AnketaAnketa(verze: 714)
Aktuálně není povolen sběr dat (MFF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
RNDr. David Bednárek, Ph.D. [32-KSI], Principy překladačů [NSWI098, cvičení]
Matěj Volf, 09.02.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Překladače mě bavily a nepřišly mi až tak těžké, ale věřím že pro někoho může implementace být poměrně složitá. Nicméně framework pro kompilaci je dobře připravený, takže jsme se nemuseli nastavování flexu/bisonu/llvm, ale mohli jsme čas věnovat samotným pravidlům syntaxe, sémantiky a překladu, a z předmětu si odnáším docela dost. Na cvikách bylo vždy poměrně dobře vysvětlené, co přesně je v každém úkolu potřeba udělat, včetně různých chytáků, na které lze narazit. Vzhledem k struktuře bodování není těžké předmět splnit na trojku.
David Jaromír Šebánek, 09.02.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Doktor Bednárek ví o čem mluví, rád odpoví na otázky a jeho styl projevu se mi zamlouvá.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.02.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Pan Bednárek zvládá vysvětlit těžké úlohy z překladačů a zároveň poskytnout nápovědy ke každé jeho části tak, aby neprozradil řešení.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.01.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Srozumitelný výklad, podrobné vysvětlení přednášených příkladů. Občas možná zabíhá až do příliš složitých technických detailů, které vlastně při řešení úkolů nejsou následně potřeba.
RNDr. Jakub Yaghob, Ph.D. [32-KSI], Principy překladačů [NSWI098, přednáška]
Vojtěch Zeller, 15.02.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Věci co šly říct ve 2 větách zbytečně roztahal na půl přednášky.
Matěj Volf, 09.02.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Teorie přednášky ne vždy příliš souvisela s cvikama, ze kterých je kompletní známka, takže na přednášku moc lidí nechodilo. Nicméně přednáška samotná mi přišla relativně zajímavá a dobře podaná. Složitější algoritmy byly přehledně vysvětleny na konkrétních příkladech.
David Jaromír Šebánek, 09.02.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Doktor Yaghob má živý a zajímavý výklad, jenom bych byl radši, kdyby na slidech toho bylo napsáno více.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.01.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Sice náročný, ale velmi zajímavý předmět.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.01.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Srozumitelný a zjímavý výklad. Občas možná až příliš zdlouhavé vysvětlování jednoduchých příkladů a principů.
Připomínka k předmětu, Principy překladačů [NSWI098, cvičení]
Vojtěch Zeller, 15.02.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Ocenil bych na druhém cvičení nějakou demonstraci toho, jak hledat v dokumntaci Céčka a llvm.
Michael Ševčík, 12.02.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Zajímavý vhled do světa překladačů. Poměrně prakticky orientováno.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 09.02.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Předmět je dle mne hrozně zajímavý a naučný. Konečně se díváme na magii překladu, dokonce si i vlastní překladač píšeme! Problém ale nastává právě ve cvičeních, což jsou spíše zadání domácích úkolů, které nakonec nějak musíme vymyslet sami. OK, ale úkoly nejsou snadné, mohou zabrat spoustu času (a spoustu času z toho jenom zjišťováním, cože se vlastně po mně chce a jak se to píše) a se zbytkem semestru pak na úkoly nezbývá tolik času, kolik bych si přál (a to se řídím doporučeným průběhem studia, kde bych zrovna očekával nějaký balanc). Nakonec se jen snažím získat zápočet co nejrychleji a opravdové vědomosti přicházejí sekundárně. Kdybychom měli cvičení praktičtější, nejspíš bych to takto necítil, ale jejich přímou formu v hlavě nemám.

Asi to lépe separuje opravdu nadané pisatele překladačů, nicméně se nakonec z předmětu stává typ "co nejrychleji se toho musím zbavit", což je vzhledem k zajímavosti látky prostě škoda.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.01.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičení je vlastně osvětlením toho, co bude předmětem následujícího DÚ. Takovou přípravu na řešení úkolů oceňuji, a pro splnění předmětu je velmi potřebná. Programy, používané k řešení úkolů, jako je Flex a Bison, studenti v jiných předmětech do té doby nepotkají, a proto oceňuji "tutorial" k jejich použití.
Připomínka k předmětu, Principy překladačů [NSWI098, přednáška]
Vojtěch Zeller, 15.02.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
OK, něco zajímavé nebo užitečné, něco zbytečně okecávané. Přišlo mi že spousta věcí z předmětu je mnohem jednodušší, než se tváří.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 09.02.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Přednášky rozhodně osvětlují teorii, která je vcelku náročná, ale jelikož člověka začnou spíše zajímat deadlines než samotná látka, začnou vypadat spíše jako čas ztracený, který mohl být použit na dělání úkolů, třeba právě z Principů překladačů.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.01.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Zajímavý předmět, ale nezabývá se vůbec backendem překladače. Principy probírané na přednáškách se zvláště v druhé polovině semestru prolínají s jinými předměty - Architektura počítačů, Operační systémy, atp. Mnoho částí výkladu je tak spíše opakování. Vzhledem k tomu, že se z této látky stejně nezkouší, to ale není vlastně důležité.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK