AnketaAnketa(verze: 714)
Aktuálně není povolen sběr dat (PedF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. [41-KPG], Pedagogicko-psychologická praxe s pedagogickou a psychologickou reflexí [ONPP1424, praxe]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2013, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Příliš dlouhé portfolio, příliš pasivní průběh praxe. Lepší by bylo mít delší praxi oborovou. Nepříšlo mi přínosné sedět opět vzdadu v učebně a jen pozorovat. Z hlediska organizace bylo vše ok.
Mgr. David Doubek, Ph.D. [41-KPSY], Pedagogicko-psychologická praxe s pedagogickou a psychologickou reflexí [ONPP1424, praxe]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.09.2013, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Uvítala bych, kdyby se pedagogicko-psychologická praxe konala na stejné škole, kde jsme vykonávali své oborové praxe. Dělat rozhovory s neznámými studenty, pozorovat třídu a pak z toho něco vyvozovat, když odpozorujete minimum hodin, je složité...
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.05.2016, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Je těžké plnit psychologické úkoly z pozorování žáků, které neznáme, lépe by bylo plnit tyto úkoly při oborových praxích, kdy s dětmi pracujeme delší dobu a opravdu je aspoň trochu poznáme. V rámci tohoto semináře by mi přišlo vhodnější, kdyby učitel uvedl téma a něco k němu řekl. Pokud jednotliví studenti představují své úkoly, nepní to pro mě přínosné.
Ing. Karolina Duschinská, Ph.D. [41-KPG], Pedagogicko-psychologická praxe s pedagogickou a psychologickou reflexí [ONPP1424, praxe]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2014, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Obsah reflektivních seminářů byl velmi zajímavý a podnětný. Umožnil mi reflektovat nejen zkušenost z hodin, které jsem jako pozorovatel navštívila, ale seznámil mne i se zkušeností ostatních studentů. V rámci společné diskuse jsme pak společně s vyučujícími vyvodili přínosné závěry pro budoucí praxi učitelské profese. Oba vyučující vytvořili příjemné a vstřícné prostředí pro absolvování tohoto předmětu, stejně jako vyplnili velmi kvalitně jeho obsah, včetně bezproblémové organizace přímo v prostředí ZŠ Červený vrch.
Mgr. Diana Dvořáková [41-KPG], Pedagogicko-psychologická praxe s pedagogickou a psychologickou reflexí [ONPP1424, praxe]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.08.2013, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Výborně vedená praxe. Bylo nám umožněno nahlédnout do různých oblastí šk. života. Požadavky jasné a přiměřeně náročné, velmi pružná komunikace se studenty a ochota vyjít vstříc. Velmi přínosný předmět. Děkuji
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.01.2015, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
PPPsPaPR by byl předmět smysluplný před nástupem na vlastní praxi. Jestliže jsme už ale 2x byli na praxi a zkusili chod školy na vlastní kůži, vnímám tento předmět spíše jako zbytečný a časově náročný (vzhledem k tomu, že byl absolvován v posledním roce studia). Celý semestr sedět v zadní školní lavici a jen pozorovat okolní dění byla pro mnohé z nás zbytečná časová investice.
Velkým problémem také byly zmatky při zápisu do předmětu. Buď se jednalo o problémy s kapacitou a na mnoho studentů se ani nedostalo (a museli se tak zapisovat až v následujícím roce, tedy po praxi) nebo se jednalo o zmatky ohledně vypsaných dnů (některé paralelky nebyly při zápisu vůbec otevřeny a opět docházelo k přetlaku). Za největší slabé místo považuji povinnost zapsat si 3 části naráz. Běžně se stávalo, že ačkoliv si student zapsal dvě části, třetí byla beznadějně zaplněná a celý zápis byt tedy zrušen.
Velké organizační nedostatky ze strany SISu a fakulty byly nicméně vykompenzovány vstřícným přístupem p. magistry Dvořákové. Její požadavky nebyly přehnaně náročné a vyučující chápala, že studenti mají i jiné povinnosti. Její požadavky byly splnitelné a přístup velmi vstřícný, díky ní byla tato teoretická praxe alespoň trochu přínosnou. Vyučující byla otevřená různým možnostem a zprostředkovala ve škole setkání s výchovnou poradkyní, vyučujícími různých předmětů, návštěvu v přípravné třídě a pod. Doporučuji vykonávat PPPsPaPR právě u této vyučující.
PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. [41-KPG], Pedagogicko-psychologická praxe s pedagogickou a psychologickou reflexí [ONPP1424, praxe]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.01.2014, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Nemohu hodnotit PhDr. Mojžíšovou, Ph.D., protože byla v pracovní neschopnosti. Pedagogickou část praxe vedl ředitel základní školy Táborská, pan Prokop, takže číselné hodnocení jsem zaklikala v reakci na jeho práci.

Obecně přínos této ped-psych praxe nemohu hodnotit nějak vysoko. S výběrem školy jsem spokojená, ale byla to spíše náhoda, protože je tento předmět tak časově náročný, že příliš na výběr student vlastně nemá- musí se nám prostě „hodit“ do rozvrhu, společně s reflektivními semináři.

Předmět jsem absolvovala po obou praxích z mých dvou oborů, tedy po tom, co jsem učila na základní i střední škole.
Je veliká škoda, že tento předmět nepředcházel zejména praxi na základních školách, protože by bylo skvělé seznámit se s podobným prostředím, kde pak student působí.

Ani výběr semestru, kdy jsem tento předmět plnila, nebyla moje volba, protože jsem se z kapacitních důvodů dříve nikam nevešla. Chápu, že je-li předmět povinný pro všechny studenty fakulty, je to organizačně a kapacitně nesmírně náročné vše skloubit, ale kvůli pozdnímu načasování jsem z předmětu nevytěžila to, co bych dříve mohla.

Úkoly, které jsme měli zpracovávat, byly docela zajímavé a nutily člověka zaměřit se v hodinách na jiné aspekty než jen didaktické, což byla po praxích a vlastní výuce příjemná změna. Nicméně plnění úkolů ve skupinkách nám práci spíše přidělávalo, vezmeme-li v úvahu, že jsme se navzájem neznali a každý z nás pak chodil na jiné reflektivní semináře. Vím, jak je pro budoucího učitele důležité učit se kooperaci, ale z téhle formální spolupráce jsem se asi mnohému nenaučila.

Mrzí mě, že není možné předmět plnit v prvním semestru NMgr., tedy ještě před praxemi.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.02.2014, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Předmět je velmi přínosný a obohacující. Myslím si ale, že by bylo prospěšnější, kdyby ho bylo možné absolvovat hned v prvním semestru, popř. maximálně v druhém, před oborovými praxemi. Mně osobně by poznatky a zkušenosti ve vlastní praxi pomohly, takto jsem mohl jen zpětně reflektovat, co jsem mohl udělat lépe. Také bych zkrátil poslední sloupec docházky (jednalo se o dozor, návštěvy družin, konzultace s učiteli, atd.) - bylo ho náročné celý naplnit a často mi bylo nepříjemné po krátké konverzaci o dění ve třídě učiteli vzápětí podstrčit papír, aby mi podepsal, "že jsme spolu opravdu mluvili".
PhDr. Daniela Nováková, Ph.D. [41-KPG], Pedagogicko-psychologická praxe s pedagogickou a psychologickou reflexí [ONPP1424, praxe]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.01.2013, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
luxusní, oběma dámám děkuji za vedení celého předmětu! =o))
PhDr. František Prokop [41-KPG], Pedagogicko-psychologická praxe s pedagogickou a psychologickou reflexí [ONPP1424, praxe]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.01.2017, 3. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
PhDr. Prokop dokázal detailně přiblížit praci vyučujících v praxi, velmi přínosné!! Ukázal, jak funguje škola a všechny typy pedagogicke prace se svými funkcemi, které jsem dosud znala jen teoreticky (osobní setkávání s metodikem prevence, vych.poradcem, sk.psychologem, spec.pedagozkou,asistenty pedagoga, velmi zajímavé zapojeni do prace P.spec.pedagozky i aktivně. Všechno velmi motivující !! Osvětlil detailně náplň naši budoucí prace, rizika, zodpovědnosti, přínosy i realitu. Pro me maximálně přínosné v detailním poznání prace učitele v praxi ! Jeho přístup i prostředí školy byl velmi motivující a za me, prace v takovém prostředí by převyšovala me očekávání.
PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. [41-KPG], Pedagogicko-psychologická praxe s pedagogickou a psychologickou reflexí [ONPP1424, praxe]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.01.2015, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Semináře s Mgr. Richterovou byly velice přínosné. Nebyla s námi pouze jako dozor a kontrola docházky, ale každý týden nás doslova zasypávala praktickými nápady a podněty. Neopakovala znovu pouze teoretické poučky, ale nabízela nám typy jak ty a ty postupy proměnit do praxe. Bylo znát, že není jen teoretičkou, která by byla zcela odtržena od školního prostředí. Naopak. Díky vlastnímu působení na škole v pozici učitelky nám měla opravdu co předat a o co se s námi podělit.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 31.08.2015, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Perfektní přístup, vše na vynikající úrovni, rychlé hodnocení a připomínky k odevzdaným pracem. Děkuji.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.05.2016, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Bylo by vhodnější konat tuto praxi v rámci oborové praxe, která by byla delší a byl by zde delší čas na možnost pozorování i práce s žákem. Pokud někoho pozorujeme 4 hodiny týdně 7 týdnů, nemůžeme z toho dělat velké závěry.
PhDr. Jaroslav Šaroch, Ph.D. [41-KPG], Pedagogicko-psychologická praxe s pedagogickou a psychologickou reflexí [ONPP1424, praxe]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2016, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Prinosny a zajimavy predmet, ktery by vsak mel byt zarazen ve studijnim planu jeste pred oborovou praxi. Podnetne diskuse v prijemne atmosfere a nove pohledy na ucitelskou profesi z druhe strany. I kdyz vsechny zadane ukoly k vypracovani hodnotim zpetne jako prinosne, jejich pocet je velky.. jsem rada, ze jsem mela stesti na kolegy ve skupine, vedouciho praxe i skolu, kterou jsem navstevovala.
PhDr. Ida Viktorová, Ph.D. [41-KPSY], Pedagogicko-psychologická praxe s pedagogickou a psychologickou reflexí [ONPP1424, praxe]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.01.2013, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
luxusní, oběma dámám děkuji za vedení celého předmětu! =o))
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.08.2013, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Velmi přínosné semináře podporující zájem studentů o výuku a žáky. Umožnění diskuze a aktivní účasti, přizpůsobení se aktuální situaci a zájmům studentů.
Děkuji
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.01.2014, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Seminářů s PhDr.Viktorovou, Ph.D. jsme mnoho neměli kvůli jejímu úrazu, takže číselné hodnocení je zkreslené nedostatkem příležitostí ke kontaktu, k reflexi.

