Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
RNDr. Karel Fajfrlík, Ph.D. [14-510], Nemoci přenášené hmyzem a roztoči [EVP03001, seminář]
Hodiny s paní doktorkou Kučerovou mi přišly velmi přínosné! Díky jejím hodinám jsem pochopil principy příkladů, což mi pomohlo u PC testu. Zároveň jsem měl při učení se na zkoušku na co stavět, čímž šlo učení lépe!
Paní doktorku jsem měl na praktika z genetiky v letním semestru. Paní doktorka vše při hodinách vysvětluje tak, že to pochopí každý. Pokud nepochopí, je možnost konzultace, na které vše velmi ochotně znovu vysvětlí, dovysvětlí. Velmi oceňuji moodle kurz, kde jsou protokoly na praktika a různé doplňující odkazy, ze kterých se také dobře učí. Člověk má možnost si vše doma procvičit a dozvědět se i něco navíc. Jinak jsou hodiny koncipovány logicky, jsou možnosti dotazů a diskuze.
Dala nám úžasný základ, co medicínská biologie obsahuje a co všechno může v lidském těle dělat problémy. Její výklady byly vždy srozumitelné a snadno pochopitelné a na každé další cvičení jsem se moc těšil.
Paní doktorku Kučerovou jsem měla v zimním semestru na praktika z biologie a líbila se mi průběžná příprava na hodiny a desky které jsme si zakládali, protože zpětně mi pomohli k přípravě na zkoušku. Občas mi průběžná příprava připadala až moc důrazná. Výklady byly srozumitelné a pomohli mi utvořit si základ z daného tématu na kterém se dalo stavět. Škoda, že se nedaly zaslat prezentace z praktik.
Musím jen říct, že mě mrzelo, že jsme nedostávali k dispozici prezentace, které měla paní doktorka u výkladu. Zároveň mi přijde škoda, že u zápočtu jsem ani nevěděla, kde jsem měla chybu ani kolik jsem měla bodů.
Děkuji velmi za zpětnou vazbu. Dovolte, abych se vyjádřila k bodování:
Víte, že každý semestr se píše několik průběžných testů, já třeba boduji i testy na Moodle, hodnotím kresby z mikroskopu apod. (hledám "snadné" bodíky, které by vám pomohly při získání zápočtu). Body na konci semestru sčítám a dávám jim různou váhu. Když jste psali "rychlotesty" na Moodle/Socrative, body jste přece věděli okamžitě. Není prakticky až do posledního (většího závěrečného) testu možné sdělit každému z vás hodnotu vašich bodů. Popravdě, studenti po bodech stejně příliš nebaží, stačí jim, že uspěli (není tu žádná stupnice lepších a horších zápočtů). Na individuální e-mailové dotazy studentů k testům a bodům vždy odpovídám, dokonce, pokud žádají osobní nahlédnutí do testu a ukázání chyb (zejména u příkladů z genetiky), udělám si čas a vyhovím, chybu trpělivě vysvětlím. Nelze toto ovšem dělat individuálně se všemi 100-120 studenty, které za semestr mám, to snad pochopíte. K prezentacím se vyjádřím v jiném komentáři níže.
Paní doktorka Kučerová nás velice kvalitně vyučovala, všechny důležité informace vysvětlovala a podávala srozumitelným způsobem, obzvlášť genetiku a příklady jsem díky tomu neměla problém pochopit. Celková výuka mi moc vyhovovala, bavila mě a spoustu jsem si toho odnesla a opravdu zapamatovala.
Děkuji za příznivý komentář :-) Jsem si vědoma, že příklady jsou těžkou a důležitou součástí testu u zkoušky, tak jsem možná někdy trochu urputná :-)
Někdy působila paní doktorka moc přísně, že jsme se na něco báli se spolužáky zeptat, ale nepřišlo mi to tak moc často. Někteří spolužáci by možná ocenili, kdyby nám sdílela i svoje prezentace z výuky, protože si je pokaždé fotili, tak by to ušetřilo trochu čas a soustředění.
Děkuji za Váš názor. Dovolte, abych se vyjádřila ke sdílení prezentací:
K předmětu Lékařská biologie a genetika (v letním i zimním semestru) máte zpracované nadstandardní praktikové materiály v kurzech na Moodle, včetně procvičovacích testů. Všechny materiály, protokoly a testy mi daly opravdu nemalou práci a sebralo spoustu času. Na ústavu biologie nás vyučuje asi šest kolegů a každý máme prezentaci jinou, jiný styl výuky, mezi studenty by pak kolovalo spousty prezentací, ve kterých by se jen těžko orientovali. Na praktikách se navíc prohlubují/procvičují/opakují věci, které většinou znáte z přednášek, opravdu není nutné, zahlcovat vás dalšími materiály. Protokoly, v nichž je spousty dalších informací, také máte ke stažení k kurzu, stále je nějak přetvářím a přizpůsobuji... Na začátku každého semestru radím studentům, aby si nosili sešit na kresby, výpočty a poznámky (udělat si občasnou poznámku z prezentace do sešitu nebo protokolu snad nikoho nebolí). Kdo se připravuje a projde si úvod do tématu v Moodle kurzu před výukou, jak požaduji, moc dobře ví, že moje prezentace v hodině neobsahují nic zásadního navíc a nemusí se tedy nijak stresovat a ubírat na soustředění.
Jinak mě mrzí moje "přísnost" - spousty studentů ví, jak ráda jsem, když se ptáte, když mám aktivní zpětnou vazbu, když vidím zájem a ochotu studentů spolupracovat...
Nelíbil se mi způsob bodů jako odměna za Socrativ nebo spíše způsob, jakým byl systém bodů na konci změněn. Myslím si, že není správné slibovat více bodů a pak rozdat jen dva.
Děkuji Vám za komentář. Myslím, že jsem vám svůj způsob hodnocení před závěrečným testem vysvětlila, ale možná ne dost důrazně a jasně. Po půl roce pozorování, jak testíky (jejichž hlavní účel byl "udržovací", abyste byli nuceni se na hodiny připravovat) probíhají, jsem se rozhodla dát těmto bodům pouze menší doplňkový důraz (neunikalo mi opisování a využívání toho, že jsem nemohla nastavit na testu časový limit - vždy jsem totiž trpělivě čekala - a to byla moje chyba, až všichni dopíšou, byť jsem si představovala, že např. 3 minuty na 3 primitivní otázky musí stačit, otázky jste měli vždy všichni stejné, prostor k našeptávání byl a byl také využíván). Nikoho jsem o body nepřipravila, jen jsem snížila jejich hodnotu, nemohla jsem jim jednoduše dát stejnou váhu jako u testu závěrečného. Od začátku jsem říkala, že závěrečný test je "nejvíc". Používala jsem tento styl testování (Socrative) poprvé a také jsem potřebovala si jeho používání a hodnocení vybalancovat, aby bylo spravedlivější právě k těm poctivějším a naučeným vedle těch méně poctivých. Rozhodně to nebylo tak, že jste mohli nasbírat za testíky např. 30 bodů, se kterými bylo počítáno do celkových bodů, kde by vám pak 28 chybělo! Nikomu jsem díky tomuto upravenému hodnocení rozhodně neuškodila a byla bych moc ráda, aby toto studenti vnímali a neměli pocit, že je tu nějak šidíme! HODNOCENÍ BYLO PROCENTUÁLNÍ.
I když byly praktika místy náročnější, tak si myslím, že nám to velice pomohlo u závěrečné zkoušky. Paní doktorka nás perfektně naučila genetické výpočty.
Veľmi sa mi páčilo, ako intenzívne a efektívne sme pracovali s danou témou na praktikách, jej mini testíky, ktoré bývali laždý druhý týždeň boli dobrý spôsob ako donútiť žiakov sa pravidelne učiť
K paní doktorce Kučerové mám samá pozitiva. Skvěle nás připravila k zápočtovým testům i k testu před ústní částí zkoušky. Dala si s námi práci, abychom uspěli ve stěžejních příkladech z genetiky.
hodiny s paní doktorkou mě moc bavily, témata mi přišla opravdu zajímavá a paní doktorka nám vše dobře vysvětlila, líbilo se mi otestujte se v moodle. perfektně nás připravila na zkouškový test.
Energie, kterou paní doktorka do každé hodiny, výkladu, prezentace a Moodle kurzu investovala, velice pomohla pochopení témat a příjemnému průběhu výuky. Dále musím ocenit schopnost paní doktorky vysvětlit složitější témata s použitím jednodušších slov s cílem objasnit podstatu problematiky. Výrazně to přispělo k našemu porozumění. Zárověň otevřenost paní doktorky k debatám a dotazům, které byly zárověň vždy jasně zodpovězeny, dokreslovala tento obraz dokonalosti. Děkuji.
Paní doktorka Kučerová je velmi milá a dobře rozumí tomu, co učí. Látku dokáže srozumitelně a trpělivě vysvětlit, díky čemuž je snadné ji pochopit. Velmi oceňuji i to, že je ochotná vždy pomoci, když někdo něčemu dostatečně nerozumí.
Jediné, co mě trochu zamrzelo, bylo, že ke konci semestru došlo ke snížení slíbených bodů (potřebných k zápočtu) za Socrative testy. Chápu, že to bylo nejspíše zapotřebí, aby zbylo dostatek bodů za závěrečný test, nicméně když jsme s daným počtem bodů počítali již od října, byl to pro nás poněkud šok.
Cvičení s paní doktorkou byla velmi zajímavá, všechna témata dostatečně a pochopitelně vysvětlena - hlavně příklady, které se staly i mou silnou stránkou. Moc děkuji za Vaši trpělivost a za Vaše nadšení pro to, co na fakultě vyučujete!
Oceňuji si důrazu na výpočty. Nejdříve jsem to proklínala, ale bez vysvětlení doktorky Kučerové bych nenapsala zkouškový test ani na druhy pokus. Lepší vyučující bych si nemohla přát. Vše nám bylo vysvětleno jasně, což bylo vidět i na výsleších testů. Drtivá většina z nás napsala test na první pokus.
Sama jsem využila i konzultací,kde jsem si doplnila své mezery.
Líbil se mi styl výuky kdy jsme si kapitolu nastudovali předem, na cvikách doplnili mezery a následně se otestovali. Část zkoušky z genetiky pak pro nás netvořil problém.
Paní doktorka Kučerová skvěle vyučuje, mluví srozumitelně a výklad nenudí. Především jsem vděčná za společné počítání příkladů z genetiky a moodle kurz s příklady a správnými odpověďmi, který mi neskutečně pomohl při následné zkoušce. Materiálů nám poskytovala opravdu dost a společně s přednáškami bych řekla, že jsme byli připraveni dobře.
Jen jako návrh na vylepšení - určitě bych ocenila více příkladů na moodle společně s jejich vysvětlením, na které bychom se mohli obrátit pak během zkouškového.
schopnost motivovat studenty - 1
organizační schopnosti - 1
výběr relevantního učiva - 1
jasnost a srozumitelnost výkladu - 1*
dovednost komunikovat se studenty - 1
Váš styl výuky se mi velice líbil, obsah praktik perfektně doplňuje učivo ke zkoušce, které není v přednáškách. Líbí se mi socrative testíky a klidně buďtě přísnější, protože já se kvůli/díky tomu na to učivo víc podíval dopředu. Hodiny byly živé. Vaše studijní materiály na moodlu byly úžasné - zvýraznění podstatných informací, odkazy na wiki/jiné stránky, apod.
Alex nemá v anketě možnost, tak to napíšu Vám, a kdyžtak mu to můžete/nemusíte - předat.
Alexovy prezentace byly dobré (vaše byly teda o něco hezčí). Příklady na genetiku jsme dělali opravdu podrobně a tak, abychom tomu rozuměli a ne jen, abychom zvládli konkrétní příklad. Když jsme něco potřebovali, tak nám vyšel vstříc. Látce, kterou vysvětloval, rozuměl a dobře a srozumitelně ji předával. Na to že dlouho neučí, tak to dělá fakt dobře a věřím, že pokud u toho zůstane, tak bude ještě lepší :)
Mnozí studenti mě strašili , že hodina paní Kučerová bude velmi těžká, ale během semestru jsem zjistil, že je to těžké, když se to neučíme týdně ,za mně byla její hodina velmi zajímavá a když mě něco zmátlo, Čekal jsem dokonce hodiny , abych se jí na to zeptal, a nestalo se to jen jednou, ale téměř po každé hodině jsem se jí na něco zeptal a někdy vynechala polovinu své přestávky, aby mi a jiným studentům něco vysvětlila. , měl bych taký zmínit další věci jako ty dlouhé konzultace a mnoho dalších věcí ,ale
Rad bych to shrnul a říct:Děkuju moc za všechno , vy jste mi genetiku usnadnila.
Je vidět, že je paní doktorka do daného oboru hodně zapálená. Předala nám spoustu zajímavých informací. Přístup k nám jako studentům nás motivovat a vzdělat hodnotím velice kladně.
Děkuji za tradičně skvělý přístup dr. Kučerové, která se snaží svůj předmět udělat zajímavý pro studenty a zároveň v nich probudit (často dřímající) mozkové funkce.
Připomínka k předmětu, Nemoci přenášené hmyzem a roztoči [EVP03001, seminář]
Myslím si, že celý předmět je velice dobře organizovaný, dostupnost materiálů je výborná, přednášky velice poutavé. Znalosti z tohoto předmětu jsou výhodou nejen při studiu medicíny. Užitečný volitelný předmět.
Přednáška dr. Fajfrlíka zařazená na konec se myslím hodně překrývala s ostatními přednáškami v rámci tohoto předmětu, myslím, že by se hodilo lépe si vyhrát s jejím sylabem, nebo nahradit tématem úplně jiným (v této podobě bychom vlastně o nic nepřišli).