Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Maria Filtsova, 15.02.2025, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Výklad mi přišel místy trochu nudný, když se mi ztrácel cíl podkapitoly, kterou rozebíráme, ale celkově srozumitelný. Nejvíc poutavé mi příšly přednášky, na kterých jsme řešili praktické problémy v lingvistice (například strojový překlad nebo korekce gramatických chyb)
For this course, the preparedness for teaching, the quality of instruction and willingness to answer questions, punctuality, possibility to meet for consultations, fairness at examinations, and credits are excellent.
Byla jsem jen na pár přednáškách a jejich obsah mě dost nudil.
Maria Filtsova, 15.02.2025, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Tento semestr se trochu měnil obsah, ale z poskytnutých prezentací šlo vyčíst všechny potřebné informace. Ze začátku mi přišla jednotlivá témata od sebe trochu odpojená a nevěděla jsem, čeho se chytit během přípravy na zkoušku, ale na druhé přečtení slidů po přednášce už to navazovalo dost dobře. Ocenila bych v tom nějaký strukturovaný přehled témat/podkapitol, ale celkově se mi předmět líbil.
Přestože jsem byl k sylabu nejdříve skeptický, po porozumění celé látky jsem se cítil opravdu obohaceně v tomto oboru. Prezentace jsou v některých bodech méně pochopitelné, vyžaduje hlubší zamyšlení.
The course is definitely interesting and connected to other courses. Additionally, there is a wealth of literature available, and the lecturer gave us the books and references he uses for his teachings.
The information is usually interesting and quite valuable for anyone interested in computer linguistics either from the traditional or ML side
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.01.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Zvláštní předmět. Věřím, že má dvě roviny a nedá se hodnotit bez zmínění pana docenta Kuboňě, který předmět vyučuje už dlouhá léta. Kvůli tomu je předmět takový usedlý a velmi by mu slušelo nějaké osvěžení a více energie.
Přednášky bych rozdělil na dvě části. První z nich je "podívejte jak jsou lidské jazyky zajímavé, podivné a co za problémy nastává při jejich analýze". To je ta zajímavá část, která vede někdy k překvapivým závěrům o jazycích. Bohužel zabírá menší část přednášky.
Větší část je "podívejte se, co se zkoumalo na MFF v minulém tisíciletí". V této části se běžně zabíhá do detailů systémů, které už nejsou aktuální a působí to spíš jako snaha oživit z dnešního pohledu již neaktuální projekty. Je určitě zajímavé je zkoumat, ale myslím, že to nepatří do předmětu "ÚVOD do počítačové lingvistiky", obvzlášť když syllabus se o tom zmiňuje minimálně