Ocenila jsem, že vyučující reagovala na naše úkoly vložené do Moodlu. Měla jsem pak dobrý pocit, že to alespoň někdo opravdu čte a že jsem to nepsala úplně zbytečně. Na zprávy reagovala rychle.

Závěrečný seminář mi příliš nedal, sice měl každý student možnost se k praxi vyjádřit, ale pak si slovo vzali ti "průbojnější" a vyučující diskuzi moderovala jen velmi málo, takže se z toho stalo vyprávění zážitků o otřesné výuce jedné studentky. Nebavilo mě to.

Obecné postřehy k organizaci praxe jsem sice už psala do pedagogické části předmětu, ale nevím, kdo co čte a kdo má slovo v nějakých změnách, proto ještě jednou:

Obecně přínos této ped-psych praxe nemohu hodnotit nějak vysoko. S výběrem školy jsem spokojená, ale byla to spíše náhoda, protože je tento předmět tak časově náročný, že příliš na výběr student vlastně nemá- musí se nám prostě „hodit“ do rozvrhu, společně s reflektivními semináři.

Předmět jsem absolvovala po obou praxích z mých dvou oborů, tedy po tom, co jsem učila na základní i střední škole.
Je veliká škoda, že tento předmět nepředcházel zejména praxi na základních školách, protože by bylo skvělé seznámit se s podobným prostředím, kde pak student působí.

Ani výběr semestru, kdy jsem tento předmět plnila, nebyla moje volba, protože jsem se z kapacitních důvodů dříve nikam nevešla. Chápu, že je-li předmět povinný pro všechny studenty fakulty, je to organizačně a kapacitně nesmírně náročné vše skloubit, ale kvůli pozdnímu načasování jsem z předmětu nevytěžila to, co bych dříve mohla.

Úkoly, které jsme měli zpracovávat, byly docela zajímavé a nutily člověka zaměřit se v hodinách na jiné aspekty než jen didaktické, což byla po praxích a vlastní výuce příjemná změna. Nicméně plnění úkolů ve skupinkách nám práci spíše přidělávalo, vezmeme-li v úvahu, že jsme se navzájem neznali a každý z nás pak chodil na jiné reflektivní semináře. Vím, jak je pro budoucího učitele důležité učit se kooperaci, ale z téhle formální spolupráce jsem se asi mnohému nenaučila.

Mrzí mě, že není možné předmět plnit v prvním semestru NMgr., tedy ještě před praxemi.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.05.2015, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Výborně vedený reflektivní seminář!
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 31.08.2015, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Vynikající a podnětné semináře, rychlé vyhodnocení i připomínky k odevzdaným úkolům.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK