AnketaAnketa(verze: 716)
Aktuálně není povolen sběr dat (PedF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D. [41-KAJL], Aplikace lingvistického systému [ON2301011, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.01.2013, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
super
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2014, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Pravděpodobně největší problém jsem měl s obsahem přednášek. Ten se totiž z velké části kryl s předepsanou literaturou k semináři. Po prostudování těchto materiálů tak nebyla informační hodnota přednášek příliš vysoká.
PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D. [41-KAJL], Aplikace lingvistického systému [ON2301011, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.01.2013, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Semináře byly skvělé a přínosné. Myslím si, že díky peer teaching se toho naučíme nejvíc a hlavně je důležité, že získáme zpětnou vazbu od vyučujícího i spolužáků. Přála bych si, abychom na PedF měli více didaktických předmětů!
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.01.2013, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
super
doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D. [41-KAJL], Aplikace lingvistického systému [ON2301011, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 31.01.2015, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Mgr. Žďárek je výborným gymnaziálním učitelem, ale kvalita jeho vysokoškolské výuky je bohužel o několik tříd níž. Monotónně a na přednáškovou místnost příliš tichým hlasem odvykládá obsah své prezentace. Bylo by fajn, kdyby svoje jazykově-didaktické schopnosti přenesl i na předávání faktů. Je paradoxní, že zdejší vyučující didaktiky ty zásady, které nám vštěpují do hlavy, sami při vysokoškolské výuce vůbec nedodržují. Jako by tyto zásady ve vysokoškolském prostředí nebyly třeba! V tom by se vyučující didaktiky mohli přiučit od některých vyučujících z jiných sekcí (lingvistika, literatura) kteří svoji látku předávají záživněji a účinněji - např. Poesová, Chalupský.
Musím ocenit množství praktických odkazů na internetové zdroje. Jen bych zpochybnila hodnotu testu na multiple intelligences, na který Mgr. Žďárek odkazoval a který mi nepřijde o mnoho vědečtější než testy z dívčího časopisu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.01.2017, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Myslím si, že by bylo vhodné probrat nefunkční metody v rychlosti (ALM, Suggestopedia, Silent way) a věnovat se více těm funkčním a pak to také zohlednit v testu, vidět v testu většinu otázek cílených na metodu, kterou v životě nebude nikdo z nás učit mi přijde samoúčelné.
Bylo matoucí, že nám odpadli přednášky, abychom si mohli připravit projekt, až v době kdy už všichni museli mít projekt hotový.
Mgr. Karel Žďárek, Ph.D. [41-KAJL], Aplikace lingvistického systému [ON2301011, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.01.2017, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Myslím si, že by bylo vhodné probrat nefunkční metody v rychlosti (ALM, Suggestopedia, Silent way) a věnovat se více těm funkčním a pak to také zohlednit v testu, vidět v testu většinu otázek cílených na metodu, kterou v životě nebude nikdo z nás učit mi přijde samoúčelné.
Bylo matoucí, že nám odpadli přednášky, abychom si mohli připravit projekt, až v době kdy už všichni museli mít projekt hotový.
Mgr. Karel Žďárek, Ph.D. [41-KAJL], Aplikace lingvistického systému [ON2301011, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.01.2014, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Kladně hodnotím zejména propojení studia teorie s praktickou činností a diskuzí v semináři. Pro samotnou vyučovací činnost velmi přínosná zkušenost.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.01.2014, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Potěšilo mě, že byl seminář veden jako naše microteachingy. Máme tu zoufale málo prostoru něco si před tabulí vyzkoušet, takže jsme konečně dostali slovo. Líbilo by se mi víc, kdybychom si to pak lépe zhodnotili, kdyby třeba každý student musel proběhlou aktivitu okomentovat, říci jednu pozitivní a jednu negativní zpětnou vazbu. Nikdo nás neučí, jak se správně zpětná vazba formuluje, aby byla konstruktivní, neofenzivní. To je škoda, protože i to je třeba cvičit a tady by to šlo.

I vyučující mohl být v hodnocení kritičtější, zhodnotit více aspektů aktivity.

V rámci opakování teorie na zkoušky jsme i mohli uvádět, podle jaké strategie jsme aktivitu připravili (top-down apod.)

Líbilo se mi, že s námi vyučující komunikoval i elektronicky, že zavedl ten google document, který byl přehledný a lehce dostupný. Jen plánování, kolikrát musí jeden student vystoupit s aktivitou, mohlo být promyšlenější, aby to na každého vyšlo nějak přiměřeně.

Jsem ráda, že nám dal vyučující prostor se vyjádřit, neskákal nám do řeči a nevnucoval svoje názory, pokud jsme o ně neprojevili zájem.

Ocenila jsem, že vyučující opravil test rychle, vlastně do druhého dne.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 31.01.2014, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Tyto semináře mne velmi bavily, zvláště oceňuji možnost diskutovat, kterou nám vyučující ve veliké míře poskytoval. Trochu mi chyběla větší vazba mezi studijním materiálem (Thornbury) a obsahem seminářů. Největší plus patří internetové podpoře semináře (Google docs), díky které máme přístup ke všem materiálům a aktivitách, které jsme na seminářích dělali, a také k mnoha doporučeným zdrojům a odkazům.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2014, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Ad přednáška:

dr. Dvořák člověka příliš informačně neobohatí, student má pocit, že slyší, co už slyšel dříve nebo četl v literatuře. Občas se přednáška proměnila vinou nejapného dotazu studenta v diskusi nad banálním tématem, místo aby se vyučující snažil využít čas beze zbytku. Z tohoto důvodu vidím těchto 45 minut jako zbytečně vyhozený čas, který by bylo možno využít jinou formou, zejména proto, že přednášená látka byla do značné míry obsahem povinné četby v semináři.

Pozitivem kromě nepovinné účasti byla také jasná struktura přednášek. dr. Dvořák je dle mého soudu přínosnějším činitelem na seminářích než při přednáškách, ačkoliv je i on, stejně jako jiní učitelé z praxe, poznamenán nemocí zvanou "mluvím rád a mluvím hodně".

Ad seminář:

Koncepčně nedotažený. Ocenil bych větší propracovanost peer-teachingu. Přece jen se jedná o 3. semestr, kdy studenti již mají hotové obě praxe a měli by tedy být schopni po formální stránce hodinu vést.

Navrhoval bych proto přidělit speficikou látku, kterou by měl student odučit, nikoliv obecné pronunciation, vocabulary a grammar, ale například present progressive, 6. třída, úroveň A1/2, procvičování užití. Také bych požadoval důkladnější zasazení do kontextu celé hodiny.

Je také zvláštní, že studenti, ač by toho již měli být schopni, nehodnotí výstupy svých kolegů a své vlastní odborným didaktickým jazykem, ale spíše laicky a dojmově (to platí i o autorovi této připomínky).

Mgr. Žďárek působí jako přednášející poněkud zakřiknutě, nicméně jak glosátor výstupů a zprostředkovatel svých vlastních zkušeností z praxe je přínosným prvkem semináře.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2014, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Seminář byl zajímavý, velmi kladně hodnotím zapojení studentů do výuky pomocí výstupů, bylo to obohacující pro všechny, kteří učí nebo to plánují, mnoho aktivit jsem využila sama ve svých hodinách.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 31.01.2015, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Výuka formou studentských prezentací a vrstevnického vyučování je bezpochyby vhodná. Bohužel byla KAŽDÝ TÝDEN znepříjemněna špatnou organizací. To se týká narvané první paralelky - situace v té druhé, poloprázdné, byla předpokládám opačná. Během 90 minut měly dvě skupiny realizovat velmi nabitý program. První skupina pokaždé přetáhla a na druhou skupinu pokaždé nezbylo dost času, takže byla ve stresu, jakkoliv kvalitně připravený výstup musela osekat a ještě se přetahovalo přes značnou část přestávky. Vyučující měli takovým organizačním nedostatkům zamezit, zvlášť když se opakovaly každý týden! Například: Některé skupiny svoji teoretickou prezentaci odbyly předčítáním handoutu, což byla naprostá ztráta času. V momentě, kdy vyučující viděl, že tato část prezentace spočívá pouze v předčítání papíru, který měli všichni před očima, mohl skupinu vyzvat, aby tuto část přeskočila, a ušetřit tak čas pro hodnotnější výstupy.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2016, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Forma seminářů poskytla studentům možnost zažít různé přístupy k vyučování angličtiny interaktivně. Teorie byla opravdu převedena do praxe. Celkově předmět hodnotím kladně.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK