AnketaAnketa(verze: 727)
Aktuálně není povolen sběr dat (MFF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
doc. Mgr. Martin Nečaský, Ph.D. [32-KSI], Úvod do softwarového inženýrství [NSWI041, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.09.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Docent Nečaský je příjemný cvičící, jenom nás trošičku strašil tím, že pokud se jednou zpozdíme, už to nestihneme (už na druhém cvičení jsem si myslel(a), že nemám šanci získat zápočet, což se nakonec naštěstí nepotvrdilo). Zápočet nebylo těžké získat, ani to nevyžadovalo tolik úsilí (možná trochu víc času).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.05.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Práce v týmech na projektu na kterém se procvičuje probíraná látka je skvělý a zábavný nápad. Vždy je lepší vidět věci v praxi. Pan docent je navíc velmi nápomocen a s každým týmem probírá věci individuálně s vždy neváhá nasměrovat správnou cestou.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 28.06.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Přátelský cvičící, komunikace nebyla problém.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.05.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Dobře vedená cvičení, na kterých jsme konzultovali semestrální práci.
Poskytnutá zpětná vazba byla užitečná.
Vždy jsem si odnesl něco nového.
doc. Mgr. Martin Nečaský, Ph.D. [32-KSI], Úvod do softwarového inženýrství [NSWI041, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.09.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Docent Nečaský je celkem příjemný vyučující, ale přednášky mu zase tolik nejdou. Zkouška mi připadala těžší, než říká většina studentů. Docela dost bodů mi strhl za drobnosti, na druhou stranu známku to asi neovlivnilo, takže si nemohu stěžovat.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.05.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Zajímavý předmět a dobrý přednes přednášejícího. Přednášky jsou navíc obohaceny přednáškami odborníků z praxe. Možná bych jen podotkl, že tempo přednášek by se mohlo trochu navýšit. Občas se mi zdálo, že se moc dlouho motáme na tom samém či se k tomu několikrát vracíme.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 28.06.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Dobrý přednášející, jediné, co bych doporučil - zapojit do přednášky i studenty přes nějaké kvízy či ankety (Kahoot, Slido), zaprvé to je zábavnější, zadruhé více lidí udrží pozornost. Teorie je stejně poměrně jasná. Zkouška férová.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.05.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Na přednášky jsem nechodil, jelikož jsem během nich nedokázal udržet dlouho pozornost. Přišlo mi, že by šlo zrychlit tempo výkladu a mít přednášku hotovou o něco dříve.

Slajdy z přednášek výborně sloužily jako učební materiál, jelikož na nich bylo téměř vše dobře popsané a vysvětlené. Pokud nějaké vysvětlení ze slajdů bylo na mě tak stručné, že jsem ho nechápal, tak stačilo vždy chvilku hledat na internetu a vše bylo jasné.
Připomínka k předmětu, Úvod do softwarového inženýrství [NSWI041, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.09.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Hlavním cílem tohoto cvičení je naučit se práci v týmu, proto dávám hodně dobré hodnocení. Softwarové inženýrství mi připadalo spíše jako téma, kterým se tým zabýval, ne jako hlavní náplň předmětu. Zajímavá byla také cvičení od hostů z Aricomy.

Cvičeních nebylo tolik, ale většina stála za to. Trochu škoda, že nejzajímavější bylo závěrečné cvičení o testování, které se vlastně tolik netýkalo zbytku předmětu.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Vzhledem k cíli předmětu dobře koncipované. Práce v týmu při inkompetenci členů je ale dost frustrující.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 28.06.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičení odpovídalo tématům z přednášky. Práce na týmovém projektu pouze z analytického pohledu byla dobrá. Líbilo by se mi vyzkoušet si více praktických nástrojů jako na jednom z posledních cvičení.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.05.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Na cvičeních jsem si vždy ověřil, že látka z přednášky není tak jasná, jak se na první pohled zdá.
Nicméně po cvičení jsem měl vždy pocit, že látce již rozumím.

Nejvíce se mi líbilo cvičení, na kterém jsme automatizovali testy pomocí Robot frameworku. Také mi utkvělo v paměti cvičení, při kterém jsme dělali business analýzu nějakého projektu.

Některá cvičení vedli lidé praxe, kteří ještě nikdy nepřednášeli. V těchto případech by bylo lepší jim poskytnout nějaké základní tipy pro tvorbu slajdů - např. používat tmavé písmo na světlém pozadí, nikoliv naopak.
Také čitelnost písma kvůli velikosti fontu dělala občas problém.
Připomínka k předmětu, Úvod do softwarového inženýrství [NSWI041, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.09.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Spíše nudnější předmět. Na druhou stranu celkem užitečný. Témata na přednáškách mi připadají jenom jako takové konstatování, většina věcí na cvičeních nebyla potřeba. Cením přednášky od hostů z Aricomy, přineslo to zpestření nejenom do tohoto předmětu. Na druhou stanu od přednášky o právních otázkách jsem čekal(a) víc, příliš se to točilo okolo autorských práv, což mi pro software nepřipadá tak důležité. Zajímavější by byla přednáška o různých licencích.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.05.2024, 1. ročník, Computer Science, bakalářské
The course is interesting but when the class is for English and Czech students, you should make sure that everyone can follow. So when companies come to do a lecture, they should do it in English ( since their slides are in English and they speak English for their work). It would be good to be able to attend all lectures even when you don’t speak Czech.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 28.06.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Některá témata přednášek se překrývala, což trochu odrazovalo od účasti, na druhou stranu jde o pohodový předmět a vše do sebe intuitivně zapadá. Líbili se mi i externí přednášející.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 06.06.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Tento predmet mi pomohl dokonale pochopit, proc nekteri lide na matfyzu nedavaji obor Programovani a Vyvoj Software na stejnou uroven, jako ostatni obory.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.05.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Zajímavý a časově nenáročný předmět. 5 přednášek vedli lidé z praxe. Všechny mi přišly jako příjemné zpestření studia. Něco se prolínalo s tím, co jsme již probírali (mezi často omýlanými byly např. Agile, Waterfall, ...).

Látka z přednášky na první pohled vypadala tak jako jasně a přišlo mi, že se nedozvídám nic užitečného. Nicméně na cvičeních a u semestrální práce jsem si uvědomil, jak moc důležité je např. mít formální strukturu funkčních či systémových požadavků.

Líbilo se mi, že se na tomto předmětu bere softwarové inženýrství i z jiných úhlů pohledu než jen programování, kterého je na MFF spoustu.

Uvědomil jsem si důležitost komunikace, managementu, týmové práce, a obecně business lidí.

Se zařazením jako povinný předmět specializace "Programování a vývoj software" souhlasím.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK