AnketaAnketa(verze: 716)
Aktuálně není povolen sběr dat (PedF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
PhDr. Eliška Doležalová, Ph.D. [41-KCJ], Didaktika českého jazyka I [ON2303101, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.01.2014, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Myslím si, že seminární práce byla pro daný předmět příliš rozsáhlá a hlavně příliš lingvisticky odborně zaměřená. Spíše bych ocenila třeba i stejně rozsáhlou práci, ale více zaměřenou na didaktiku.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.01.2015, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Všechno v nejlepším pořádku a perfektní vedení semináře. Ohled na praxi a ne na teorii, což je u didaktiky hlavní plus. Jen jsem nějak nekoukal na termíny :/
PhDr. Eliška Doležalová, Ph.D. [41-KCJ], Čtení s porozuměním I [ON2303109, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.06.2014, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Skvělý předmět, výborná atmosféra při výuce, zajímavé a pro praxi využitelné poznatky, velké nasazení vyučující
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.06.2014, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Skvělý předmět, dle mého názoru by měl být zařazen jako povinný a s mnohem vyšší hodinovou dotací. Skutečně přínosný předmět vzhledem k oboru studia a s ohledem na budoucí učitelskou praxi.
PhDr. Ladislav Janovec, Ph.D. [41-KCJ], Onomastika [OB2303012, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.01.2013, 4. Ročník, Specializace v pedagogice, bakalářské
knihy, jejichž přečtení je třeba ke splnění zápočtu jsou těžkou dostupné
PhDr. Olga Palkosková, Ph.D. [41-KCJ], Historický vývoj českého jazyka [OB2303410, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.01.2013, 3. Ročník, Specializace v pedagogice, bakalářské
Tento předmět mě bavil ze všech nejvíce, slovní hodnocení přednášky vztáhněte prosím i na seminář.
PhDr. Olga Palkosková, Ph.D. [41-KCJ], Historický vývoj českého jazyka [OB2303410, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.01.2013, 3. Ročník, Specializace v pedagogice, bakalářské
PhDr. Palkosková je vynikající pedagožka, opravdová znalkyně svého oboru. Je to jedna z nejlepších a nejvstřícnějších vyučujících, které na oboru máme. Velmi si jí vážím a oceňuji její přístup ke studentům a k výuce.
PhDr. Olga Palkosková, Ph.D. [41-KCJ], Jazyková situace od národního obrození po současnost [ON2303123, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.06.2013, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Přednášky PhDr. Palkoskové jsou vždy obrovským přínosem. Považuji její výklady o jazyce za nejucelenější a nejpřehlednější ze všech mých dosavadních lingvistických i literárních předmětů. Takových profesorů by na fakultě mělo být víc. Velmi ráda bych jí za její velmi kvalitní výuku poděkovala.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.08.2013, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Paní doktorka Palkosková je jedna z nejoblíbenějších vyučujících na KČJ, a to zcela právem, její semináře a přednášky jsou velmi zajímavé, podávané poutavě a vždy značně s ohledem na naši praxi a dovednosti, které budeme potřebovat.
PhDr. Olga Palkosková, Ph.D. [41-KCJ], Vývoj českého jazyka [O01303027, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.01.2014, 3. Ročník, Učitelství pro základní školy, magisterské
Jasný, úderný výklad. Velká ochota pomoci, poradit. Více takových učitelů!
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2014, 3. Ročník, Učitelství pro základní školy, magisterské
Velmi oceňuji energický a přitažlivý způsob výkladu paní doktorky Palkoskové, díky němuž se předmět Vývoj českého jazyka může stát atraktivní i pro studenty našeho oboru - čili studenty, jejichž studijní zájmy se netočí primárně jen okolo bohemistiky. Díky tomuto předmětu uvažuji o našem mateřském jazyce zase z trochu jiného hlediska.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.02.2014, 3. Ročník, Učitelství pro základní školy, magisterské
Hodiny byly zajímavé a člověk si z nich mnoho věcí zapamatoval, díky dobrému podání.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.01.2015, 3. Ročník, Učitelství pro základní školy, magisterské
Paní doktorka je pedagog se skvělým přístupem ke studentů. Látku umí vyložit strukturovaně, aby jí každý porozuměl. Výklad prokládá zajímavostmi z historie a zábavnými poznámkami k jazykovědcům :-). Hrozně mě překvapilo jaký je můj názor na ni dnes po celém semestru oproti tomu, co jsem si pomyslela na první pohled. Paní doktorka možná úplně zbytečně nastoupila do učebny velmi nabroušeně a s vražedným výrazem ve tváři, což mi dnes přijde až úsměvné. Jeden z mála předmětů, kam student přijde i přes to, že není kontrolována docházka. Děkuji.
PaedDr. Simona Pišlová, Dr. [41-KCJ], Aktuální problémy výuky českého jazyka [ON2303116, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.01.2013, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Velmi přínosný předmět, uvítala bych hodinovou dotaci každý týden a ne jen 1x14dní (pokud předmět jednou odpadne, za celý zimní semestr se pak studenti s vyučující vidí skutečně málokrát). Paní doktorka Pišlová je velmi otevřený, charismatický a empatický člověk, který přirozeně dokáže studenty motivovat, diskutovat s nimi a předávat jim své zkušenosti a moudrost. Velmi si její práce a i jí samotné vážím a považuji jí za jednoho z nejlepších kantorů, které jsem za své studium na Pedf (ČJ) potkala.
PhDr. Soňa Schneiderová, Ph.D. [41-KCJ], Proseminář z českého jazyka [OB2303400, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.01.2014, 1. Ročník, Učitelství pro základní školy, magisterské
Především jsem byla ráda, že mě tento předmět přiměl k tomu, abych se pozastavila nad učivem, které jsme zběžně prošli na gymnáziu, ale nikdy jsme se mu aktivně nevěnovali.

Spíše bych řekla, že tento seminář nás vedl k samostudiu, což se určitě hodí v dalších semestrech. Přestože byl určen především studentům dvojoboru český jazyk s kombinací s jiným předmětem studia, určitě jsem znalosti využila v předmětu Úvod do studia ČJ. Měla jsem možnost si učivo (gramatiku, syntax i vývoj jazyka) dvakrát tolik zopakovat.

Jen bylo náročné se připravit tak, aby měl člověk jistotu, že na nic nezapomněl. Otevřelo mi to hodně obzorů.

Taky mi vyhovoval systém testů; měli jsme 10 termínů ke splnění 6 z nich, tudíž jsme měli pracovat systematicky během semestru a nehonili nic na poslední chvíli.

PhDr. Pavel Sojka, Ph.D. [41-KCJ], Interpretace nejnovějších textů současné bohemistické a obecné lingvistiky [ON2303111, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.09.2014, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Předmět byl inspirující, kvalita znalostí vyučujícího úžasná. Rád bych vyzdvihl fakt, že vyučující se studenty na hodinách komunikoval a znažil se propojit poznatky z přečtených článků s profesí učitele.
prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. [41-KCJ], Historický vývoj českého jazyka [OB2303410, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 31.01.2016, 3. Ročník, Specializace v pedagogice, bakalářské
Doporučuji chodit na přednášky, přestože nejsou povinné, skvěle totiž doplní spíše praktická cvičení o teorii, která udělá v dané problematice jasno.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.02.2017, 3. Ročník, Specializace v pedagogice, bakalářské
Mám pocit, že kdybychom měli tento předmět dřív, spoustu věcí z češtiny by se mi propojilo mnohem dřív a motivovalo by mě to dalšímu, hlubšímu zájmu o čj.
prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. [41-KCJ], Vývoj českého jazyka [OK0603027, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.02.2017, 3. Ročník, Učitelství pro základní školy, magisterské
Předmět mě skutečně ovlivnil ve vnímání a analyzování textů při hudební výchově. Děkuji za půvabný a graciézní přístup dr. Šmejkalové ke kombinovaným studentům.
prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. [41-KCJ], Didaktika českého jazyka I [ON2303101, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.01.2013, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Seminář mi otevřel nové obzory. Byl náročný, ale přínosný.
prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. [41-KCJ], Didaktika českého jazyka II [ON2303108, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.06.2013, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Cením si toho, že se předmět vyvíjí dle potřeb studentů a dle moderních trendů ve výuce. Patří sice mezi předměty náročnější, je však přínosný. Neplýtvá jen mým časem, stále něco mi dává. To je přeci smysl studia! Je možné, že to všichni studenti neocení, přesto prosím pokračujte.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.06.2014, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Velice si cením (pravděpodobné) reakce na náměty studentů z minulých let, díky kterým byla podoba předmětu upravena. Jako velmi kladné hodnotím větší zaměření na praktickou stránku věci a omození, respektive zkrácení seminární práce, která v závěru skutečně reflektovala praktické aspekty zvoleného tématu a nezabývala se již mnohokrát probíranou teorií. Velice kladně také hodnotím přístup doc. Šmejkalové, která sice nasazuje laťku vysoko a požadavky nemá rozhodně nízké, ale usilujeme-li o kvalitní školství, měli bychom začínat především u sebe jako u budoucích učitelů - nároky paní docentky tedy vnímám jako naprosto adekvátní. Paní docentky si osobně vážím i jako člověka a především schopného pedagoga. Vyučuje-li na vysoké škole pedagogické někdo didaktiku, měl by jít skutečným příkladem, což paní docentka Šmejkalová dozajista jde. Děkuji za skvělý semestr!
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.09.2014, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Oborové didaktiky jsou mnohem přínosnější než obecná didaktika. Prosíme o navýšení hodinové dotace.
prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. [41-KCJ], Čtení s porozuměním I [ON2303109, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.05.2015, 3. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Přínosný a zajímavý předmět.
prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. [41-KCJ], Didaktika českého jazyka III [ON2303114, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.02.2013, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Osobně jsem se stylem výuky i přístupem paní doktorky spokojená, absolvovala jsem u ní dva semestry a líbila se mi její přímost, mnohdy neústupnost a zásadovost (přeci když něco není správně je hloupost dělat že to správně je, myslím si že je přínosné být na sebe náročný, jsme tu přeci proto, abychom se něco naučili). Didaktika není lehký předmět a mnohdy vyžaduje přehodnocení dosavadních postojů, protože jen tím, že půjdeme za naše dosavadní možnosti se můžeme někam posunout.
Musím uznat, že u paní doktorky jako u jednoho z mála pedagogů na katedře čj vidím skutečnou snahu nám předat (a i udělat pro nás) maximum. (Zároveň musím pochválit i pana doktora Janovce a paní doktorku Pišlovou). Cením si ochoty se studenty otevřeně diskutovat, poskytovat prostor pro názor (a mnohdy i odlišný než má paní doktorka) a otevřeně jednat. Apelování na naše vědomosti, které možná některým studentům není příjemné, osobně nechápu jako útok, ale jako nabídnutou pomocnou ruku a je jen na nás, zda ji budeme chtít přijmout či nikoli.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2013, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Paní docentka Šmejkalová vedla semináře kreativně a zajímavě s ohledem na naše potřeby v praxi. Tento semestr jsem se do seminářů vždy těšila, atmosféra byla výborná a musím uznat, že dokáže výborně motivovat. Myslím, že vzájemná spolupráce v naší seminární skupině probíhala k oboustranné spokojenosti.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2014, 3. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Kurz vybízí k aktivní práci, což je podle mne velkým přínosem. Zabývá se aktuálními tématy. Motivuje k návštěvám přednášek mimo výuku, což studentům rozšiřuje obzory. Studenti nejsou hodnoceni za to, zda jejich názor odpovídá názoru vyučující, ale za to, že jsou schopni se k problematice na úrovni vyjádřit. Užitečný kurz!
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2016, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Forma seminářů byla velmi vhodná pro rozvoj našich pozorovacích schopností. Paní docentka nás vedla k analyzování didaktických situací spolužáků tak, abychom skrze jejich chyby byli schopni uvědomit si nejen své vlastní, ale i různé další souvislosti, které můžeme využít v praxi. Atmosféra seminářů byla přátelská a každý se mohl ke všemu vyjádřit. Celkově předmět hodnotím jako velmi praktický a užitečný.

Co se týká doporučení pro další roky, možná bych jednu hodinu věnovala společnému workshopu, na kterém by všichni vymýšleli didaktickou situaci na zadané téma společně. Poskytlo by to možnost sledovat proces myšlení spolužáků a vyučující by viděl, jak studenti při vymýšlení situace postupují (případně by je mohl navést správným směrem).
prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. [41-KCJ], Aktuální problémy výuky českého jazyka [ON2303116, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2016, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Velmi zajímavý předmět. Jen je škoda, že nemá vyšší hodinovou dotaci (ideálně každý týden, ne pouze liché/sudé týdny).
doc. PhDr. Stanislav Štěpáník, Ph.D. [41-KCJ], Didaktika českého jazyka I [ON2303101, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.02.2015, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Predmet byl super, kvalitni, bavilo me to. Jen jsme mela pocit, ze zadani seminarni prace a jeji presna pozadovana podoba nebyla uplne jasne formulovana.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 31.01.2017, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Zajímavý předmět, poctivý přístup, který jde k jádru věci. Vyučující neopakuje zaběhlé postupy, ale snaží se nabídnout invenční postupy. Zábava.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.02.2017, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Aktuální otázky a společné hledání odpovědí. Nové pojetí výuky a diskuze. Předmět mě bavil i obohatil.
doc. PhDr. Stanislav Štěpáník, Ph.D. [41-KCJ], Didaktika českého jazyka III [ON2303114, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2015, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Didaktika českého jazyka byla panem doktorem vedena k potřebnému a užitečnému propojení teoretických informací a poznatků z praxe. Na hodinách byla nastolena tvůrčí atmosféra, které napomáhal otevřený a vstřícný přístup pedagoga.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK