AnketaAnketa(verze: 714)
Aktuálně není povolen sběr dat (MFF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
doc. Mgr. Martin Nečaský, Ph.D. [32-KSI], Úvod do softwarového inženýrství [NSWI041, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 28.06.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Přátelský cvičící, komunikace nebyla problém.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.05.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Dobře vedená cvičení, na kterých jsme konzultovali semestrální práci.
Poskytnutá zpětná vazba byla užitečná.
Vždy jsem si odnesl něco nového.
doc. Mgr. Martin Nečaský, Ph.D. [32-KSI], Úvod do softwarového inženýrství [NSWI041, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 28.06.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Dobrý přednášející, jediné, co bych doporučil - zapojit do přednášky i studenty přes nějaké kvízy či ankety (Kahoot, Slido), zaprvé to je zábavnější, zadruhé více lidí udrží pozornost. Teorie je stejně poměrně jasná. Zkouška férová.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.05.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Na přednášky jsem nechodil, jelikož jsem během nich nedokázal udržet dlouho pozornost. Přišlo mi, že by šlo zrychlit tempo výkladu a mít přednášku hotovou o něco dříve.

Slajdy z přednášek výborně sloužily jako učební materiál, jelikož na nich bylo téměř vše dobře popsané a vysvětlené. Pokud nějaké vysvětlení ze slajdů bylo na mě tak stručné, že jsem ho nechápal, tak stačilo vždy chvilku hledat na internetu a vše bylo jasné.
doc. Mgr. Martin Nečaský, Ph.D. [32-KSI], Architektury softwarových systémů [NSWI130, cvičení]
David Jaromír Šebánek, 09.02.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Docent Nečaský byl vždy milý, na cvičení vždy podal dobrý feedback k naší dosavadní architektuře a celkově jsem s ním nikdy necítil přemíru stresu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.01.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičení byla naprosto perfektní. Vše z přednášky jsme si ozkoušeli na tvorbě vlastního systému. Cvičící je navíc více než nápomocný a velmi rád napoví a popostrčí správným směrem.
Michal Kolcun, 26.01.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Zmenšil by som počet členov v tíme a viac cvičil návrh samotnej architektúry v podobe menších systémov.
doc. Mgr. Martin Nečaský, Ph.D. [32-KSI], Architektury softwarových systémů [NSWI130, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.02.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Přednáška v AJ velice špatná, neustále opakoval stejné fráze bez dalšího vysvětlování.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 12.02.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Oceňuji připravenost přednášek. Je škoda, že nejsou pořizovány nahrávky (částečně kompenzováno detailními prezentacemi s poznámkami). Přednes je spíše pomalejší a někdy je těžké udržet pozornost během celé hodiny. Mínusem je pro mě zkouška, která není příliš těžká, ale jedná se spíše o soutěž v rychlosti psaní. Ocenil bych více času na přemýšlení.
David Jaromír Šebánek, 09.02.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Docent Nečaský očividně ví, o čem mluví a látku vykládá srozumitelně, ale bez vynechání důležitých bodů a konceptů. Dobře se poslouchá, nicméně výklad může být až příliš uklidňující (resp. až se oči (na sekundu) zavírají).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.01.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Ač by tempo na přednáškách mohlo býti rychlejší, tak se mi hodiny zdály záživné. Vše je uvedeno na příkladech a příjemně vysvětleno. Navíc jsou k dispozici perfektně zpracované prezentace s poznámkami.
Michal Kolcun, 26.01.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Milý učiteľ so skvelým prístupom pre výuku.

Dobre vypracované slidy s poznámkami sú veľké plus.
Připomínka k předmětu, Úvod do datového inženýrství [NDBI046, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.07.2023, 2. ročník, Informatika - Softwarové a datové inženýrství, navazující magisterské
Oproti přednášce mě cvičení mnohem více zaujala a bavila. Tedy spíše domácí úkoly než cvičení - cvičení více méně nebyla, zadávaly se na nich pouze domácí úkoly.

Mohli jsme si vyzkoušet práci s daty, metadaty a provenance a zveřejňování dat. Zadání byla místy trochu moc stručná - ve výsledku to ale nevadilo a byl prostor pro vlastní kreativitu. Úkoly byly časově nevyvážené, první dva byly výrazně náročnější než zbylé. Obsahově ale byly velmi dobře vymyšleny - byla hodně praktická a používaly se moderní technologie.

Předmět tedy velmi doporučuji. Jen bych předem doporučil alespoň základní znalost RDF, které je hodně využíváno.
Připomínka k předmětu, Úvod do datového inženýrství [NDBI046, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.07.2023, 2. ročník, Informatika - Softwarové a datové inženýrství, navazující magisterské
Přednáška se snažila pokrýt mnoho témat. Některá byla podle mě zvolená dobře - práce s daty, API, slovníky, ontologie. Jiná mi přišla moc teoretická a zbytečně zdlouhavá - teorie informace, kódování, šifrování. Zkouška na závěr mi přišla rozumně obtížná a zvládnutelná.
Připomínka k předmětu, Pokročilé aspekty softwarového inženýrství [NSWI026, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.07.2023, 2. ročník, Informatika - Softwarové a datové inženýrství, navazující magisterské
Na cvičení se hlavně zadávaly a diskutovaly úkoly. Měly jsme za úkol vytvořit nabídku, specifikaci a následně i dodělat poskytnutou aplikaci.
Problémem byla ale moc obecná zadání. Co se od nás očekávalo jsme se dozvěděli až při hodnocení - tím že jsme za to nedostali body. Mělo tím být simulováno psaní dokumentů v praxi. Myslím, že bychom si mnohem lépe zapamatovali, jak má například taková nabídka vypadat, tím že by nám to bylo řečeno předem. A my bychom ji pak mohli sepsat celou a správně. Místo toho nám to bylo řečeno jen rychle, během několika minut až v průběhu hodnocení.

Termíny odevzdání jednotlivých částí jsme sice věděli od začátku, co přesně ale máme odevzdat, jsme se většinou dozvěděli až na cvičení týden před odevzdáním. Úkoly jsme pak museli dělat docela ve spěchu.

I přes tyhle problémy bylo cvičení na velmi dobré úrovni, obsah byl zajímavý a výsledné hodnocení bylo v pořádku.
Připomínka k předmětu, Pokročilé aspekty softwarového inženýrství [NSWI026, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.07.2023, 2. ročník, Informatika - Softwarové a datové inženýrství, navazující magisterské
Přednáška do hloubky pokrývá témata související se všemy fázemi vývoje, řízením projektů, fungování firem apod. Vystřídalo se několik přednášejících, kteří přednášeli velmi srozumitelně a sdíleli své zkušenosti z praxe. Celkově mě přednášky hodně zaujaly.

Předmět má podle mě trochu matoucí název - zas tak moc pokročilý není a určitě bych ho doporučil každému, kdo chce v IT pracovat.

Zkouška pokrývá skoro všechny části, obtížností je ale úplně v pohodě.
Připomínka k předmětu, Úvod do softwarového inženýrství [NSWI041, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Vzhledem k cíli předmětu dobře koncipované. Práce v týmu při inkompetenci členů je ale dost frustrující.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 28.06.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičení odpovídalo tématům z přednášky. Práce na týmovém projektu pouze z analytického pohledu byla dobrá. Líbilo by se mi vyzkoušet si více praktických nástrojů jako na jednom z posledních cvičení.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.05.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Na cvičeních jsem si vždy ověřil, že látka z přednášky není tak jasná, jak se na první pohled zdá.
Nicméně po cvičení jsem měl vždy pocit, že látce již rozumím.

Nejvíce se mi líbilo cvičení, na kterém jsme automatizovali testy pomocí Robot frameworku. Také mi utkvělo v paměti cvičení, při kterém jsme dělali business analýzu nějakého projektu.

Některá cvičení vedli lidé praxe, kteří ještě nikdy nepřednášeli. V těchto případech by bylo lepší jim poskytnout nějaké základní tipy pro tvorbu slajdů - např. používat tmavé písmo na světlém pozadí, nikoliv naopak.
Také čitelnost písma kvůli velikosti fontu dělala občas problém.
Připomínka k předmětu, Úvod do softwarového inženýrství [NSWI041, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 28.06.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Některá témata přednášek se překrývala, což trochu odrazovalo od účasti, na druhou stranu jde o pohodový předmět a vše do sebe intuitivně zapadá. Líbili se mi i externí přednášející.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 06.06.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Tento predmet mi pomohl dokonale pochopit, proc nekteri lide na matfyzu nedavaji obor Programovani a Vyvoj Software na stejnou uroven, jako ostatni obory.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.05.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Zajímavý a časově nenáročný předmět. 5 přednášek vedli lidé z praxe. Všechny mi přišly jako příjemné zpestření studia. Něco se prolínalo s tím, co jsme již probírali (mezi často omýlanými byly např. Agile, Waterfall, ...).

Látka z přednášky na první pohled vypadala tak jako jasně a přišlo mi, že se nedozvídám nic užitečného. Nicméně na cvičeních a u semestrální práce jsem si uvědomil, jak moc důležité je např. mít formální strukturu funkčních či systémových požadavků.

Líbilo se mi, že se na tomto předmětu bere softwarové inženýrství i z jiných úhlů pohledu než jen programování, kterého je na MFF spoustu.

Uvědomil jsem si důležitost komunikace, managementu, týmové práce, a obecně business lidí.

Se zařazením jako povinný předmět specializace "Programování a vývoj software" souhlasím.
Připomínka k předmětu, Architektury softwarových systémů [NSWI130, cvičení]
David Jaromír Šebánek, 09.02.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Předmět se opravdu hodí - simulace práce v týmu a vytváření SW návrhu kousek po kousku mi hodně pomohlo osvojit si, cože vlastně SW architekt dělá a to jsem chtěl vědět.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.02.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Forma cvičení v podobě týmové spolupráce fungovala dobře, dílčí úkoly se daly dobře rozdělit, úkoly moc času nezabraly (pokud se pracovalo na cviku). Nápad s návrhem nového SISu je super.
Připomínka k předmětu, Architektury softwarových systémů [NSWI130, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.02.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Zbytečný předmět. Celkem levné krediky ale mě to za to vymývání mozku nestálo.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 12.02.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Oceňuji, že p. Nečaský má cvičení předem připravené. Při práci na projektu si student procvičí větší část učiva.
David Jaromír Šebánek, 09.02.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Ačkoliv spousta matfyzáků by nejraději "prostě programovala", tak tento předmět je myslím opravdu dobré znát, hlavně kvůli práci v týmu a pochopení, jak se ve světě obyčejně o programech mluví, hlavně jak se myšlenkově vytváří. Teorie je zde tedy opravdu nutná. Nikdy jsem se necítil nějak přehlcen informacemi a vždy jsem přednášku využil i na cvičení, takže za mně všechno v poho.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.02.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
K přednášce jsou dostupné skvělé slidy s poznámkami, učení na zkoušku tedy nebylo obtížné. Oceňuji přednášku od hosta ohledně Archimate.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.02.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Nezajímavý předmět, i když to je možná prostě povaha probírané látky.
Připomínka k předmětu, Softwarové inženýrství v praxi [NSWI149, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 28.06.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Nenáročný předmět, zajímavé přednášky od různých externích hostů z praxe. Doporučuji.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK