AnketaAnketa(verze: 714)
Aktuálně není povolen sběr dat (PedF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Ing. Karolina Duschinská, Ph.D. [41-KPG], Obecná a školní didaktika [ONPP1423, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2013, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Předmět považuji za přínosný. Jediná výtka by šla směrem k použité literatuře (Pasch), která vychází z přibližně dvacet let staré koncepce. Nechce se mi věřit, že nic nového se od té doby ve světě neobjevilo.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.01.2014, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Moc teoretických informací, málo praktický rad.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.01.2014, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Člověk se neučí nic jiného než encyklopedické pojmy, které nedokáže užit v praxi, ale hlavně že zná spoustu teorií a tabulek, o kterých neví co znamenají. Zajímavé je, že předmět právě pojednává o didaktice, ale sám vše co obsahuje popírá. Navrhuji zrušit tento předmět a přidat hodinovou dotaci oborovým didaktikám, kde jsem se toho dozvěděl jen o málo méně, ale s praktickou ukázkou toho jak např. různé taxonomie používat, takže je využívám v praxi. Tento předmět mi vůbec nic nedal, naopak mne úplně demotivoval. Byl jsem na sto procent přesvědčen, že chci učit. Po tomto nevím. Nicméně zachraňují to oborové didaktiky, které člověku dají alespoň pocit toho, že na universitu nechodí marně a k ničemu.

Výstup jako takový byl přiměřeně těžký. V jedné otázce byl dokonce náznak, že by se po nás mohlo chtít samostatné myšlení.

Nicméně ocenil bych raději velmi těžký výstup, s tím, že by se na předmět člověk učil s pocitem, že mu něco dává a ne že ho akorát odrazuje od profese, kterou má vykonávat a na kterou je připravován.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.01.2014, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Přijde mi, že hodinová dotace, která je na naše podmínky obrovská nebyla dostatečně využita.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2015, 1. Ročník, Speciální pedagogika, navazující magisterské
nakolko studujem specialni pedagogiku, myslim, ze tento predmet nie je moj hlavny, ale paradoxne bol pre mna jeden z najzaujimavejsich kvoli pani Duschinskej. urcite motivuje k dalsiemu poznavaniu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.01.2016, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Kladně a přínosně hodnotím zadání úkolů v sisu. Především oceňuji práci, kterou si s tím doktorky Hanková a Duschinská musely dát. Zároveň zde vidím přínosnost a rozšíření předmětu a ocenění žáků, kteří dělají pro studium práci navíc.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.02.2016, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Poprvé za pět let studia na fakultě jsem měl pocit, že v rámci UZ má přednáška smysl a má mi co dát a mám důvod na ní chodit. Velmi oceňuji zavedení dobrovolných domácích úkolů, které člověka zároveň nutily přemýšlet v souvislostech předmětu a také připravovaly na budoucí zkoušku a především praxi.
S radostí se podepisuji pod to, že obě vyučující vyvinuly velkou a příkladnou snahu, kterou opravdu oceňuji. Kdyby takhle vypadaly i ostatní předměty univerzitního základu, bylo by lépe.
Drobnou vadou na kráse bylo pozdní opravení testů, kde ale vyučující studenty informovala s omlouvou.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2016, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Provedení předmětu se mi velmi líbilo - byla snaha (vcelku úspěšná) o proložení přednášek praktickými ukázkami, vyučující byly otevřené, snažily se nám co nejvíce pomoci. Oceňuji i dotazování konkrétních studentů (ne pouze do davu). Systém přidělování bodů za úkoly mi přišel motivující a vhodný. Oceňuji i přístup vyučujících ve sporných otázkách: tj. důležitá je argumentace, ne názor vyučujícího.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.01.2017, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Předmět je vysvětlován srozumitelně i pro ty, kteří s pedagogikou začínají. Přednášky jsou zábavné, velmi si cením praktických ukázek pro pochopení problému (např. zmrzliny ve svetru:).
Kladně hodnotím i nepovinné úkoly,které pro mě měli motivační funkci a spoustu věcí jsem se u nich dozvěděla.Obě přednášející jsou dobré.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.01.2017, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Jeden z mála neoborových předmětů, který pro mě měl skutečný přínos. Ph.D. Duschinská má přednášky velmi dobře promyšlené a připravené, má skvělé prezentační dovednosti. Během přednášek studenty vyzývá k mnohým interaktivním úkolům, díky kterým jsem si zapamatovala spoustu poznatků. Velmi oceňuji také nepovinné úkoly v Moodlu, které doplňují tento předmět. Jedinou výtkou je snad dlouhé čekání, než byly zveřejněny výsledky testů (taktéž nepovinných úkolů).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.02.2017, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Na dlouhé přednášce jsem ocenila vkládané úkoly na zamyšlení, které časový úsek rozčlenily a rozptýlily. Líbily se mi metafory ke klíčovým koncepcím a tématům.

Koncepčně mi ale dlouhé přednášky nevyhovují. Je zřejmé, že celkový objem učiva studenti nevstřebají. Navíc bez praxe, která je čeká až v dalších semestrech, se teoretické koncepty nemohou navázat na konkrétní zkušenosti. Tím se snižuje jejich zapamatovatelnost.

Smysluplnější by mi připadalo vybrat jen pár klíčových koncepcí (např. Bloomovu taxonomii, Brunerovu metaforu stromu apod.) a ty rozebrat do detailu vč. četných příkladů z praxe.
PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. [41-KPG], Obecná a školní didaktika [ONPP1423, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.01.2014, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Daleko lepší přístup než v prvním případě. Tyto přednášky mi daly vhled do problematiky právních úprav ve školství. Přednášky rozhodně doporučuji zachovat, jen je přejmenovat např. na Právní rámec školství v ČR a dát samostatně. Hodilo by se však srovnání i s jinými systémy min. v EU či ještě lépe ve světě. V rámci mezí praktické a užitečné.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.01.2014, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Přijde mi, že hodinová dotace, která je na naše podmínky obrovská nebyla dostatečně využita.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.01.2017, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Předmět je vysvětlován srozumitelně i pro ty, kteří s pedagogikou začínají. Přednášky jsou zábavné, velmi si cením praktických ukázek pro pochopení problému (např. zmrzliny ve svetru:).
Kladně hodnotím i nepovinné úkoly,které pro mě měli motivační funkci a spoustu věcí jsem se u nich dozvěděla.Obě přednášející jsou dobré.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.02.2017, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Velmi jsem ocenila pohled člověka z praxe.

Chápu, že se studenti musí seznámit se strukturou školství a školy, ale nevidím přínos v tom, aby z toho byli zkoušeni. Struktura je totiž poměrně složitá a pro člověka, který se v ní nepohybuje je těžko srozumitelná. Navíc, v praxi může mnoho věcí fungovat úplně jinak, než jak je teoreticko-koncepčně nastaveno.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK