AnketaAnketa(verze: 714)
Aktuálně není povolen sběr dat (PedF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Mark Robert Farrell [41-KAJL], Literatura pro děti a mládež [ON2301010, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.01.2013, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
I was quite disappointed that the content of this course was almost identical with the course from Bc. (Literatura s tématikou dětství I OB2301024), because I wanted to learn more. Otherwise it was enjoyable. I liked the choice of readings. I would appreciate if the materials were in Moodle, which is used by the faculty, and not in Yahoogroup.
  • Ms. Dudáková is one of the very few students who had the experience she writes of (and I contacted her personally explaining why). But here it is for all to read. No. 1: Literatura s tématikou dětství I OB2301024 is an elective course and not all students take it. No. 2: In its early days the course Literatura s tématikou dětství was 90 minutes long and I included the history of children´s literature in that course. This is no longer the case (as Literatura s tématikou dětství is now only 45 minutes long). Thus, the courses Literatura s tématikou dětství I (for Bc.) and Dětská literatura (NMgr.) no longer overlap in content.

    (Kurzy nejsou stejné. :-) )
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.01.2014, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
    Jasné požadavky, snadná dostupnost materiálů, zajímavý a zábavný obsah předmětu!
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.01.2014, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
    Líbilo se mi pojetí předmětu a výběr knih. Potěšilo mě, že vyučující pojal předmět jako uvedení do tématu, zadával domácí četbu, která byla svým rozsahem zvládnutelná a v hodině jsme dělali různé další aktivity- líbil se mi poslech Medvídka Pú a práce s komiksy. Nelíbila se mi aktivita kreslení přebalu knihy, protože mi to přišlo jako ztráta času. Předmět ale taky mohl být jen "nalejvárna" autorů+děl, což nebyl, a za to jsem ráda.

    Rozčilovalo mě pravidlo zamykání dveří pro pozdě příchozí- myslím, že by stačilo říci, že jsou pozdní příchody nepřijatelné. Zamykání mi přišlo příliš teatrální.

    Trochu mě obtěžovalo, že si kvůli materiálům na předmět musím udělat zase účet na yahoo group. Systém Moodle podle mě funguje docela dobře, všichni už tam mají přístup a lze tam nahrávat různé formáty materiálů, takže vymýšlení dalšího nicku mě otravovalo.

    Potěšilo mě, že vyučující opravil testy opravdu rychle a poslal nám na mail i zpětnou vazbu k testu (vypsal naše chyby). Mrzelo mě, že moje verze testu byla zaměřená jen asi na dva okruhy (Traditional literature, Modern fantasy) a třeba z komiksu tam nebyla ani jedna otázka. Přišly mi trochu zbytečné otázky na letopočty- strefila jsem se vždy do poloviny století, ale tolerance 5 let mi přišla příliš malá.

    Celkově se mě předmět bavil.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2014, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
    Ze znění sylabu může člověk nabýt dojmu, že je předmět ideální kombinací zdroje informací a způsobů jak je využít v učitelské praxi.

    Na přednášky (de facto mix přednášky a semináře) jsem se snažil chodit zpočátku, ale po zjištění, že Mark zamyká dveře pět minut po zahájení přednášky (zmíněno v sylabu, který dostanou studenti, nikoliv v SIS), jednom včasném a dvou pozdních příchodech, jsem rezignoval.

    K mému překvapení to vůbec nevadilo, test se dal napsat vcelku bez problémů a zpětně si říkám, že jsem přípravě věnoval zbytečně mnoho času vzhledem k tomu, že předmět je hodnocen pouze zápočtem.

    Díky pouze jedné účasti nevím přesně, jaké metody Mark Farrell při přednáškách běžně uplatňuje, já jsem byl svědkem výkladu, poslechu a práce s textem, který by člověk mohl použít snad jen ve vyšších ročnících gymnázia (úryvek z The Wind in the Willows).

    Zdá se, že původní texty z anglicky psaných děl pro děti lze s žáky školního věku používat vzhledem ke komplikovanému jazyku jen vzácně a tudíž lze říci, že je celý předmět z didaktického hlediska zaměřen do virtuální reality.

    Stálo by za to podívat se do praxe, jakou dětskou literaturu využívají učitelé na základních a středních školách a inspirovat se u nich.

    Buď jak buď, nebýt tohoto předmětu, asi bych si během studia nenašel cestu k Medvídkovi Pú nebo k pohádkám Oscara Wildea...
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 31.01.2015, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
    This was a very pleasant course with interesting tips for reading! I enjoyed the extracts of appropriate length and interactive lectures with creative activities. I am sorry I missed the lecture on realistic fiction which is my preferred genre.
  • Thank you very much.
    PhDr. Mgr. et Mgr. Radek Vít, Ph.D. [41-KAJL], Literatura pro děti a mládež [ON2301010, přednáška]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.01.2017, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
    Ve stávající podobě předmět hodnotím jako nepřínosný. Nemyslím si, že by cílem takovéhoto předmětu mělo být učení se nazpaměť seznamy autorů, děl a obsahů, spíše by bylo užitečnější věnovat se zevrubněji menšímu množství děl a kontextu jejich vzniku a předmět jako takový lépe strukturovat.
     
    Univerzita Karlova | Informační systém UK