AnketaAnketa(verze: 714)
Aktuálně není povolen sběr dat (MFF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
prof. RNDr. Roman Grill, CSc. [32-FUUK], Termodynamika a statistická fyzika [NOFY036, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 3. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Kvalitní přednáška, přednášející nezabíhal do přílišných detailů a zároveň bylo každé kapitole věnováno adekvátní množství času.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.01.2024, 3. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Prístup prof. Grilla je veľmi ľudský, výklad má priamy a v jeho úvahách je vidieť jasná logika. Tempo je primerané a látky sa stihne prebrať tak akurát. Občas som ale mal problém stíhať zapisovať (niekedy aj vôbec zachytiť) všetky podstatné myšlienky, keďže prof. Grill väčšinu úvah a úprav len slovne okomentuje a na tabuľu napíše len dôležité (medzi)výsledky. Najmä keď sme začínali pracovať s totálnymi diferenciálmi a odvodzovali Maxwellove vzťahy, zabralo mi dosť času zistiť, čo sa v rovniciach deje, pretože úpravy sú to síce jednoduché (a teda ich netreba písať), ale pre mňa celkom nové a nečakané. Aj napriek tomu, že po každej prednáške som potreboval niekoľko hodín nové učivo pochopiť a vstrebávať, som sa na prednášky tešil.
Petr Rašek, 21.01.2024, 3. Ročník, Matematické modelování, bakalářské
Přednášky se mi velmi líbily a byly srozumitelné. Dobrý nápad je neoddělování termodynamiky a statistiky. Myslím, že by se mohlo jít i do větší hloubky po matematické stránce a numerických metod, když je kurs určen pro modelování.
doc. Mgr. František Šanda, Ph.D. [32-FUUK], Termodynamika a statistická fyzika [NOFY036, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 3. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Cvičící byl ochotný poradit s příkladem na prezentaci, což bylo fajn.
Během cvičení by bylo vhodné, aby cvičící více vysvětloval postup řešení příkladů, případně na Teamsy dodal více řešených příkladů.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.01.2024, 3. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Pedagogické pôsobenie cvičiaceho bolo slabé až žiadne. Väčšinu hodín vypĺňali študentské referáty, ku ktorým cvičiaci občas niečo doplnil. Vyvolávanie náhodných ľudí k tabuli pri počítaní príkladov bolo nepríjemné, hlavne keď vyvolaný človek prišiel na cvičenie ešte nechápajúci prednášku a dúfajúci, že cvičenie mu v tom pomôže (a vzhľadom k výberu príkladov nepomohlo). Zadanie cvičiaci väčšinou slabo vysvetlil a často nebolo jasné, čo je potrebné spočítať. Keď počítal na tabuľu cvičiaci, veľa vzťahov sa zdalo, že popadalo z neba (alebo skôr z kvantovky, ktorú modelári nemajú povinnú). Aby som nepísal len v negatívach, cvičiaci bol prístupný dotazom a otázkam k referátu, ak mal s jeho vypracovaním človek problémy.
Petr Rašek, 21.01.2024, 3. Ročník, Matematické modelování, bakalářské
Diskuze při řešení některých příkladů byly zajímavé a přínosné. Preferoval bych, kdyby cvičící řešil některé příklady sám a dodal k nim hlubší výklad, protože odpovídající znalosti rozhodně má. Jak se ukázalo, když to dělají studenti, přínos se docela vytrácí.
Připomínka k předmětu, Termodynamika a statistická fyzika [NOFY036, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 3. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Příklady dobře navazovaly na přednášku. Bohužel však nebyly nikde poznámky k tomuto cvičení (příklady které jsme dělali a postup řešení), takže jsme byli odkázáni na poznámky ze cvičení. A ty jsem moc kvalitní neměl, což bylo způsobeno průběhem cvičení - prezentace spolužáků, tedy složitější úlohy, které jsem na cvičení moc nechápal. Pak jsme řešili úlohy, na které nás cvičící vyvolával k tabuli. Tam jsme se často trápili, řešilo se to dlouho a občas jsem v tom měl chaos (nevěděl jsem co se přesně počítá, jaké veličiny známe, jak se postupuje - spolužáci ani cvičící to moc nekomentovali).
Celkově mám tedy dojem, že jsem se na cvičení moc nenaučil počítat příklady a musím tak hledat vhodné sbírky příkladů, abych byl dobře připraven na zkoušku.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.01.2024, 3. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Čo sa pochopenia a precvičenia látky z prednášky a termodynamiky ako takej týka, cvičenie je takmer bezvýznamné. Za celý semester bola jediná hodina (niekedy behom decembra), kedy sa počítali príklady, aké sa majú objaviť na skúške. Na tej hodine sme rátali pomerne jednoduché a ilustračné príklady, ktoré súviseli s prednášanou látkou a vďaka nim som ju lepšie pochopil. Bohužiaľ taká hodina bola len jedna a zvyšné hodiny vypĺňali referáty prednášané študentmi, ktoré síce súviseli s učivom z prednášky, ale početne boli príliš náročné na to, aby si na nich niečo človek precvičil. Tiež veľmi záležalo na tom, ako mal daný študent príklad pripravený, ako tomu rozumel a na jeho schopnosti prednášať. Jediný referát, ktorý je potom pre študenta zaručene prínosný, je jeho vlastný, keďže tam musí niečo spočítať a rozumieť tomu. Vzhľadom k tomu, že na výsledkoch týchto referátov občas stavala aj prednáška, je tento spôsob výuky podľa mňa nevhodný. Priestor medzi referátmi bol síce vyplnený príkladmi, tie však boli náhodná zmes všetkého možného: mechaniky kontinua, kvantovky (ktorú niektorí z nás neabsolvovali a teda príkladom ledva rozumeli), kombinatoriky alebo lineárnej algebry. Súvislosť týchto príkladov s prednáškou, tak ako boli prezentované, bola pochybná. Myslím, že toto cvičenie sa dá urobiť omnoho lepšie, napríklad s použitím príkladov zo zbierky J. Brož, M. Rotter: Příklady z molekulové fyziky a termiky, ktorá je aj v odporúčanej literatúre. Určite by som nevenoval toľko času študentským referátom. Síce prehlbujú znalosti a pochopenie, ale najprv treba nejaké znalosti získať - a na cvičení v súčasnom formáte to nejde.
Petr Rašek, 21.01.2024, 3. Ročník, Matematické modelování, bakalářské
Náplň cvičení mi příliš nevyhovovala. Referáty na pokročilejší úlohy ze strany studentů by dávaly smysl, kdyby byly kvalitně připraveny. Ale zkušenost byla bohužel jiná a je smutné, když ve třetím ročníku student není schopen vyřešit jeden příklad za semestr správně, přestože cvičící nabízel rady, a vysvětlit ho ostatním. Preferoval bych vyřešení většího množství úloh s větším zapojením cvičícího.
Připomínka k předmětu, Termodynamika a statistická fyzika [NOFY036, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 3. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Přednáška probíhala v pomalejším, ale vyhovujícím tempu.
Studijní materiály pro tento předmět nejsou tak dobré jako u ostatních předmětů na Matfyzu. V podstatě jediná vhodná literatura je obsáhlá kniha z 80. let, ve které je mnohem více látky než se bere na přednáškách.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.01.2024, 3. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Užitočný predmet, ktorý dáva dobrý prehľad o termodynamike, ide do hĺbky tak akurát a dal mi veľa nových vedomostí. Avšak (asi pre samotnú povahu termodynamiky) ma to stálo nemálo úsilia. Skúška bola dobre postavená a nebola vôbec stresujúca.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK