AnketaAnketa(verze: 716)
Aktuálně není povolen sběr dat (MFF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Mgr. et Mgr. Jakub Švec [32-KDF], Rétorika a komunikace s lidmi I [NPEP601, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. Ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Vyučující na první hodinu dorazil pozdě a oznámil nám, že bude chodit pozdě pokaždé, protože je z minulých let zvyklý začínat o 10 min později a už se to nebude přeučovat. Když jsme projevili svoji nespokojenost, velmi se divil, proč s tím máme problém. Vysvětlili jsme, že předmět již takto končí dosti pozdě a nechceme to ještě posouvat více do noci, ale nepřesvědčili jsme ho. Tento přístup mi připadá dost problematický, zvláště když ho srovnám s přístupem ostatních vyučujících, kteří se s námi vždy na všech změnách oproti rozvrhu domlouvají a zjišťují, jestli je to pro všechny v pořádku. Na další hodiny navíc pravidelně dorážel se zpožděním i oproti posunutému začátku, kvůli dopravní situaci. O toto zpoždění se nám dále protahovaly hodiny do noci.

Při hodinách nám často sděloval detaily z jeho osobního života, které nebyly nijak relevantní k probíranému tématu. Například jsme se hned na první hodině dozvěděli, že jeho bývalá žena je jeho bývalá studentka, což netuším, proč bychom měli vědět.

Při hodinách používal prezentace, které ale nebyly připraveny cíleně pro naši skupinu budoucích učitelů, nýbrž na firemní školení o komunikaci nebo něco podobného. Předmětu tak scházelo propojení s učitelskou praxí a většina ukázek se týkala partnerských vztahů nebo vztahů mezi rodiči a dětmi, což nás na naši práci moc nepřipraví.

Vyučující často říkal vtipy se sexuálním podtextem a často stereotypizoval, což podle mě do výuky komunikace rozhodně nepatří, a už vůbec ne do výuky komunikace budoucích učitelů. Například nám vyprávěl, jak se ho kamarád ptal, když učí tu komunikaci, tak jak má poznat holku, která mu "neřekne ne". Na to mu prý vyučující odpověděl, že to bohužel poznat neumí. Jak to souvisí s čímkoli, co by se nám mohlo hodit, jsme nepochopili. Dalším příkladem je cvičení, při kterém jsme měli vymyslet, jak se vyvlíknout z brigády u stereotypně nesnesitelné tchýně, kterou nám bez předchozí dohody s námi domluvila naše podobně stereotypně nesnesitelná drahá polovička. Modelovým řešením vyučujícího bylo, že bude své partnerce lhát a vymyslí si veledůležitý úkol v práci, kvůli kterému musí zůstat přes víkend v kanceláři. Nad tímto přístupem "když ona se chová špatně, tak já taky" jsme se velmi podivovali a osobně bych tyto komunikační standardy nerada přejímala.

Celkový způsob komunikace vyučujícího mě příliš nepřesvědčil o tom, že bych se od něj chtěla učit komunikovat. Obecně jsem od ostatních vyučujících zvyklá na lepší komunikační standardy.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2024, 3. ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Pan Švec mě nenadch asi ničím.
Jedná se o předmět Rétorika a komunikace a hned první hodinu pan Švec přišel o 10 minut pozdě na hodinu se slovy, že u nich na fakultě se začínalo vždycky v půl a že i my budeme začínat tím pádem o 10 minut později a taky končit o 10 minut později. Vůbec se nás ani nezeptal, zda to někomu bude vadit - a vzhledem k tomu, že se jednalo o večerní hodinu (psaný konec byl ve 20:20), přišlo mi posunutí o 10 minut hodně. Také se několikrát stalo, že přišel na hodinu pozdě (jednou i o půl hodiny), aniž by se nějak předem omluvil (jednou se to stane kždému, ale třeba u půlky hodin mi to už nepřijde v pořádku i kvůli tomu že kvůli němu se posouval začátek). Často pan Švec ani nedodržoval již tak posunuté konce hodin a skoro vždy jsme končili o pět až deset minut později.
Také mi přišlo velmi nevhodné, jak moc pan Švec promítal do výuky svůj osobní život, vlastně každou hodinu jsme slyšeli o jeho bývalé manželce - jednou jako příklad mi to přijde okay, ale tohle už za mě bylo přes čáru. Dále pan Švec měl několikrát jakési sexuální narážky. Například hned na první hodině uvedl, že věta "Ty jsi ale zlobivá holčička" je ekvivalentní k větě "ty jsi ale hrozný chlap". Také jsme asi půl hodiny jednoho semináře věnovali tomu, kolik učitelů v ČR má něco se svými žáky.
Kromě nejrůznějších sexuálních narážek a nevhodných vtipů, které si dokážu představit spíše někde u piva s kamarády jeho věku, ne ve výuce budoucích učitelů, mi také nepřišlo vhodné, že zjevně recykloval jednu a tu stejnou prezentaci bez ohledu na to, jestli přednášel budoucím učitelům nebo manažerům ve firmě. Za mě prezentace nebyla absolutně vhodná pro výuku budoucích učitelů a obsah za mě vůbec neodpovídal tomu, co bych očekávala.
Celkově mi předmět ani pan Švec nepřinesl nic nového a akorát jsem z hodin chodila naštvaná, podrážděná a unavená. Jediné pozitivum na tomto předmětu bylo, že jsme si měli o čem cestou domů povídat a více to stmelilo naší partu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.02.2024, 3. Ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Vyučující sice v nadsázce říká, že už školil snad všechny možné skupiny lidí, ale měl by si minimálně uvědomit, že všechny skupiny nejsou stejné. Hodiny byly plné sexistických narážek, vtipů na vegetariány, tchýně a další stereotypy... jako jo první dva vtipy možná obzvláštní hodinu, ale patnáct už je otrava a mnohdy se nejedná ani o vtipy jako o výše zmíněné urážky. Vyučující dále často sprostě křičí (většinou v kontextu dokreslení modelové situace) a ano když se to stane jednou, tak to možná podpoří nějaký lidštější pohled ve vztahu vyučující-student, ale opět čeho je moc toho je příliš a dosti to ubližuje důstojnosti předmětu. Toto chování (jak vulgarizmy, tak "kontroverzní" vtípky) spíše připisuji snaze za každou cenu upoutat naši pozornost, než aby mělo opravdu nějakou přidanou hodnotu týkající se výuky.
Připomínka k předmětu, Rétorika a komunikace s lidmi I [NPEP601, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Přišlo mi, že se seminář nesoustředil příliš na ošetřování vztahů 'žák-učitel', které bych spíše uvítala a u předmětu povinně volitelného na učitelském oboru očekávala.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. Ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Název je poněkud zavádějící, protože v prvním semestru tohoto předmětu se vyučuje pouze komunikace. Vyučují se ale jen naprosté základy a informační hodnota jedné hodiny dlouhé 180 min by se bez problémů vešla do 30 min.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2024, 3. ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Tento předmět absolutně nesplnil má očekávání. Doufala jsem, že se dozvím něco praktického, co se mi ve vyučování bude hodit. Místo toho jsem trénovala nějaké smyšlené situace, ve kterých jsem absolutně neviděla smysl - jedna skupina vymýšlela situaci a druhá se ji měla snažit vyřešit, ale nemělo to žádný hlubší smysl, a samotná řešení nebyla vůbec smyslupnlá a přínosná pro učitelskou profesi. Také jsem moc neviděla smysl v tom koukat na ukázky filmů a hledat, jaké potřeby jsou ohrožovány. Možná to ale také bylo tím, kdo a jak ten předmět vedl.

Rozhodně v tomto předmětu je lepší potenciál, ale upřímě jsme se na předmětu nic nového nedozvěděla. Víc mě z komunikace naučila komunikace s učiteli na fakultě než tento předmět a celkově jsem z předmětu velmi zklamaná.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.02.2024, 3. Ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Nemám sice srovnání s jiným kurzem rétoriky ani komunikace, ale na to jakou má tento předmět dotaci mi přišel velmi informačně prázdný. Hodina se většinou skládala z následujících částí: v úvodu prezentace, z které se člověk naučil pár nových slov, kterými pojmenovávat specifické situace (něco ve mě vyvolává bezpečí/nebezpečí, jsou ohrožovány jistoty...) a pak buďto modelová situace (dosti přitažená za vlasy) nebo sada filmových ukázek, vět atd.., kde člověk pojmenovával věci z prezentace "v praxi".
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK