AnketaAnketa(verze: 714)
Aktuálně není povolen sběr dat (PřF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Mgr. Josef Bartoň [31-710], Výpočetní technika [MS710P07B, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.07.2009, 1. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
obsah tohoto předmětu byl pro mě velice přínosný a určitě ho do budoucna zúročím
RNDr. Jiří Makovička, CSc. [31-710], Výpočetní technika [MS710P07A, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.05.2006, 1. Ročník, Chemie, bakalářské
absolutně katastrofální výklad - Visual Basic, který nikdo k práci v chemii a biologii nepotřebuje, byl "probírán" tak, jako by každý uměl minimálně na základní úrovni programovat
též přednes málo srozumitelný, vysvětlení látky nedostatečné
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 26.01.2007, 1. Ročník, Chemie, bakalářské
Myslím, že muj výkon byl mnohem horší než co by bylo třeba, ale nestěžuju si.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.01.2009, 1. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Cvičení bylo přehledné a srozumitelné (žádné zběsilé klikání a ztrácení se v souborech), nabyté znalosti (Exel) prakticky použitelné, zápočet (i když organizačně nic moc) jednoduchý. Pan Makovička sice vypadá trochu nevrle, ale nedejte se zmást, na otázky odpovídá normálně lidsky a když má člověk problém, tak mu i poradí :-)
RNDr. Jiří Makovička, CSc. [31-710], Výpočetní technika [MS710P07A, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.09.2006, 1. Ročník, Chemie, bakalářské
pokud můžete vybírat, pana Makovičku si rozhodně nedávejte. vyberete-li si ho, můžete se celkem snadno dočkat takové spravedlnosti, že u něj nedostanete zápočet za docházku jako u ostatních vyučujících, u něj musíme složit (pro počítačové neexperty) celkem náročný zápočet a navíc se programování učí na visual basicu, který se už dnes prakticky nepoužívá.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.12.2006, 2. Ročník, Chemie, bakalářské
Předmět měl položit základní znalosti o práci s počítačem. V případě excelu se mu to poměrně povedlo. Co se týče výuky visual basicu připadá mi poněkud zbytečná. myslím, že kdyby byl tento čas věnován například práci s wordem a powerpointem byl by užitečnější. Když už programování, domnívám se že například Delphi by bylo rozumnější. Přednes a styl výuky mi připadal neosobní a poněkud nepříjemný.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.06.2007, 1. Ročník, Chemie, bakalářské
root-home-jmakov....kdo nezazil, nepochopi.ale uzije se tam dost srandy:)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.02.2009, 1. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
K výpočetní technice přece žádná přednáška není!
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.01.2010, 1. Ročník, Biologie, bakalářské
Pokud na této přednášce dáváte aspoň trochu pozor a sem tam si napíšete něco, co neznáte, není problém zvládnout zápočet. Profesor nám neříkal pouze teorii, ale naopak vše dopodrobna ukazoval a to několikrát na různých příkladech. Zde jsem se naučila opravdu zajímavé a užitečné věci.
RNDr. Jiří Makovička, CSc. [31-710], Výpočetní technika [MS710P07B, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.12.2007, 2. Ročník, Biochemie, bakalářské
Vypocetni technika byla pomerne zbytecny predmet, clovek by cekal ze se nauci alespon neco uzitecneho, ale cely semestr se dela excel. zaroven velice spatny pristup je, ze kdyz udelate jiny postup nez vyucujici tak je to spatne
RNDr. Jiří Makovička, CSc. [31-710], Výpočetní technika [MS710P07B, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.10.2005, 2. Ročník, Klinická a toxikologická analýza, bakalářské
opravdu zvlastni ucebni postupy povest ktera pana makovicku predchazi neni moc dobra ale nezaklada se z vetsi casti na pravde
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.06.2006, 1. Ročník, Klinická a toxikologická analýza, bakalářské
Nedá se zrovna říct, že bych tam mockrát byla. Každopádně pro někoho, kdo si s počítačema moc nerozumí, je to rozhodně velmi přínosný předmět.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.12.2006, 2. Ročník, Biochemie, bakalářské
Vyborny predmet, jsem rad, ze nam ho tam fakulta dala. V soucasnosti se da delat s pocitacem temer cokoliv a neveril jsem, kolik toho zvladne Excel (a to jsme neprobrali skoro nic). Ale poznatky ziskane ve vypocetce uz ted rad vyuzivam normalne v zivote.
Zvlaste pouziti grafu, linearni regrese, extrapolace apod. je pro chemiky dulezite a kreslit to na mm-papir uz neni moc moderni (a casto i presne).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.09.2007, 1. Ročník, Biochemie, bakalářské
Hodiny s panem Makovičkou probíhají pořád stejně. Za celý rok jsme neprobírali nic jiného než MS Excel. Výklad spočívá v tom, že pan Makovička si něco tiše mumlá u svého učitelského počítače a dále než 3 - 4 metry ho téměř není slyšet. K tomu promítá dataprojektorem na tabuli, co právě dělá na počítači. Jenže vzhledem tomu, že není slyšet výklad, člověk se většinou může pouze domýšlet, proč ten který krok vlastně dělá a k čemu to dále bude. Výsledkem bývá, že když se probírá něco náročnějšího, většina lidí odchází naprosto dezorientována, protože v lepším případě pouze bez pochopení papouškovala postup, v horším to rovnou vzdala.
Co se týče zápočtu, získat jej není zase až tak náročné. Problémem může být pouze to, že jediné správné řešení je to, které ukazoval pan Makovička. Vlastní invence je naprosto nežádoucí.
  • Reakce pedagoga na připomínky studentů

    Opravdu neuznávám každé správné řešení. Z duše nenávidím zdlouhavá řešení, která lze přirovnat k cestě z Brna do Prahy přes Košice. Zvláště, když jsem vyvinul značné úsilí na prezentaci a procvičení elegantního řešení, které je běžnou součástí použitého programu a každý profesionál po něm ihned sáhne. Hned jsem však veřejně obviněn z toho, že nepřipouštím invenci.
    Tu vlastnost, po které při výuce lačně bažím a zřídkakdy se mi jí od studentů dostane. On mně také každý při výkladu nemusel věnovat pozornost, nebo měl zrovna něco důležitějšího na práci, než přijít na hodinu. Potom o zápočtovém testu, konečně, invence je tu! Jenže ta nepravá, neelegantní. Představte si, já si dovolím ji nepřijmout a vyžadovat jakousi jinou, neznámou! Však se mi za to dostane patřičné odměny na stránkách ankety. Já jsem však nepoučitelný. Zůstávám na svém. Pořád vyžaduji jen elegantní postupy. Neodpustitelné!

    Probíraná látka se orientuje na Excel (zbude-li čas i na Access). Excel však nejsou jen tabulky a grafy. Obsahuje i základní praktické postupy vyhodnocování experimentálních dat a příbuzné matematické metody, které může student ihned využit v laboratorních cvičeních. Jsem si jist, že i když někteří posluchači Excel povrchně znají, jsou tyto pokročilé kapitoly pro ně novinkou.

    Poprvé za své dlouholeté působení pedagogické zjišťuji, že pro někoho nemluvím dostatečně nahlas. Jsem ochoten přiznat různé jiné moje vady, ale toto ne. Proč bychom však chodili blíže k pedagogovi, když vzadu je tak příjemně a nikdo nás moc neruší při prohlížení Internetu. Minulý rok jsem mimořádně učil několik paralelek v počítačové učebně geografie. Ta je rozdělena v polovině přepážkou s posuvnými dveřmi, snižujícími srozumitelnost v druhé části učebny. Je možné, že šlo o tento případ. Dotazoval jsem se, jak je tam vzadu slyšet. Stížnosti však nebyly. Mimochodem, vzpomínám si, že v přední části učebny bývalo ještě nějaké místo volné.

    Jiří Makovička


    Moderátor ankety
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.06.2009, 1. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
    Vzhledem k tomu, že při psaní zápočtu bylo možné používat vlastní zápisky, byl podle mě zápočet pro člověka, který chodil na cvika a alespoň nějaké poznámky si dělal, poměrně snadný. Rozhodně se vyplatí si poznámky psát - a vyznat se v nich :-).
    RNDr. Jiří Makovička, CSc. [31-710], Zpracování dat [MS710P13, cvičení]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.09.2005, 2. Ročník, Ekologie a ochrana prostředí, bakalářské
    Výklad byl často dost rychlý. Mám výhrady k náplni předmětu - myslím si, že program Access jako přírodovědci moc nevyužijeme. Spíše by se nám hodilo prohloubení znalostí o vytváření grafů...
    RNDr. Jana Rubešová, Ph.D. [31-710], Výpočetní technika [MS710P07B, cvičení]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.05.2006, 1. Ročník, Biologie, bakalářské
    V průběhu semestru to vypadalo, že se s excelem nikdy nezžiju - ale nakonec se povedlo. Zápočet byl docela lehký - navíc se nám dok. Forstová snažila pomáhat. Myslím, že to bylo přínosné a v budoucnu znalosti využiju.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.11.2007, 2. Ročník, Biologie, bakalářské
    Nelíbilo se mi, že jsme celou dobu dělali jen v exelu a nic jiného jsme nedělali!! Spousty věcí z toho, co jsme se všechno v exelu naučili myslím nikdy nepoužiju! Myslím, že jsme zacházeli do zbytečných podrobností! Užitečněší by bylo kdybysme se taky naučili dělat třeba prezentace v powerpointu nebo vytvářet www stránky. Myslím, že v syllabu přednášky toho je mnohem víc než jen exel a my jsme celou dobu dělali jen exel! :-(
    RNDr. Jana Rubešová, Ph.D. [31-710], Výpočetní technika [MS710P07B, přednáška]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.07.2006, 1. Ročník, Biologie, bakalářské
    Pani Forstova se pri hodinach VT zdala byt prisna a neprilis ochotna vam neco vysvetlovat v pripade,ze jste neco behem jejiho rychleho vykladu nestihli ci nepochopili, ale nakonec byla u zapoctu velmi hodna a ochotna poradit a jeste si s vami pratelsky popovidala mimo tema.Co se tyce samotne naplne hodin,tak doufam,ze neco z toho preci jen jednou vyuziji,pokud to do te doby nezapomenu.
    Ing. Stanislav Saic, CSc. [31-710], Výpočetní technika [MS710P07B, cvičení]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.10.2005, 2. Ročník, Klinická a toxikologická analýza, bakalářské
    Výpočetní technika byla vedena srozumitelnou formou a dokázala jsem se díky ní naučit základy práce s počítačem.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.05.2006, 1. Ročník, Klinická a toxikologická analýza, bakalářské
    Mrzí mě, že jsme se nedostali dál, než k Excelu. Více než probírání různých funkcí, které tento program umí, ocenila bych spíše příklady, se kterými se můžeme setkat v praxi. To znamená např., že bychom dostali seznam jmen a adresami atd. a prováděli bychom operace jako filtrování... Také jsme se sice naučili vepisovat různé funkce, ale nemyslím si, že až se zase s Excelem setkám, jako například na cvičení z fyziologie, nebudou mi tyto znalosti k ničemu.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.11.2006, 2. Ročník, Biologie, bakalářské
    Oceňuji pěkný přístup a srozumitelné vysvětlení příslušné problematiky.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.09.2009, 1. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
    První pedagog, který neměl pocit, že by přípravou na jeho cvičení museli studenti doma strávit každou volnou minutu. Všechno vysvětlil naprosto srozumitelně a zápočtový test byl přiměřený probrané látce. Navíc tyto znalosti se hodí i do běžného života.
    Mgr. Petr Toman [31-710], Výpočetní technika [MS710P07B, cvičení]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 31.05.2006, 1. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
    Část věnovaná tvorbě html stránek byla naprosto zbytečná, obzvlášť, když půlku času zabralo zařizování načtení na diskový prostor. Místo toho jsme se třeba mohli věnovat např. PowerPointu.
  • Zdravím,
    a díky za názor. Tato část výpočetky má vždy 2 tábory studentů: prvnímu se tvorba web stránky nelíbí, neb to už buď umí nebo nemá zájem. Ten druhý tábor studentů to dost oceňuje, neb jim to otevírá nové možnosti nejen vlastní realizace. Zřízení přístupu ke stránkám na fakultě je bohužel poněkud neobratné (už se pracuje na zjednodušení), ale dělá se to pouze jednou, poté už stačí jen stránky aktualizovat.
    Naštěstí je ten druhý tábor studentů o něco početnější než první.
    PT


    Petr Toman
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.10.2006, 2. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
    Velmi pohodový cvičící, jeden z nejnormálnějších informatiků, které znám. V kurzu bylo dost začínajících uživatelů a taky jedna LAMA(tím myslím sebe), takže se tempo probírání mohlo zdát pokročilejším pomalé, ale ti, co to či ono znali si vždy našli způsob jak se zabavit a Mgr. Toman jim v tom nijak nebránil, což je od něj hezké. Úlohy na každé cvičení měl vždy poctivě připravené, zadání zápočtové práce bylo srozumitelné. Vždy ochotně poradil s jakýmkoliv problémem. Prostě člověk alá Dr. Krylová, nebo doc. Černý.
  • Díky za hodnocení,
    snažím se vypadat a tvářit se normálně, každý den si beru čisté ponožky a u počítače prosedím jen několik desítek hodin :o)
    PT

    Petr Toman
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.10.2006, 2. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
    Petra Tomana nam seslalo samo nebe:-)
  • Narodil jsem se 30.11.1978 v Ostravě v rodině lékárníka a železničáře. Žádné nebíčko to rozhodně nebylo a děti přece nosí čáp, že? :o)

    Petr Toman
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.12.2006, 2. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
    Pan Toman mal vsetko na hodiny dobre pripravene, naucili sme sa zakladnu pracu s Excelom, co je naozaj velmi uzitocne, no a bola s nim sranda :) V zapoctovych prikladoch neboli veci ktore by sme neprebrali, takze to mozem ohodnotit jedine pozitivne.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.05.2007, 1. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
    Z doslechu jsem slyšela, že je tohle nejlepší člověk na počítače,a můžu jen potvrdit a doporučit!!!
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.06.2007, 1. Ročník, Klinická a toxikologická analýza, bakalářské
    Fakt pohodář, doporučuju.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.12.2007, 2. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
    Výpočetní technika s panem Tomanem byla velmi užitečná. Neboť se na ní probírají použitelné a užitečné věci.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.01.2008, 2. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
    Informatika s p.Tomanem byl jeden z nejlepších předmětů. Nejvíce oceňuji, že jsme probírali samé užitečné věci, které člověk v praxi využije a že vše bylo v naprosté pohodě-informatika mě opravdu bavila.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.05.2008, 2. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
    Byly to opravdu skvělé hodiny. Pokud člověk není přeborník před Word a Excel, pak se toho plno naučí, vyzkouší si základy webovských stránek a rozhodně nepociťuje nějaký stres. Rozhodně doporučuji.
    Mgr. Petr Toman [31-710], Výpočetní technika [MS710P07B, přednáška]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.10.2005, 2. Ročník, Biologie, bakalářské
    Výpočetní technika s panem Tomanem byla výborná - srozumitelně a vtipně vysvětlená látka a nezaobírání se zbytečnostmi.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.10.2006, 2. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
    Docela pozdě jsem si všinmul, že jsem udělal chybu, kterou bych tímto chtěl napravit a omlouvám se za ní. V poslední kolonce, která se týká obtížnosti učiva jsem totiž u hodnocení cvičení zatrhnul možnost "rozhodně souhlasím", samozřejmě, že jsem chtěl zatrhnout "rozhodně nesouhlasím", protože zvládnout učivo bylo snadné jako udělat z malé housenky větší housenku.
  • A sakra, teď přijdu o prémie!!!!! :o)
    Já tedy nevím, jak se dělá z malé housenky velká, ale to musí být docela problém, pokud postupem času sama nevyroste, ne?

    Petr Toman
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.05.2008, 2. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
    Kdo neumíte s wordem, rozhodně si dejte výpočetní techniku, člověk se doví mnoho věcí, co neví... A je tam pohoda.
     
    Univerzita Karlova | Informační systém UK