Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Michal Kuba, 08.01.2025, 2. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Pan profesor Komárek je velice sympatický vyučijící. Je vidět, že je do předmětu zapálen, a tu energii je schopen předat. Látku byl schopen vysvětlit hezky a srozumitelně, s nemála vsuvkami, příběhy i vtípky. Přednášky určitě stály za to, obvzlášť když alternativa jsou 200-stránková skripta.
Pan profesor má také masivní plus za vypsání vánočního předtermínu, přičemž u zkoušky byl také velice férový. Se vším všudy tedy nemohu nic zásadního vytknout.
Dlouho jsem uvažoval jak se postavit k hodnocení. Na jednu stránku chápu, že tímto stylem výuky chtěl pan docent nás dovést k větší samostatnosti a větším střetem s problémy s reálnými složitějšími situaci při práci s daty, ale stále celkově mám z celého předmětu a toho provedení dost špatný pocit. Myšlenka předmětu je sama o sobě dobrá a dává mi smysl, ale prostě tím stylem, jak to probíhalo, nám to docela podkopávalo nějakou víru v akademické rovině, přístupu k datům a mnohé jiné. Místo toho, abychom ze semináře odcházeli s pocitem že nám to něco přineslo a víme lépe jak se s danými problémy poprat, byli jsme spíše více zmatenější než před seminářem a to se stávalo docela často... Všechny naše nápady byly v něčem špatné, nicméně už jsme se nedozvěděli co udělat či dostatečně jakým směrem se vydat, naopak zoufalost z tohoto semináře se prohlubovala a všichni se těšili až ten předmět budeme mít za sebou. Bylo by lepší, kdyby bylo na seminářích častěji nějaká přednáškovější část, kde by se probralo jak se s některými problémy relevantními s našimi daty se dá vypořádat a co se v praxi většinou udělá. Více se zaměřit na to, aby se povedlo studenty nasměrovat jak vyřešit jejich obtíže, se kterými se občas trápili i více týdnů, a celkově tomu vyvinout více úsilí a přípravy na to vyučování.
doc. Ing. Marek Omelka, Ph.D. [32-KPMS], Matematická statistika 1 [NMSA331, cvičení]
Velmi dobrý cvičící. Látku vždy dokázal vysvětlit, občas i předat detaily, které se na přednášce nestihly. Dobrá byla i zpětná vazba na domácí úkol, jenž nám pomohla hodně věcí zlepšit. Malé mínus pouze za dlouhou dobu, která v případě obou úkolů a zápočtového testu panu docentovi zabrala oprava.
Připomínka k předmětu, Matematická statistika 1 [NMSA331, přednáška]
Michal Kuba, 08.01.2025, 2. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Po několika letech na MFF se konečně ta matematika k něčemu využije!
Samotná přednáška je obsahově velmi zajímavá, nicméně trvá necelý půlsemestr, neř se k těm zajímavým věcím dojde. Na jednu stranu chápu, že je dobré vybudovat repertoár nástrojů, na druhou stranu to mnohdy vypadá tak, že se něco dokáže, člověk neví k čemu to je, a pak se to uplatní až za tři měsíce. Každopádně považuji tu druhou část natolik zajímavou, že jsem ochoten tvrdit že stojí za to si tím vším prosedět.
Dále velmi oceňuji dostupnost materiálů - předmět má skvělá skripta, a veškeré materiály se dají najít jednoduše online. Na zkoušku definitivně připravíí, a samotná zkouška mi téže připadala rozumná.
Připomínka k předmětu, Statistický projektový seminář [NMST551, seminář]
Předmět jako takový považuji určitě za přínosný (i pro někoho, kdo neplánuje dále působit v akademické sféře) a i zadání projektu pro mě bylo velmi zajímavé.
Určitým nedostatkem však bylo, že oba vyučující (doc. Hlávka a doc. Maciak) si při udělování pokynů či konstatování různých postřehů poměrně často protiřečili (jak navzájem, tak mnohdy i s tím, co sami říkali před několika týdny). Některé instrukce tak potom působily poněkud zmateně.
Na druhou stranu hodnocení odevzdaných projektů bylo vcelku přiměřené a se získáním zápočtu nakonec nikdo problém neměl.