Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
RNDr. Václav Kotvalt, CSc. [31-710], Základy matematiky [MS710P03A, cvičení]
I když mi matika nikdo moc nešla, tahle dala zvládnout. U zkoušky byly poměrně lehký příklady a žádný chytáky. Kotvalt respektuje to, že ne každý má na matiku hlavu. Moc hodnej člověk.
Cvičení byla fajn, člověk aspoň průbežně věděl, na co se má připravit a co mu případně nejde, tak aby se doučil...akorát u tabule jsem si připadala jako naprostý....biolog!!!;-) Ne, přeháním, ale je jasné, že se p. Kotvaltovi moc nelíbilo, že nedokážeme ZÁKLADY!!! Ale doporučuji, i když kreditové srovnání s Matematikou pro biology je poměrně nesrovnatelné!
prijemny clovek jen pri prednaskach casto mluvi do tabule a vysvetluje jako kdyby ho vubec prednaska nebavila coz budi takovy prazvlastni dojem druha vec je kdyz na stredni jste meli spatnou matiku tak vam pak vetsina prednasek vubec nedava smysl
Prednaska je misty narocna na udrzeni pozornosti, ale je probirano presne to, co pak bylo pozadovano u zkousky. Zkouska neni zas az tak tezka, ale musi se na ni opravdu pripravit a poradne naucit. Rozhodne neni zadarmo.
Předmět nás opravdu seznámil se základy matematiky,a i když si na něj mnoho studentů stěžuje,myslím,že neoprávněně!Měli by spíše pochopit,že to není jen nějaké zjednodušení verze matematiky pro biology,ale opravdu matematika(i když ne nijak složitá)a pokud s ní měli problémy někdy v minulosti,tak to asi nebude jinak ani v této době.Pan Kotvalt akorát na přednáškách postupoval vcelku rychle a občas bylo složitější ho sledovat,ale pokud jste se soustředili většinu času pouze na přednášku,tak to bylo v pohodě...
Nevim, co si kdo mysli o skriptech k teto zkouzce, ale me moc prehledna nepripadaji a spoustu veci bych z nich asi nikdy nepochopila bez prekladu od cloveka, ktery se matematikou zivi. Navic me fascinovalo, jak se jimi pan Kotvalt ohanel pri ustni zkousce, kdyz v nich je nekolik chyb, za ktere nas u zkousky vyhodil...
Prednaska by bola fajn keby... viem sa vcitit do koze pana Kotvalta, ktory musi rok co rok vysvetlovat tie iste primitivnosti hlupim biologom, chcelo by to vsak naozaj trochu zanietenia a rozpravat menej monotonne a znudene.
Moc se mi nelíbí, jak pan Kotvald apriori přistupuje k výkladu na zkoušce, jako by posluchači neměli na pochopení problematiky žádný zájem. Celou dobu jsem měla pocit, že přednáší vyloženě z nutnosti a že to stejně nikoho nezajímá. Na druhou stranu je ovšem ochoten zodpovídat jakékoliv dotazy a na cvičení je kolikrát neuvěřitelně trpělivý.
Poměrně náročná přednáška na udržení pozornosti, někdy příliš rychlé tempo výkladu. Student je nucen opravdu se naučit matematiku, resp. její probíranou část.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.01.2007, 2. Ročník, Ekologie a ochrana prostředí, bakalářské
Jako student OŽP musím podoknout, že takový rozsah matematických znalostí je pro mne nepoužitelný a nyní - půl roku po zkousce - si nepamatuji téměř nic, protože dané znalosti nepoužívám.
přednáška mi rozhodně nedala tolik jako cvičení. kdo umí číst matematické texty, možná by si vystačil s domácí výkou se skripty, o moc více vysvětlení se nám v ústním podání nedostalo. kdo je talent na matiku, problémy mít nebude. většina ostatních bere doučovací lekce. při této přednášce mě napadla myšlenka investování do zvyšování kvality výuky ve formě kurzů jevištní řeči pro pedagogy přednášející ve velkých posluchárnách. kdyby měl někdo zájem dodám kontakty :)
Tento předmět je podle mě jedním z nejtežších a nejméně příjemných. Látka pro mě jako pro nematematika byla velmi náročná, podrobná a zbytečná. Přednášky byly spíše takový zběsilý průlet matematikou-nehledě k tomu, že pan Kotvalt krom toho,že rychle a odborně cituje svá skripta je schopen psát na tabuli i kolmo, když už nemá místo-vyznat se v tom, je opravdu obtížné. Ocenila bych, kdyby se výklad pokusil vysvětlit i jinak, než citováním matematických pouček. Předmět je snad až směšně okreditován. Menší matika má jen o 1 kredit míň a je mnohem mnohem snazší. Matematika pro chemiky (chodila jsem tam na přednášky), je sice asi o něco podobnější, ale výklad je podstatně srozumitelnější a proto je celá látka vstřebatelnější a je za dvojnásobek kreditů. Zkouška byla velmi těžká. Tento předmět rozhodně nedoporučuji!!!
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.08.2008, 2. Ročník, Ekologie a ochrana prostředí, bakalářské
Pokud jste stejně jako já nechodili na gymnázium, neprobírali jste tolik matematiku a v matematice vám to "nepálí", asi vám bude tento předmět dělat problém. Já jsem ho zvládla až ve druháku, po tom co jsem celý rok chodila na doučování. Myslím si, že některé kapitoly ve skriptech jsem naprosto nesrozumintelné, pochopila jsem asi tu první, kde se probírají matice a pak jsem pochopila jak derivovat, ale jak vypočítat třeba globální extrém jsem ze skript nebyla schopna pochopit vůbec. Pokud stejně jako mě vám zápisy typu: " protože M je z množiny P, tak m je z podmnožiny ,........" připadají nesrozumitelné, tak vám doporučuji sehnat hned na začátku roku šikovného spolužáka/žačku a poprosit ho, aby s vámi počítal příklady. Rozhodně se nenechte ukolébat lehkou první kapitolou ve skriptech!
Jinak doktor Kotvalt rozhodně není zlý a snaží se vám u zkoušky pomoci. K zvládnutí zkoušky musíte vypočítat 4 ze 6 příkladů. Myslím si, že se ve cvičeních rozhodně nestihnou probrat všechny typy příkladů, které jsou u zkoušky, což mě dělalo problém, protože ze skript jsem toho moc nepobrala, je škoda, že nejsou psané jako je matematika na stránkach http://mathonline.fme.vutbr.cz/Lokalni-vazane-a-globalni-extremy/sc-97-sr-1-a-98/default.aspx, zde je to pro mě logicky vysvětlené.
Doporučuji chodit na cvičení ke Kotvaltovi, sice působí trochu "drsně", ale umí vysvětlit a stihnete toho probrat víc než s jinými.
Myslím, že by si tento předmět zasloužil víc kreditů. Zvládnout určitě jde, ale bude k tomu potřeba docela dost času a doučování. Jsou k němu napsaná skripta od Kotvalta. A určitě choťe na cvičení! U Kotvalta nebyla docházka poviná, takže jsem tam moc nechodila a pak jsem to doháněla na doučování a v létě.
Zkouška je test a jsou vypisované termíny i po zimním zkouškovém nebo je můžete udělat až v létě. Ale čím dřív, tím líp. Tak hodně štěstí!
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.10.2008, 2. Ročník, Ekologie a ochrana prostředí, bakalářské
Obdivuji pana Kotvalta, jak dokázal Základy matematiky vysvětlit. Jeho přednášky se mi velmi líbily, jelikož jsem si z nich mnohé odnesla a inspirovaly mě v dalším studiu.
O této přednášce se říká, že je to spousta dřiny za relativně málo kreditů. Je to pravda, ale na druhou stranu v sylabu jsou věci pro další studium vhodné. Jen ten počet kreditů by měl být uznalejší.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.04.2009, 1. Ročník, Ekologie a ochrana prostředí, bakalářské
Pochválila bych skripta a "informace o rozsahu požadovaných znalostí" - opravdu se tím zbývá už "jen" propočítat. Je to samozřejmě větší dřina než jiné zkoušky, ale není to nezvládnutelné. P. Kotvalt ve vetšině méně odolných studentů vyvolává pocit beznaděje, hlavní je tomu nepodlehnout, nebát se říct si včas někomu o pomoc, když příklady vzdorují. Na nějaké "štěstí" se moc hrát nedá.
Jestli tuto anketu čte někdo z vyšších sfér, tak myslím, že by si p. Kotvalt (ve vší dobrotě) zasloužil dlouhou placenou dovolenou.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.10.2010, 3. Ročník, Ekologie a ochrana prostředí, bakalářské
Tento předmět je jedním z postrachů všech, co matiku nemají zrovna v oblibě, nebo se ji na střední škole příliš nevěnovali (jako já), ale pokud nepodceníte přípravu a počítáte a počítáte a počítáte třeba měsíc v kuse. Bude vaše snaha rozhodně oceněna.
RNDr. Jana Rubešová, Ph.D. [31-710], Základy matematiky [MS710P03A, cvičení]
Trochu by som vytkol tu skutocnost ze cviciaci niekedy nevie vypocitat vzorove priklady uvedene v skriptach od pana Kotvalta. Trochu to potom znevyhodnuju v priprave na skusku...
Cvičení mi hodně pomohlo k osvojení probírané látky. Paní Forstová je člověk na svém místě.
Mgr. Petr Toman [31-710], Základy matematiky [MS710P03A, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.09.2005, 2. Ročník, Ekologie a ochrana prostředí, bakalářské
Vyučující danou věc výborně probere a vysvětlí. Bohužel jsme ale nestihli procvičit všechnu probíranou látku (více integrály, vůbec jsme nedělali diferenciální rovnice) - je otázkou, jestli se to vůbec dá za jedno 1,5 hodiny dlouhé cvičení stihnout. Asi by měla fungovat větší spolupráce mezi pedagogem na přednáškách a pedagogem na cvičeních.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.10.2008, 2. Ročník, Ekologie a ochrana prostředí, bakalářské
Cvičení s panem Tomanem rozhodně stála za to. Lehkou formou se člověk propočítal základními principy a kdykoliv někdo něco nechápal, vysvětlení se mu hned dostalo (někdy i vícekrát). Vřele doporučuji.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.01.2009, 2. Ročník, Ekologie a ochrana prostředí, bakalářské
Myslím, že vzhledem k tomu, jak je těžká zkouška, by mělo i na cvičení být procvičováno víc látky, víc počítat, těžší úroveň. Jinak nemám výhrady, vysvětlování bylo skutečně na úrovni, pochopil by i hluchoněmý:)
Mgr. Eva Vondrková [31-710], Základy matematiky [MS710P03A, cvičení]
Organizace cvičení (tempo výuky, technika prezentace, příprava na hodinu) je na velice dobré úrovni, ale samotný projev je málo výrazný. Je nutné přidat na hlasitosti a výuku trochu oživit.
trochu zmatecne vysvetlovani a moc dlouho se probyra stredodoskolskou matiku a pote zbylo moc malo casu na slozitejsi veci ale jako clovicek neni k zahozeni a ke studentum pristupuje tak nak lidsky a s pochopenim
Na začátku semestru jsme se zbytečně zdrželi u výkladu středoškolské matematiky a pak jsme nestihli pořádně probrat vysokoškolskou matematiku, kterou jsem nakonec z výkladu na cvičení stejně nepochopila, protože výklad byl příliš zmatený a místy nesrozumitelný.