AnketaAnketa(verze: 716)
Aktuálně není povolen sběr dat (MFF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Oleksandr Minakov, Ph.D. [32-KMA], Obyčejné diferenciální rovnice [NMMA336, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2023, 3. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Milý a ochotný cvičící, během cvičení mezi námi procházel a odpovídal na dotazy, případně poradil, což oceňuji.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.06.2023, 3. Ročník, Matematika, bakalářské
Na cvičeních byla příjemná atmosféra, nebyl problém se na cokoliv zeptat, což bylo důležité dělat, protože dr Minakov postup moc nekomentoval. Oceňoval jsem prostor pro samostatné počítání, kdy nás obcházel a každý měl možnost jej odchytit.

Co se týče organizace, nebylo jasné za co bude zápočet - původně se zdálo, že za domácí úkoly (jeden jsme odevzdávali) ale nakonec jsme měli zápočtovou písemku. Ale s ohledem na poměrně velkou organizační chaotičnost byl férový a vstřícný, a dostat zápočet nebyl problém. Dále myslím, že mohlo být lépe komunikováno, jaký typ úloh se bude vyskytovat v testech obecně, protože se vyskytovaly příklady, které byly typově odlišné úlohám ze cvičení, a stačilo by zmínit, že si máme zopakovat xyz z předchozích kurzů.
Petr Rašek, 09.06.2023, 3. Ročník, Matematické modelování, bakalářské
Bohužel jinak zajímavý předmět utrpěl. Na cvičení se moc věcí neprobralo, příprava nebyla dobrá. Stávalo se, že jsme se u příkladu zasekli, protože cvičící ho neměl předem spočítaný a nevěděl jak dál.
Oleksandr Minakov, Ph.D. [32-KMA], Obyčejné diferenciální rovnice [NMMA336, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2023, 3. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Přednášky měly jasnou strukturu a vše potřebné bylo v dostupných poznámkách a teorie i příklady na internetových stránkách - usnadňovalo mi to učení.
K organizaci: na začátku semestru jsem neměl jistotu o podmínkách zápočtu - dělali jsme úkol, který nebyl opraven a neměl tak vliv na získání zápočtu. Dlouho jsem nevěděl, zda a kdy budem psát zápočtový test.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.08.2023, 2. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Prednášky sa mi veľmi páčili, akurát by som vypichol jednu vec.

Počas dokazovania niektorých zložitejších viet sa stávalo, že pán prednášajúci sa zasekol a mnohokrát trvalo aj dlhšie dokým si spomenul, čo ďalej.
Tento fakt mne osobne nevadí, pokiaľ by pán prednášajúci aspoň komentoval to ako pri postupe premýšla, alebo nejak poukazoval na náš cieľ. To považujem priam za prínosné.
Realita bola však taká, že bývalo ticho, čo moc prínosné nebolo.

Inak sa mi jednotlivé dôkazy páčili a rozumel som im, pekná teória.

Čo sa týka skúšky, tak určite by som zmenil organizáciu ústnej časti. Bolo by lepšie, keby študenti dostali rozpis časov, kedy majú na ústnu časť prísť, pretože keď sme všetci prišli na 9tu, tak tí čo išli poslední boli aj do 15tej, pravda, mali aspoň taký dlhý čas na prípravu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.06.2023, 3. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Vyučujúci je mimoriadne ochotný a ústretový, vždy poradí a dovysvetlí nejasnosti. Jeho vyjadrovanie je úsporné a precízne. Výklad je dokonale pochopiteľný a tempo primerané, čo je, myslím si, na Matfyze vzácne. Oceňujem hlavne, že vyučujúci niektoré detaily dôkazov odvodzoval na mieste a tak sa často stávalo, že sme museli rozmýšľať spoločne, čo nielen zlepšuje pozornosť, ale posúva to prednášku na úplne inú úroveň a robí ju mimoriadne prínosnou. Takto sme presne videli, aké myšlienkové pochody sú v pozadí dôkazov a pomáhalo to ich lepšie pochopiť.
Jediné, čo mi vo výklade chýbalo, bol pohľad na širšie súvislosti, teda vsuvky typu kam naša teória smeruje, prečo dokazujeme práve takúto vetu alebo čo už vieme a čo ešte chceme odvodiť.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.06.2023, 3. Ročník, Matematika, bakalářské
Doktor Minakov je zřejmě skvělý matematik a ochotný a příjemný vyučující, ale bohužel celkové působení je zatíženo nedostatky po stránce komunikace a organizace. Také je škoda, že přednášku doprovází pouze strohým komentářem a intuice a motivace uvádí jen zřídka, přestože tomu evidentně rozumí velmi dobře, a hodně by to pomohlo. Nějaký vliv na to asi bude mít jazyková bariéra, ale úroveň češtiny mi nepřišla překážkou.

Je důkladný a férový zkoušející. Ale organizace ústní zkoušky, kdy všech 11 studentů dorazí ve stejný čas a potom se každému věnuje jednotlivě 20+ minut je opravdu neštastný a zbytečný. Není důvod neposlat emailem časový rozpis, kdy se má kdo dostavit, nebo to sdělit při písemné části. Spodní odhad kdy příjde na řadu poslední člověk je 200 minut, neboli přes tři hodiny sezení a koukání do zdi.
Petr Rašek, 09.06.2023, 3. Ročník, Matematické modelování, bakalářské
Bohužel jinak zajímavý předmět utrpěl. Na přednášky nebyla dobrá příprava. Stávalo se, že jsme se u důkazu příliš zasekli a někdy ho ani nedodělali, protože přednášející nevěděl jak dál. U zkoušky se ale detailní znalost samozřejmě vyžaduje. Naštěstí existují nahrané přednášky z minulých let, které jsou dobré jako zdroj.
Připomínka k předmětu, Obyčejné diferenciální rovnice [NMMA336, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2023, 3. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Řešené příklady mi vyhovovaly, cvičící nám však mohl lépe vysvětlit derivaci podle počáteční podmínky spolu s více příklady, protože jistá modifikace tohoto problému tvořila značnou část zápočtového testu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.06.2023, 3. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Výborná organizácia cvičení, primerané množstvo a obtiažnosť úloh. Jedno z mála cvičení, kde človek niečo spočíta sám. Cvičiaci zadá príklady a študenti počítajú, zatiaľ čo cvičiaci je k dispozícii na otázky a diskusiu. Potom vyrieši niekoľko zo zadaných príkladov na tabuľu. Keď človek na cvičení rozumie príkladom, doma už nič počítať nemusí, čo je veľké plus.
Připomínka k předmětu, Obyčejné diferenciální rovnice [NMMA336, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2023, 3. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Zajímavá témata přednášek. Na začátku semestru byla hodně náročná teorie a dlouhé důkazy, později bylo učivo pro mě přehlednější.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.08.2023, 2. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Perfektný predmet
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.06.2023, 3. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Predpokladá sa, že človek už vie (niektoré) ODRká riešiť a tu sa naučí, čo robiť s tými, ktoré riešiť (nikto) nevie. Je to krásna symbióza medzi teoretickými výsledkami a ich praktickým uplatnením. Záber učiva je široký, ale nenašiel som tam jedinú tému, ktorá by nebola zaujímavá alebo by sa neprebrala dostatočne uspokojivo.
Skriptá síce nie sú, ale ručne písané poznámky sú dostatočnou náhradou.
Zápočtová písomka bola dokonale vybalancovaná. Obsahovala početne príjemné príklady, ktoré ale dôkladne preverili presne tie techniky, ktoré sa preberali na cvičeniach. Čas na písomku akurát stačil na spočítanie príkladov svižnejším tempom. Hodnotenie bolo maximálne spravodlivé.
Rovnako kvalitná ako zápočet bola aj skúška. Mám zo skúšky pocit, že dokáže spravodlivo ohodnotiť skutočné vedomosti študenta aj v prípade, že kvôli stresu robí hlúpe chyby. Písomná časť bola v rovnakom štýle ako zápočet, ústna časť pozostávala z formulácií a dôkazov prebraných viet. Skúšajúci je nápomocný a spravodlivý, pri dôkazoch stačilo napísať základné kroky, technikality a oprávnenosť záverov stačilo okomentovať, veľmi si vážim najmä toho, že skúšajúci nevyžadoval podrobné technické zdôvodnenie každého kroku, stačilo ukázať, že človek tomu rozumie, keď sa skúšajúci opýtal na detaily.
Niekoľko vecí predsa len vytknúť musím. Prvou je domáca úloha, ktorá málo súvisela s preberaným učivom a bola početne nepríjemná. Druhou je organizácia ústnej skúšky - všetci prišli v rovnakú hodinu a boli skúšaní postupne, kvôli čomu veľa ľudí zbytočne sedelo v miestnosti pol dňa.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK