AnketaAnketa(verze: 714)
Aktuálně není povolen sběr dat (PedF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
RNDr. Edvard Ehler, Ph.D. [41-KBES], Anatomie a morfologie člověka [OB2302003, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2013, 1. Ročník, Specializace v pedagogice, bakalářské
Přístup k veškerým nám potřebným materiálům Anatomie a morfologie člověka, potažmo k cvičení - vedeném panem Mgr. Edvardem Ehlerem, Ph.D. byl vždy skutečně na perfektní úrovni. Prakticky každý den byl zajištěn přístup ke kostem, učebnicím i dalším učebním pomůckám, které tvořily nezbytnou součást k pochopení celé problematiky. Rovněž jednotlivá cvičení byla po obsahové stránce strukturována a vedena tak, abychom při ústní zkoušce obstáli.
Tomáš Řezáč
RNDr. Edvard Ehler, Ph.D. [41-KBES], Anatomie [OB2320101, přednáška]
Tomáš Adamovič, 12.01.2013, 1. Ročník, Specializace v pedagogice, bakalářské
Přišlo mi, že na cvičení se spíše opakovaly věci z přednášek, než že by upevňovalo učivo. Též jsme nestihli na cvičení probrat svaly, což je škoda. Pozitivní bylo, že na cvičení jsme si skutečně mohli "osahat" kosti.
RNDr. Edvard Ehler, Ph.D. [41-KBES], Biologie člověka a zdravověda [OKNUZ02031, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.01.2014, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Myslela jsem si, že tento předmět pro mě jako studenta s učitelskou kombinací bude velmi důležitý a přínosný především z praktického hlediska, abych uměla zareagovat v situaci, kdy se žákovi něco stane. Ale v tomto předmětu se nic takového neprobíralo, ani zmínkou. (zlomeninu umí znehybnit i žák na ZŠ) Nevidím jediný rozumný důvod proč se musím učit latinské názvy částí mozku či jednotlivé vlastnosti hormonů. Myslím si, že tento předmět by měl být vyučován naprosto s odlišným obsahem než je teď. Tak aby studentům něco přinesl, a dozvěděli se jak reagovat v určitých situacích. Našprtat se nazpaměť nějaké pojmy zvládne každá cvičená opice, když jí řeknete jaké. Test byl pro ne-biologii z mého pohledu naprostá podpásovka a se zbytečnými otázkami. Samozřejmě chápu, že některé části tohoto předmětu jsou velmi důležité, ale my nejsme doktoři. Možná by se opravdu nad obsahem tohoto předmětu mohl někdo zamyslet. Jsem ráda, že jsem absolvovala zdravotnický kurz, kde jsem se něco dozvěděla, protože tento předmět mi vůbec nic nedal.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.12.2014, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Je to předmět společného základu pro všechny obory, myslím, že otázky byly zbytečně zapeklité a netestovaly potřebnou znalost lidského těla, kterou by měl učitel mít. Důležitější by z toho předmětu měla být zdravověda, z té ovšem otázky nebyly.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.01.2015, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Naprosto zbytečný předmět. V rámci předmětu je prakticky vyučována pouze anatomie, jejíž zařazení v rámci univerzitního základu absolutně postrádá logiku. Znalost hormonální soustavy, částí mozku nebo stavby kostí při výuce matematiky opravdu nezúročím. Zařazení fyziky, chemie nebo mineralogie mezi povinné kurzy by mělo asi tak zhruba stejný přínos. Základy první pomoci, které jsou avizovány v sylabu a význam by měly, se v přednášce objevují zcela okrajově. U zkoušky se jich pak netýkala ani jedna z dvaceti testových otázek. Ty naopak prověřovaly znalosti, které je možné s klidným srdcem ihned po zkoušce zapomenout.
RNDr. Edvard Ehler, Ph.D. [41-KBES], Vývojová biologie a zdravotní výchova I [OK0602101, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.02.2013, 1. Ročník, Učitelství pro základní školy, magisterské
Doktor Ehler je odborník ve svém oboru. Bohužel látka, kterou se nám snažil během 2 spojených přednášek předat, byl pro zevrubnost výladu schopen odpřednášet jen částečně. V tomto ohledu je vše v pořádku, jsme na VŠ. Co je ovšem problematické je náplň a úroveň probírané látky. Jednotlivé části jsou probírány s důsledností studia na zdravotní škole, ovšem řešenou s ohledem k časovému tlaku. Stejně tak testy (naší skupiny, ostatní na tom byli lépe, měli "adekvátnější verzi"). Náš test (17. 1.) neodpovídal tomu, co bychom jako učitelé mohli využít a hl. pokud by jej někdo dokázal napsat s plným počtem bodů, tak by bez problému mohl přejít na lékařskou fakultu UK. Zkrátka a dobře (naše veze) zápočtový test neodpovídal ani obsahem (kolega lékař onačil požadavky za somatologii, histologii...) ani úrovní možnostem a schopnostem studentů VŠ oboru učitelství ZŠ. Jinak doktorovy nelze upřít snahu o precizní vysvětlení dané problematiky a snahu reagovat na podněty studentů.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.02.2014, 1. Ročník, Učitelství pro základní školy, magisterské
Pro mne byla přednáška shrnutím a opakováním biologie člověka (mám vystudovanou biologii na PřFUK), takže test se mi nezdál těžký. Mnohým kolegům ale činil velké obtíže. Přednášky byly dobře strukturované, prezentace v Powerpointu byly dobrým studijním materiálem. Vyučující nám na jedné straně vyšel vstříc s termínem zápočtového testu, na druhé straně jsme několik dní nevěděli výsledky a málem se nestihli přihlásit na opravný termín (mnozí studenti dojíždějí opravdu zdaleka a večer před opravným termínem už se na něj těžko přihlásí).
RNDr. Edvard Ehler, Ph.D. [41-KBES], Vývojová biologie a zdravotní výchova II [OK0602117, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.09.2015, 1. Ročník, Učitelství pro základní školy, magisterské
Obsah předmětu byl nahuštěn do několika hodin. Je potřeba hodně samostudia. Z literatury doporučuji Machovou. Nároky na zkoušku byly opravdu velké, obzvlášť pro studenty, kteří na střední škole neměli biologii.
RNDr. Edvard Ehler, Ph.D. [41-KBES], Biologie člověka a zdravověda [ONUZ02031, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.01.2013, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Tyhle UZ z jiných oborů moc nechápu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.01.2013, 2. Ročník, Psychologie, bakalářské
Jediné co lze tomuto předmětu vytknout byl problém v jednom týdnu zkouškového období, kdy nebyla zpětná vazba od vyučujícího o zrušení zkoušky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.12.2013, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Není mi moc jasné, proč musíme mít biologii na tak vysoké úrovni. Pochopila bych první pomoc, ale pro nás humanitně zaměřené je takto náročná biologie velmi složitá a vyčerpávající. Nejsem si také jistá uplatnitelností předmětu v budoucím povolání (pokud nepočítám první pomoc), protože mimo jiné nás studium tohoto předmětu odvádí od přípravy na budoucí povolání.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.01.2014, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Předmět je naprosto zbytný. Vyučující požaduje akorát naučit se nazpaměť spousty anatomických pojmů, které jsou pro praxi naprosto nepoužitelné.
Zdravověda de facto chybí. S tímto kurzem mohu, až mi ve třídě zkolabuje dítě, udělat kolečko s ostatními dětmi kolem kolabujícícho dítěte a popisovat jim co se v jeho těle zrovna děje. Pomoci mu ale nedovedu.
Doporučuji zrušit předmět (fakulta zbytečně platí za předmět, který nemá s učitelstvím nic společného), či ho čistě orientovat na zdravovědu tak, abych byl schopen kolabujícímu dítěti pomoci.
Tím, že budu znát přesné počty jednotlivých obratlů a budu znát funkci každého svalu v těle mu nepomohu.
Předmět bych ještě pochopil v bakalářském programu nikoli však v magisterském.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 31.01.2014, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
V tomto pojetí je pro mně předmět absolutně zbytečný.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.02.2014, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Celý předmět jak je koncipován mi přijde naprosto zbytečný. Rozhodně bych si představoval něco více praktického. Například poučení o zdravovědě (něco jako zdrav. kurz), co by učitelé mohli využít. Stejně tak poučení o nemocech, které třeba žáci obvykle mají a tedy s nimi potom učitel může nějak pracovat.

K čemu je budoucímu učiteli vědět, kde leží turecké sedlo? (Někde na lebce, pokud si pamatuji)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2014, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Opravdu nechápu, k čemu je tenhle předmět dobrý! Kdyby se radši vyučovala první pomoc, ta by budoucím učitelům mohla k něčemu být, ale čistě teoretická biologie člověka???
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2014, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Tento předmět se vzhledem k zaměření studia až příliš věnuje podrobnému probrání anatomie na úkor výrazně důležitější zdravovědě. Rozhodně by se poměr obou částí definovaných v názvu měl změnit (tj. více zdravovědy a základů první pomoci, méně podrobné biologie člověka).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.01.2015, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Tento předmět mi přijde z hlediska mého budoucího uplatnění jako zbytečný. Myslím, že bychom všichni ocenili, kdyby se změnilo zaměření předmětu vyloženě na zdravovědu, která by nám všem přišla velmi vhod. Výklad vyučujícího nicméně hodnotím velmi kladně.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.02.2015, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Výklad na přednáškách je zkratkovitý, obsahuje spoustu nevysvětlených latinských názvů (připomínající spíše formát pro odborníky). Tedy se nevysvětluje, nepřednáší, převážně se jen heslovitě připomíná, které názvy kapitol budou ve zkoušce.
Přesto se dané učivo ve svém nejzákladnějším rozsahu vyučuje již na základní škole, a tudíž jej všichni znají. Pro studenty pedagogických fakult není zásadní.
Naopak jakožto povinný předmět bych rozhodně zařadila první pomoc, a to formou seminářů s možností praktického nácviku, ta naprosto chybí.
Přijde mi absurdní, že se učíme věci, které už jsme několikrát probrali (biologie), ale kurz první pomoci, který je při naší odpovědnosti za děti zcela klíčový, fakulta nenabízí. Ten by měl být povinným předmětem.
Ano, učitel by měl znát lidské tělo, a je tudíž užitečné si biologii opět připomenout na VŠ, nicméně nejprve by fakulta měla vyřešit předměty s vyšší prioritou (první pomoc), biologie (v případě dostupné kapacity, financí apod.) poté může být doplňkový (např. povinně-volitelný) předmět (samozřejmě vyučován lepší formou než nyní).
Také se pozastavuji nad smyslem tohoto hodnocení. Nejen z anket z předchozích let totiž vyplývá, že studenti mají již několik let totožný názor, přesto nedošlo k žádné změně. Proč?
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.02.2015, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Domnivam se, ze by obsahem predmetu mela byt predevsim prvni pomoc, zakladni! poznatky o fungovani lidskeho tela a rozpoznani detskych chorob. V teto podobe je pro me predmet jakozto pro budouciho ucitele neprinosny.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.02.2015, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Bohužel nevidím přínos tohoto předmětu pro obory Učitelství. Jako užitečné bych viděla kurzy první pomoci (pokud možno co nejpraktičtěji zaměřené), ale první pomoc bohužel neměla v přednáškách téměř žádné místo.
RNDr. Edvard Ehler, Ph.D. [41-KBES], Vývojová biologie a zdravotní výchova I [O01102001, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.01.2014, 1. Ročník, Učitelství pro základní školy, magisterské
Oproti přednáškám, které byly vyloženě časem načerpání informací, ve cvičeních jsme si poznatky mohli ověřit na vlastní oči a lépe si je uvědomit (práce s lidskou kostrou, výpočty indexu sexuality, sestavování jídelníčku apod.).

Hodiny mě bavily a měli jsme prostor k diskuzím a dotazům, na které při přednáškách, vzhledem k rozsahu učiva, neměli tolik času.
RNDr. Edvard Ehler, Ph.D. [41-KBES], Vývojová biologie a zdravotní výchova I [O01102001, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.01.2013, 1. Ročník, Učitelství pro základní školy, magisterské
Přednáška mi přišla rychlá (nestihla jsem zapisovat) a vzhledem k tomu, že já jsem v oblasti biologie velký laik, někdy jsem nevěla vůbec o čem je řeč a přišlo mi to hodně těžké. Ale strašně jsem ocenila názorné ukázky a trvůrčí klima hodiny. :)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.01.2014, 1. Ročník, Učitelství pro základní školy, magisterské
Na přednáškách se mi líbilo, že byly opřené i o vizuální materiál v prezentacích. Lépe se přeci jen operuje s konkrétními příklady.

Jen jsem měla pocit, že jsme neprobrali vše důkladně, za což asi může nedostatek času a zrušené hodiny. Na druhou stranu mě to ale donutilo k důkladnější přípravě na zápočtový test.

Co jsem ale postrádala, stejně jako na přednášce Základy anatomického a fyzilogického pohybu, byly zásady první pomoci. Více bych studium těla směřovala na dítě.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.01.2015, 1. Ročník, Učitelství pro základní školy, magisterské
V hodinách jsme nestačili probrat vše, výklady byly pro mě občas nesrozumitelné, těžko pochopitelné. Na střední jsem biologii neměla. S odpověďmi na otázky v zápočtovém testu jsem se při přípravě na test nesetkala.
RNDr. Edvard Ehler, Ph.D. [41-KBES], Vývojová biologie a zdravotní výchova II [O01102002, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.07.2014, 1. Ročník, Učitelství pro základní školy, magisterské
Cvičení byla klasicky jen nutným dílem k získání zápočtu. Zápočtová práce, jejíž téma jsme si mohli vybrat sami, mě moc bavila a určitě mi rozšířila obzory. Jinak ale nemůžu říct, že by mě hodiny obohatily. Spolužáci si vybrali zajímavá témata ke zpracování, ale stejné a možná i lepší poznání bych získala četbou odborné literatury.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.09.2015, 1. Ročník, Učitelství pro základní školy, magisterské
Cvičení vyplňovali studenti svými prezentacemi, vyučující ale nebyl schopen ohodnotit, jestli byla prezentace dobře zpracovaná a zda se z ní studenti následně mohou učit ke zkoušce, nebo jestli k prezentaci musí dohledávat další informace, popřípadě, co v prezentaci chybělo.
Bylo by dobré, aby vyučující předem věděl, co v prezentacích na daném semináři bude a případně si připravil vlastní výklad k tématu, pokud ví, že v prezentacích informace chybí.
Mgr. Eva Hoffmannová [41-KBES], Anatomie [OB2320101, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2016, 1. Ročník, Specializace v pedagogice, bakalářské
Nejlepší přednášky i cvičení, takový přístup by měl mít každý (y).
RNDr. Blanka Vacková, CSc. [41-KBES], Biologie člověka a zdravověda [ONUZ02031, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 31.01.2017, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
ZOUFALÝ A ABSURDNÍ PŘEDMĚT. Paní přednášející dělá dobře to, co dostala za úkol, ale učení se anatomických podrobností je naprostý výsměch v době, kdy se mám připravovat na povolání učitele čj-děj. Buď pozůstatek z dob bolševismu, nebo naprostý omyl. Jsem pro nahrazení předmětu praktickou zdravovědou, která se zde neřeší, a přitom by byla mnohem potřebnější.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.02.2017, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Skvělé přednášky s láskou k oboru i k lidskému tělu. Přednášky jsou vtipné a svěží. Snažila jsem se chodit na každou, i když se konaly ve čtvrtek večer, zcela izolovaně od ostatních předmětů.
doc. RNDr. Václav Vančata, CSc. [41-KBES], Anatomie a morfologie člověka [OB2302003, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2013, 1. Ročník, Specializace v pedagogice, bakalářské
Na přednáškách Anatomie a morfologie člověka - vedené panem doc. RNDr. Václavem Vančatou, CSc. mne zaujala celá řada věcí, na které bych chtěl upozornit. Velmi oceňuji přístup a styl, kterým byly hodiny vedeny. Látka je probírána komplexně, jako ,,celek,, tak abychom ji jako celek vnímali a bezprostředně dokázali její jednotlivé části funkčně a dynamicky propojovat. Takto strukturovaný výklad může být někdy příčinou pocitu, že ,,skáčeme,, vracíme se atd..., ale někdy to skutečně jinak nejde, pokud chcme vnímat celou látku, jako již zmíněný celek. Rovněž se mi líbil aktivní přístup a snaha o propojení výkladu s praktickými prvky ze žívota - sport, film, vtipné zážitky atd.., které opět výrazně napomohly k pochopení celé problematiky.
Tomáš Řezáč
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK