Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
RNDr. Michal Kopecký, Ph.D. [32-KSI], Databázové systémy [NDBI025, cvičení]
Cvičení byla rozhodně efektivně využitým časem, jelikož se zde procvičily všechny priklady vhodné jak k zápočtu tak ke zkoušce. Cvičící vše vždy dopodrobna vysvětlil a nehrozilo, že by někdo nepochopil, co se dělá.
Na druhou stranu je třeba podotknout, že tempo by mohlo být trochu rychlejší a zbytečně nečekat na odpověď ze strany studentů, kteří to bud už vyřešili a jen se bojí promluvit nebo nemají nejmenší ponětí co se děje.
RNDr. Michal Kopecký, Ph.D. [32-KSI], Databázové systémy [NDBI025, přednáška]
Celý výklad byl velice pomalý a nezáživný, těžko se při něm udržovala pozornost. Musela jsem zpětně shlédnout všechny přednášky ještě jednou ve dvojnásobné rychosti, abych si z předmětu vůbec něco pamatovala. K tomu nepomáhal neideální stav nahrávek na stránkách předmětu.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Prednášky mi prišli nezaujímvé (obsahom aj formou prednesu), tak som na ne po dvoch týždňoch prestal chodiť.
Co bych chtěla zlepšit: bylo by lepší, kdyby přednášky, konkrétně prezentace, byly psány v češtině. Pro cizince, kteří studují v češtině, je to velmi nepříjemné, protože je obtížné psát si během přednášky poznámky pod českým diktátem a zároveň ukazovat na anglické slajdy.
Maria Filtsova, 04.01.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Výklad mi přišel trochu suchý oproti p. Lokoči, který také vede pár přednášek v semestru, ale všechno podstatné bylo řečeno a není co vytknout.
doc. RNDr. Jakub Lokoč, Ph.D. [32-KSI], Databázové systémy [NDBI025, cvičení]
Jako cvičící ušel, jeho přednášky byly trochu horší. Zejména ta úplně první mě málem přesvědčila o tom, že databázím docent Lokoč vůbec nerozumí (ačkoli to vůbec není pravda). Na cvičeních se snažil být příjemný (až na výjimky se mu to i dařilo), ale úplně perfektní zase nebyl. Trošku nefér mi připadá systém voucherů. Získat voucher za SQL bylo až podezřele snadné, získat voucher za modelování databází už tolik ne (málo pokusů). A kdo nezískal aspoň jeden voucher, na toho čekala obtížná zápočtová písemka. Taky se mohlo stihnout více příkladů z loňských zkoušek (ačkoli zkouška jako taková není tak obtížná, takže to tolik nevadí - a zadání jsou na webu, takže možnost samostudia a případných konzultací tu je).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2024, 3. Ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Dobře mluví, přednáší a usmívá se. Rád poradil, nesnažil se nahnat ego na studentech a bylo vidět, že ho to prostě baví. Co více si přát.
Často se snažil ze studentů vypáčit odpověď, až zbytečně moc dlouho.
Dotazy zodpověděl srozumitelně.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 02.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičenia boli zaujímavé, najme súťaž
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 01.02.2024, 2. ročník, Bioinformatika, bakalářské
Cvičenia dosť fajn, cvičiaci vysvetlí a je aj vtipný, čo pekne odľahčí atmosféru. Dosť pomáha, keď človek vie, čo sa na prednáške dialo, vie to precvičiť na cvikách. A kto chodí na cviká, dá zápočet v pohode
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 01.02.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Dobrý cvičící, hodiny probíhají s humorem. Není úplně nejlepší na vysvětlování nových věcí, ale člověk to i přesto rychle pochopí.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 05.01.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
fajn, nepamatuju si, že by byl někdy nepříjemný
Maria Filtsova, 04.01.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Moc se mi líbila interaktivita na cvičeních, výklad lidským jazykem a dostatek zpětné vazby. Vážím si "vědeckého" přístupu ke konání cvičení a sběru dat pro jeho neustálé vylepšení.
Pár cvičení proběhlo s panem Kopeckým v rámci výměny rolí, ta byla také v pořádku a všechno bylo dobře vysvětleno.
Připomínka k předmětu, Databázové systémy [NDBI025, cvičení]
Velmi užitečná cvičení. Připraví na zkoušku i na zápočtový test (možnost získat na cvičeních vouchery a na zápočtový test není třeba chodit).
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Koncept cvičení pri takomto predmete mi prišiel zvláštny. Pravidelne som chodil iba na pár prvých (robil sme hlavne modelovanie a SQL), tie mi prišli sme celkom ok, na zvyšných som bol iba asi na dvoch, z nich som mal pocit, že sme tam robili iba veci na skúšku.
Zbytečně mnoho cvičení odpadlo. Chápu, že to v některých případech nešlo ovlivnit, ale tak dvě proběhnout mohla. Přednáška a cvičení nebyly vhodně provázány - transakce, normální formy a relační algebra se přednášely příliš brzy, takže na cvičeních si je nikdo nepamatoval a opakování teorie dost zdržovalo. A také bych doporučil(a) si pohrát se stránkami předmětu - jsou dost ošklivé, nepřehledné a velmi zvláštně se používají.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2024, 3. Ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Akorát bych rád stihl více příkladů. Třeba aby jeden sám udělal cvičící a následně až studenti dohromady. Cvičení byla vedena dobře a kvalitně. Dobrá příprava na zkoušku. Systém voucherů byl skvělý. Možná bych zlepšil nepatrně didaktiku první kapitoly učiva - modelování. Přišlo mi to místy matoucí.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 01.02.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
V celku zajímavé cvičení, možná by se do něj vešlo i trochu více látky.
Maria Filtsova, 04.01.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Cvičení nejvíc pomáhají pochopit podstatu předmětu. Je moc motivující systém voucherů, který umožňuje získat zápočet dřív za lepší výkon. Účast je zásadní pro úspěšné absolvování předmětu.
Připomínka k předmětu, Databázové systémy [NDBI025, přednáška]
Látka byla velmi nezáživně podaná, spousta látky byla v podstatě jen na zapamatování místo skutečného praktického pochopení. Některá látka se na přednáškách vůbec nerozebírala, a předpokládalo se, že ji studenti budou umět ze cvičení, z nichž alespoň některá nebyla vedena příhodně. Na stránkách předmětu se některé nahrávky přednášek vůbec nenacházejí, a některé z těch, co tam jsou, jsou zastaralé a řeší látku, která již není součástí předmětu (a novější verze nejsou).
Nic extra, prostě základy. Testy na 90% totožné předchozím letům. Pokud už něco o databázích více, lze se naučit přímo z předchozích testů a slidů bez chození na přednášky a cvika
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Tento predmet sa mi nepáčil. Celková koncepcia mi príde veľmi čudná. Odniesol som si z predmetu iba vlastne znalosť SQL, zvyšok obsahu (relačná algebra, funkčné závislosti, paralelná práca s databázou) mi prišiel pre mňa zbytočný a nevidel som v tom zmysel.
Petr Hrdina, 16.02.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Databáze jsou za 5 kreditů, zápočet i zkouška nejsou příliš náročné. Předmět má představit databázové systémy a nalákat na navazující předměty. Tento koncept je dobrý, protože každý se s databázemi seznámí a zájemci mohou jít více do hloubky (podobnou roli mají např. Počítačové systémy). Jenže v tomto případě pocitová náročnost dle mého názoru neodpovídá časové dotaci 5 kreditů (viz náročnost 5 kreditů za logiku).
Pro úspěšné zvládnutí předmětu se velmi vyplatí účast na cvičeních. Připraví jak na zápočtové testy (byla možnost si napsat testy už v průběhu semestru a nečekat na zápočet až do zkouškového), tak na zkoušku.
Tento předmět by mohl být trošku povedenější. Přednášky o vnitřním fungování databází mohly být nahrazeny něčím užitečnějším. Největším problémem ale bylo to, že transakce, normální formy a relační algebra se přednášely hodně brzy a na cvičeních si je nikdo moc nepamatoval. Přednášky o moderních databázových systémech a multimediálních databázích mohly proběhnout dříve a zbývající témata posunout, ať to líp sedí s přednáškou. Rovněž úvodní přednáška byla ztráta času (respektive úvod k předmětu mohl být kratší).
Na druhou stranu oceňuji jednoduchost předmětu. Sice bych ocenil(a) trochu vyšší náročnost, ale zároveň je příjemné mít vedle řady opravdu náročných předmětů i jeden snadnější.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2024, 3. Ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Předmět má skvělé prezentace, zajímavý obsah a motivoval mě k dalšímu studiu v téhle tématice. Zkouška je středně těžká a rozumná.
Triviální obsah, neexistující materiály. (než se to učit ze zveřejněné prezentace ne lepší si přečíst wikipedii) Pokud by existovalo více než dvě řešené zkouškové písemky, tak by ta zkouška mohla být klidně výrazně těžší. Tento předmět bych zařadil někam na VŠE jak obtížností, tak kvalitou výuky.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 06.02.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Myslím, že směr, kterým se obsah přednášky v posledních dvou letech ubírá, se na ní velmi pozitivně podepsal. Oceňuji, že jsme dostali základní přehled v tématech moderních databázových systémů i vyhledávání v multimédiích.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 01.02.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Na přednášky jsem popravdě nechodil a koukal jsem na záznamy z minulých let. Co se obsahu týče jsou to vesměs zajímavé věci. Nezachází se do moc velkých podrobností a technikálií což mi vyhovovalo. Člověk co viděl přednášky dá zkoušku levou zadní.
Celkově mi kurz přišel zajímavý, vzhledem k tomu, že je zaměřen na seznámení s databázemi a ne na praktickou výuku SQL, je jeho obsah zcela vyhovující.
Maria Filtsova, 04.01.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Relativně nenáročný předmět, je ale třeba se věnovat cvičení. Přednášky bývají trochu zdlouhavé a občas není jasné, kam samotný předmět směřuje s přednesenou látkou, preferovala jsem číst prezentace.