvičící měl o tématech dobrý přehled. Vadilo mi ale, že bylo cvičení poměrně zdlouhavé, a že nebyla nijak odměněna aktivita studentů (např. bonusovými body k zápočtu).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.06.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Na cvičení byla vždy shrnuta látka z přednášky a ukázána na konkrétních velmi intuitivních příkladech. Cvičící měl skvěle připravené materiály na cvičení (prezentace) a na konci cvičení vždy přehledně popsal úkol a poradil, na co si dát pozor, na co se zaměřit aj. Byla jsem velmi spokojená.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.05.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Tato cvičení byla jediná v tomto semestru, na která jsem chodil dobrovolně i přesto, že nebyla povinná docházka.
Cvičení byla výborná a vždy důkladně připravená. Na většině jsem si lépe osvojil látku z přednášky.
Domácí úlohy mi přišly velice zajímavé. Rychlá zpětná vazba k úlohám, ale i rychlá komunikace celkově je také plus.
Výklad cvičícího byl pro mě jasně srozumitelný a intuitivní.

Jediné, co jsem si na cvičení neosvojil lépe, byla Bellmanova rovnice a lokalizace v čase. Přišlo mi, že obecným principům rozumím, ale třeba Bellmanovu rovnici jsem na konkrétní problém vůbec nedokázal použít.
Vlastně všechna témata s pravděpodobností mi přišla nejhůře pochopitelná.
RNDr. Jiří Švancara, Ph.D. [32-KTIML], Umělá inteligence 1 [NAIL069, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. Ročník, Informatika - Umělá inteligence, navazující magisterské
Skvělý cvičící, který vždy živě diskutuje nad tématem a je ochotný kdykoli komukoli pomoci.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.02.2024, 1. Ročník, Computer Science - Artificial Intelligence, navazující magisterské
Professor Švancara employs a conversational and hands-on teaching approach that fosters an engaging learning environment. His quick-witted nature, cooperative spirit, and encouraging demeanor create a positive atmosphere in the classroom. Notably, he is open to questioning the norm and remains receptive to improved solutions.

I also had the opportunity to experience his teaching during a couple of lectures when Professor Bartak was unavailable. Despite encountering unexpected technical glitches in the slides, Professor Švancara ensured a smooth and enjoyable learning experience. It has indeed been an honor to be his student.
Vojtěch Kycelt, 02.01.2024, 1. Ročník, Informatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových her, navazující magisterské
Skvělá komunikace, feedback.
RNDr. Jiří Švancara, Ph.D. [32-KTIML], Úvod do umělé inteligence [NAIL120, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.09.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Parádní cvika, připravený vyučující s celkovým přehledem o oblasti a navíc ochotou svůj obzor na návrhy studentů obohatit, vždy přesně věděl, kde je přednáška, dobře vysvětloval úkoly a s úsměvem odpovídal na sebenešikovnější dotazy. Doporučuji.
Připomínka k předmětu, Seminář z umělé inteligence 1 [NAIL004, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.01.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Předmět je spíše povídací. Člověk si hezky procvičí angličtinu, ale pokud vás zajímá spíše technická stránka, tak se unudíte k smrti. Témata byla na druhou stranu hezky vybrána, takže mi to ve výsledku tak moc nevadilo.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.01.2024, 4. Ročník, Informatika, bakalářské
Oxford debates were mostly unproductive. It might be useful training for politicians, but it does not seem to clarify the questions in the sense that participants/observers would walk away with a better understanding of the world. Mostly it devolves into bad arguments from both sides where no debater can revise their mind because they're not truth-seeking but advocating.
Hackathons were more useful.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.01.2024, 1. Ročník, Informatika - Umělá inteligence, navazující magisterské
Fajn předmět. Na začátku jsme měli možnost ovlivnit (navrhnout) reálnou podobu. Následně jsme se účastnili jednotlivých diskuzí a minihackathonů. Každý se musel jako debatující účastnit aspoň jedné diskuze a na hackathonech jsme v týmech vymýšleli řešení problémů. Je to dobrý oddech a zároveň super studnice nápadů například na budoucí projekty.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.01.2024, 1. ročník, Computer Science - Theoretical Computer Science, navazující magisterské
Course gave us a chance to brainstorm on important topics and situations related to AI in today's society. Great course!
Připomínka k předmětu, Umělá inteligence 1 [NAIL069, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. Ročník, Informatika - Umělá inteligence, navazující magisterské
Cvičení nejsou povinná, ale hodí se a jsou fajn. Úkoly byly zábavné a člověk si i může rozvrhnout, jak s nimi bodově vyjde. Přijde mi škoda, že jsou jen jednou za týden. Myslím, že by se toho mohlo dělat víc.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.02.2024, 1. Ročník, Computer Science - Artificial Intelligence, navazující magisterské
The tutorials are very well presented. They are very conversational.
As for the cohesion of the lectures, the tutorial does not cover all the topics discussed. I believe this to be the case due to the assignment design, which reasonably focuses more on certain parts of the course.
If anything, I had some trouble with the technical adaptation of the assignment codebase. I think the documentation could be compressed into a blueprint of the necessary information, which is enough to solve the exercises.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.01.2024, 2. ročník, Informatika - Umělá inteligence, navazující magisterské
Musím říct, že jsem s úkoly nejprve spokojený nebyl, protože jsem měl pocit, že příliš času trávím nad tím, jak se má vlastně co napsat a kde hledat které atributy a metody. Nakonec se mi ale moc líbily. Přišlo mi, že mi pomohly i lépe pochopit jednotlivé algoritmy, jak se kde dají aplikovat a podobně.
Vojtěch Kycelt, 02.01.2024, 1. Ročník, Informatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových her, navazující magisterské
Cvičení zajímavé, ale jednou za 14 dní je za mě málo.
Připomínka k předmětu, Umělá inteligence 1 [NAIL069, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. Ročník, Computer Science - Artificial Intelligence, navazující magisterské
Optimal architecture for this course. Extremely well-paced.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. Ročník, Informatika - Umělá inteligence, navazující magisterské
Fajn předmět, kde se člověk dozví hodně o "klasické" AI. Jen mi přijde trochu škoda, že co jsem slyšel, tak se dost obsah překrývá s bakalářským úvodem do AI. To by chtělo nějak lépe rozdělit.
Připomínka k předmětu, Úvod do umělé inteligence [NAIL120, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.05.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičení s doktorem Finkem byla výborná. Osvojil jsem si probíranou látku z přednášky díky tomu,
že jsme teorii aplikovali na různé příklady.

Jediné, co mi přišlo velice obtížné až nepochopitelné, byla témata, která se týkala pravděpodobnosti. Např. Bellmanovu rovnici či lokalizaci v čase mi přišlo, že jsem z přednášky chápal, ale když jsem to měl použít na konkrétní příklady na cvičení, tak jsem byl ztracený.
Domácí úkoly z těchto témat jsem jako jediné nezvládl vyřešit.
Když se na cvičení probíralo řešení těchto úloh, tak jsem je sice chápal, ale stále si nejsem jistý, jestli bych zvládl vyřešit podobný problém.
Připomínka k předmětu, Úvod do umělé inteligence [NAIL120, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Obsah predmetu bol veľmi zaujímavý, v niektorých oblastiach ma mrzí, že neostal čas ísť viac do hĺbky.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 25.06.2023, 3. ročník, Computer Science, bakalářské
very nice and informative
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 19.06.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Přednášky byly v podstatě formou rychloúvodů do různých odvětví AI.
U většiny témat jedna přednáška na úvod stačí, u některých mi to naopak připadalo příliš málo.
Bellmanovu rovnici, mi přišlo, že jsem z přednášky pochopil.
Když jsme ji pak v součásti cvičení měli aplikovat na konkrétní problém,
tak jsem úlohu nedokázal vůbec vyřešit.

Naštěstí je přednáška koncipována dle učebnice, ve které si lze témata pročíst více do hloubky.
Připomínka k předmětu, Programování s omezujícími podmínkami [NOPT042, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2024, 3. ročník, Informatika - Diskrétní modely a algoritmy, navazující magisterské
Na cvičení jsem nechodil, příslušná témata jsem si četl v knížce a dělal jsem domácí úkoly. Ty mi přišly zajímavé a rozumně obtížné. Někdy jsem hodně bojoval se syntaxí jazyka picat a s tím že jeho chybové hlášky jsou kryptické a nevygooglitelné.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.01.2024, 1. ročník, Computer Science - Artificial Intelligence, navazující magisterské
overall I am not satisfied with the course. the language that was chosen to be used in the course (Picat
) lacks of documentation. you receive errors which can't be solved by googling or debugging and you lose time for simple things while you could do the same thing faster and more efficiently in another language. teacher tried help but he was not successful too in most cases to understand code or help me in debugging , so overall course , because of practicals , was a waste of time for me.
Připomínka k předmětu, Programování s omezujícími podmínkami [NOPT042, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2024, 3. ročník, Informatika - Diskrétní modely a algoritmy, navazující magisterské
Jak cvičení tak přednáška byly zajímavé. Jednalo se ale v podstatě o dva nezávislé předměty, které propojila až poslední přednáška, na které se ale akorát zopakovalo, co se bralo na cvičeních, což mi vlastně přišlo zbytečné. Předmět jistě stojí za to vystudovat i tak jak vypadá teď, přišlo by mi ale lepší, kdyby byla přednáška s cvičením nějak propojena - abychom mohli nově nabytou teorii z přednášky rovnou aplikovat na cvičeních.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK