Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
prof. RNDr. Tomáš Obšil, Ph.D. [31-260], Praktikum z fyzikální chemie [MC260C45N, praktická cvičení]
U některých úloh se skoro každá ze skupin dopouštěla stejných chyb.Stálo by za to, na tyto chyby už od začátku upozornit, případně, aby se varování objevilo v návodech.
prof. RNDr. Eva Tesařová, CSc. [31-260], Praktikum z fyzikální chemie [MC260C45N, praktická cvičení]
Pravidla praktika jsou jasně a spravedlivě daná; pokud člověk dodrží všechny pokyny a doporučení jak při samotné práci v laboratoři tak při pozdějším vypracovávání protokolu, praktikem projde bez větších problémů. Vyučující (prof. Tesařová, dr. Svobodová a dr. Riesová) se vším dokáží poradit.
Úlohy pokrývají široké spektrum oblastí fyzikální chemie s důrazem na elektrochemii; já osobně bych navíc zařadil úlohu zjišťující nějakou elementární "fázovou" konstantu např. bod tání/varu, index lomu a pod.
RNDr. Jiří Zedník, Ph.D. [31-260], Praktikum z fyzikální chemie [MC260C45N, praktická cvičení]
Bohužel jsme s Dr. Zedníkem měli komunikační problémy, co se týče porozumění daného problému. Měla jsem pocit, že Dr. Zedník studenty spíše mátl a občas i špatně poradil. Nejsem si úplně jistá, že by tak činil účelně, cíleně (nebo jak to říct...) :-(
Ale i tak děkuji za věnovaný čas.
U některých úloh se skoro každá ze skupin dopouštěla stejných chyb.Stálo by za to, na tyto chyby už od začátku upozornit, případně, aby se varování objevilo v návodech.
Dvojice pánů Zedník-Matějíček vytvořila dobrou atmosféru v praktiku, ochotně zodpovídali dotazy, náročnější úseky úloh s námi prošli, popř. poradili. Člověk tam rád chodil, nemusel se stresovat, a to vše při zachování důslednosti a nároků úloh i testů.
Dle mého názoru jsou tato praktika zábavná a užitečná. Člověk si věci ujasní a upřesní. Je mi jen líto, že hodnocení protokolů nebylo vůči ostatním skupinám (které neměly Dr. Zuskovou) spravedlivé. Vím o množství případů, ve kterých byl lidem vrácen protokol Dr. Zuskovou za určitou chybu (= 0 bodů/ protokol), ale stejná chyba byla uznána v jiných praktikách (rozuměno s jinými vyučujícími), popř. studenti měli u jiných vyučujících často možnost opravit si chybu na místě, ale bod dostali.
Dále mě mrzí věty jako:"Já bych vám to uznal, ale Dr. Zusková by vám to asi neuznala, tak vám to asi (raději) neuznám..."
Chtěla bych jen spravedlivé a rovnocenné hodnocení protokolů pro všechny skupiny.
Jinak Dr. Zuskové děkuji, opravdu se mi praktika líbily a úlohy byly vhodně vybrány (i kryoskopie :-D).
Praktikum se neslo v duchu předchozích přednášek z Fyzikální chemie (b) I a II, na které úzce tematicky navazuje. Paní doktorka měla vše pečlivě připravené (návody k úlohám, potřebné přístroje, pomůcky a roztoky). Požadovala preciznost i od studentů. Zároveň ale mohla předpokládat, že studenti, kteří nebyli schopni pečlivé přípravy a alespoň základního logického myšlení, neprošli přes zkoušky z fyzikální chemie. I přes pověst "školního strašáka" byla vždy ochotná studentům pomoci. Zásady zpracovávání dat prosazované v tomto praktiku byly víc než pečlivě procvičeny, což uvítali i hodnotitelé protokolů z jiných předmětů. Přestože byla příprava na jednotlivé úkoly i na testy časově velice náročná, požadavky byly vždy přesně formulovány a v průběhu se neměnily. Paní doktorka Zusková dokazuje, že je možné skloubit odborné znalosti i pedagogické nadání, což pro mnohé přednášejících na PřF není samozřejmostí.
Mně osobně tento způsob práce v praktiku vyhovoval.