AnketaAnketa(verze: 714)
Aktuálně není povolen sběr dat (PedF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
doc. PhDr. Monika Mužáková, Ph.D. [41-KSP], Kurz speciální pedagogiky [O01218099, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.08.2013, 4. Ročník, Učitelství pro základní školy, magisterské
Vynikajici vhled do specialni pedagogiky, bylo by vhodne mit pokracovani nebo prohlubovani znalosti v dalsim, treba volitelnem, predmetu. Vyucujici Dr. Muzakova pristupna, zabavna a clovek, ktery umi priblizit tuto oblast jedinecnym, poucnym zpusobem, ktery vzbuzuje v poslucharne vlny empatie.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.06.2015, 4. Ročník, Učitelství pro základní školy, magisterské
Tento kurz byl pro mě spíše zklamáním. Domnívám se, že náplň tohoto kurzu by měla být více zaměřena na to, co skutečně potřebují vědět budoucí učitelé na 1. stupni ZŠ! Nemyslím si, že by tím měly být dějiny speciální pedagogiky. Je to náš jediný kurz speciální pedagogiky v celém studijním plánu. Myslím, že by bylo efektivnější, kdyby se výuka zaměřovala na skupiny žáků se znevýhodněním, se kterými se na běžných základních školách budeme setkávat nejčastěji (specifické poruchy učení a chování, poruchy autistického spektra apod.), než se snažit v jednom semestru obsáhnout v povrchní rovině vše. Kde a kdy se dozvíme, jak s těmito skupinami žáků pracovat, když ne teď? Po absolvování tohoto kurzu se necítím v této problematice o nic moc jistější!
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.05.2016, 4. Ročník, Učitelství pro základní školy, magisterské
Musím přiznat, že jsem byla z náplně předmětu velmi zklamaná. Ještě před tímto semestrem jsem chtěla jít po dostudování na CŽV Speciální pedagogika, po tomto zážitku ale velmi váhám. Obávám se, že si někdo spletl kurz pro prvostupňové učitele s exkurzem do historie speciální pedagogiky. Byla bych nerada, aby to vyznělo, že vše bylo špatně, protože několik přednášek bylo opravdu přínosných a zajímavých. Nejvíce mě ale mrzelo, že s přednášky na specifické poruchy učení jsme stihli pouze dyslexii, protože na ně z pro mě nepochopitelného důvodu byla vyhrazena jedna přednáška. Samozřejmě jsou důležitá i jiná postižení, ale není pravděpodobnější, že budeme mít ve třídě 4 SPU než jednoho zrakově postiženého?

Tak jsem alespoň vděčná na odkazy na literaturu, kde si mohu doplnit, co se v kurzu nestihlo.

Takový bonus byla písemná zkouška, kde nebyla z přednášek od jiných přednášejících ani otázka (přestože nám na přednáškách říkali, že test bude složen podle přednášek, dokonce zdůrazňovali, které informace by se mohly objevit, protože jsou pro náš obor stěžejní), vše bylo z dostupné povinné literatury - z mého pohledu bohužel nešlo o praktické informace. Pokud má být zkouška vyvrcholením celosemestrální činnosti a snažení, neměl by obsah zkoušky obsah semestru reflektovat?

Podle mého názoru by měla náplň kurzu reflektovat potřeby běžného učitele z praxe. A já nevěřím, že se to novou vyhláškou výrazně změní oproti stávajícímu stavu...
Veronika Matějová, 17.06.2016, 3. Ročník, Učitelství pro základní školy, magisterské
Vážená paní doktorko,
na Vaše přednášky jsem bohužel nemohla z časových důvodů chodit, tudíž nemohu vhodně hodnotit Váš způsob výuky.
Seminární úkoly mě velice zaujali a přišli mi velmi přínosné a užitečné - to jsem psala i při jejich odevzdávání.
Ale...
To jak vypadala zkouška mě na chvíli málem přesvědčilo, "že tuhle fakultu snad radši už studovat nechci".
Nezlobte se na mě, ale čekala jsem otázky, které by poukazovaly na znalosti, které můžeme využít v praxi.
To, kdy byl založen ústav pro nevidomé na Hradčanech mě popravdě moc nezajímá. Více by mě v tomto ohledu zajímalo, na co se tato škola specializuje v dnešní době a jak to mohu využít v praxi.
O zákonu o sociální péči ani nemluvě. Vědět, co je elektivní mutismus je sice zajímavé, ale bylo by lepší zjistit, zda víme, jak s dítětem s tímto problémem pracovat, přijde-li nám do třídy.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK