Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
MUDr. Son Duong [14-330], Infectious Diseases [EAP0104330, cvičení]
Dr Duong's classes were great!E There was no sense of hierarchy and we felt seen as a student. The content of his classes was also really interesting and helpful for our medical career and we could turn to him at any time.
MUDr. Son Duong [14-330], Infekční lékařství [EP0104330, cvičení]
S panem doktorem jsme měli dvoje praktika a byla to ta nejlepší za celý semestr. Poslal nás za pacientkou zjistit anamnézu a vyšetřit jí. Následně jsme společně udělali diferenciální diagnostiku a prošli si možnosti léčby. Byla to ta nejpřínosnější a nejzajímavější praktika, děkuji.
Moc se mi líbila organizace praktik, kdy jsme byli rozděleni na několik skupinek a vyšetřovali jsme pacienty, a pak jsme se společně sešli a probrali si jejich onemocnění i s laboratorními výsledky atd.
Výuka byla velmi dobře strukturovaná a přínosná. Procházeli jsme kompletní proces vyšetření pacienta, indikace doplňujících vyšetření, diferenciální diagnózu a léčbu.
Pana docenta Sedláčka jsme sice měli jenom jednou, ale praktika byla super, ukázal nám zajímavé pacienty, které jsme předtím ani potom už neviděli a zapojoval nás do výuky otázkami.
MUDr. Ing. Robin Šín, Ph.D., MBA [14-330], Infekční lékařství [EP0104330, cvičení]
To samý co jsem psal předtím: velmi nepříjemný člověk, který často přesahuje všechny možné hranice. Chová se neprofesionálně, stávají se nepříjemné situace i během praktik před celou skupinou.
Velice příjemný přístup ke studentům, opravdu na úrovni, tak by to mělo být i v dalších předmětech. Styl výuky rovněž dává studentům z hodin maximum znalostí. Celý semestr jsem si moc užil a děkuji. :)
Communication with the students was not so good. Sometimes the lesson couldnt take place but students were not informed. Also i would have liked more clinical lessons instead of theoretical ones
The organization of the course was chaotic. We would sometimes have to wait long for someone to even arrive. Lots of times it didn’t seem like a class was prepared. It was just more randomly looking for a patient that we could look at
Praktika z infekčního lékařství byla zajímavá. Jen je škoda, že jsme se střídali ve výuce s pátým ročníkem, takže na nás leckdy nebyl čas, prostor nebo vyučující. Navzdory těmto podmínkám mě ale výuka s paní doktorkou Štruncovou nebo panem doktorem Duongem bavila.
Pan doktor se pro nás snažil vybírat zajímavé pacienty a ozvláštňovat nám praktika i praktickými věcmi - od rozebírání diagnózy přes léčbu až po učení se zapisovat do dekurzu.
Paní doktorka má ke studentům velmi lidský přístup, jak na cvičeních tak u zkoušky.
Připomínka k předmětu, Infekční lékařství [EP0104330, cvičení]
Chápu, že organizačně bylo velmi složité zorganizovat výuku pro dva ročníky najednou, ale že to takto bude muselo být jasné už když byl schválený nový sylabus, takže více než 3 roky předem. Mrzelo mě, že naše výuka více neprobíhala než probíhala. Viděli jsme jen pár pacientů za celý semestr. Také jsem souhlasila s tím, že nebudou přednášky, když nám budou témata odprezentována během praktik, ale v reálu jsme viděli jen vybrané kapitoly z infekčního lékařství.
Kladně hodnotím, že jsme měli možnost vyšetřovat pacienty a provádět diferenciálně diagnostické rozvahy. Za semestr jsme viděli velkou škálu onemocnění.
Cvičení v seminární místnosti se střídali s výukou na ambulanci / lůžkovém oddělení a nabídli dostatečný pohled na chod pracoviště a nejdůležitější problematiku.
Chyběl plán výuky anebo vůbec nebyl dodržen. Neměli jsme možnost udělat něco prakticky anebo alespoň se podívat na oddělení na pacienty i přes to, že některé skupiny tam chodili regulárně. Nebyly nám poskytnuté prezentace, anebo jiné materiály pro výuky.
Připomínka k předmětu, Infekční lékařství [EP0104330, přednáška]
Výuka nebyla vůbec praktická. Viděl jsem za dva týdny jednoho pacienta se salmonelózou. Hlavní problém je podle mě to že výuka nemá žádný systém, někde působila až improvizovaně. Samozřejmě podmínky ve zdravotnictví jsou jaké jsou. Doktorů je málo, studentů je hodně, do toho mají ambulance, oddělení, tenhle týden jsou dovolené, atd. Slyšel jsem to letos všude kam jsem přišel. Ve výsledku pak doktor bez připravené výuky neví co má s takovým počtem studentů dělat, takže je nažene do seminární místnosti a spustí 4 hodinovou powerpointovou prezentaci. Ta je pro studenta pouze pasivním poslechem bez jakékoliv interakce. Odolnější student se snaží vytrvat s pohledem upřeným na slide, ten méně odolný sklouzne do spánku a nebo k mobilnímu telefonu. Překvapivě je ale efekt pro oba studenty stejný. Po 4 hodinách odchází oba aniž by věděli co se vůbec dělalo. Mnohokrát jsem se během roku zamyslel jak mě Lékařská fakulta připravuje na mé budoucí povolání.. Vcelku dobře, pokud mé budoucí povolání bude znamenat sedět od sedmi do tří někde před powerpointem. Je to opravdu ubíjející a i mé snahy tento monotónní prožitek nabourat ztroskotají vždy na tom samém: "Je nás málo, vás je hodně, do toho mám ambulance, a tenhle týden jsou dovolené". Pochopte prosím že z pasivního poslechu prezentace nemá medik nic. Užitečnější by pro vzdělání bylo nechat ty lidi doma, nebo je nechat jít individuálně na na kliniky jiných oborů, ke kterým tíhnou. Pasivní poslech ale nemůže nikdy konkurovat aktivnímu učení. Powerpoint by podle mého názoru měl mít místo ve výuce pouze pro prezentaci kazuistik, to je podle mě skvělá věc. Cokoliv si mohu přečíst v učebnici sám aktivně, nemá smysl pasivně prezentovat a ztrácet čas pro jinou formu výuky.
Obešli jsem letos ve stejném počtu 18ti mediků spoustu klinik a pracovišť a na některých výuka i v takovém počtu lidí fungovala velmi kvalitně a přínosně. Není to snadné s takovým počtem lidí pracovat, ale jde to. Když se ohlédnu za celým rokem a hledám co je tím klíčem k dobré výuce, to co je na všech dobrých klinikách a chybí na všech těch horších: PLÁN A SYSTÉM VÝUKY. Na těch dobrých klinikách rozdělili ten hrozivý počet téměř 20ti lidí na menší skupiny (2-4) a s tím už se dalo pracovat. Menším skupinám je možné přidělit pacienty, nechat je si zkusit vyšetření, nebo některé výkony. Potom si to s dozorujícím lékařem rozebrat. Je možné poslat mediky na ambulanci, příjem, lůžkové oddělení, kde o nás příslušní lékaři předem ví a mají pro nás připravený program, pacienty. To byl přístup například na psychiatrii. Další způsob jak pracovat s tak velkou skupinou mediků v malém počtu lékařů: Lékař vezme celou skupinu (nebo si je rozdělí s kolegou na poloviny) na oddělení. Přijdou k pacientovi a vyzve někoho ze studentů aby pacienta vyšetřil, odebral anamnézu. Lékař medika kontroluje, ostatní sledují, poté se můžou vystřídat. Celá skupina pak vidí kompletní vyšetření pacienta s komentářem lékaře a sami se na tom vyšetření podílí. Taková byla praktika například na Pediatrii, nebo na Neurologii. Další možnosti výuky představují pak trenažery, figuríny, zvířecí modely.
Na závěr bych rád řekl, že po celém tomhle roce nejsem naštvaný nebo zhrzený. Uvědomuji si že organizovat výuku v mnohdy komplikovaných personálních podmínkách není vůbec snadné. Chci se ale posouvat směrem k mému budoucímu povolání. Snad něco z toho co jsem napsal trochu pomůže, abychom se na výuku na Naší fakultě mohli podívat komplexně a z více úhlů pohledu. Celé mi to přijde spíše jako obrovská škoda a promarněné šance.. Každý chce dělat nějaký obor a tím pádem pro většinu studentů jsou tahle praktika vlastně prvním a také posledním blízkým kontaktem s Vaším oborem. Poslední možností poznat Váš obor a seznámit se s ním a chtít v něm pokračovat i po studiu. Vím že Váš obor toho má hodně co ukázat, jen mi přijde škoda, že jsme toho viděli tak málo.