Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Mgr. Jan Betlach [14-390], Lékařská psychologie a etika [EP0103390, cvičení]
Děkuji, za zvolený způsob výuky, který nás přiměl nad danými tématy hlouběji přemýšlet. Odproštění se od nicneříkajících definic a naopak výuka daného tématu prostřednictvím situací z praxe byla velmi přínosná.
Hodiny s panem Betlachem se vždy nesly ve velmi příjemném duchu, s prostorem pro diskuzi, bez přehlcování zbytečnými termíny a se snahou přimět studenty se zamyslet. Oceňuji, že každý student dostal vždy prostor se vyjádřit v bezpečném prostředí beze strachu z protinázoru, což není samozřejmostí. U pana Betlacha byla vidět snaha nás připravit na komunikaci s pacienty, na těžké případy, náročné situace… abychom byli “použitelní do praxe”. Jednou z nejpřínosnějších byla hodina s hercem, kde byla vidět spolupráce a dobrá organizace ze strany pana Betlacha a pana herce. Zároveň závěrečná zkouška byla jednou z nejpříjemnějších, kterou jsem kdy absolvovala. Přeji panu Betlachovi hodně štěstí a děkuji za hodiny psychologie s ním, odvádí velmi dobrou práci.
Výuka jako taková byla v pořádku, ale komunikace s profesorem už vůbec ne, a%t stran opravy prací na konci prvního semestru tak hlavně na konci druhého semestru před zkouškou. Bylo nám jasně řečeno, že budou vypsány v září termíny na zkoušku. Profesorovi jsme pro jistotu psali v červnu i mail, ale byl bez reakce. Pak se spolužačka potom co udělala zkoušku z patologie, aktivně znovu zajímala, kdy budou tedy termíny vypsány, načež nám bylo řečeno, že profesor už žádné termíny mít nebude, protože už nechce jet z Prahy do Plzně kvůli posledním dvěma lidem. Opravdu nepříjemná situace. Naštěstí nám vyšel vstříc profesor Klička, který nás obě vyzkoušel a tímto ještě jednou děkuji. Celkově jsme, ale nečekali, že se na škole urovně Karlovy univerzity dostaneme do situace, kdy nám je řečeno, že jediný termín na který můžeme přijít je hned druhý den. Během přípravy na jinou zkoušku to opravdu nebyla příjemná situace.
MUDr. Daniela Kestlerová [14-390], Lékařská psychologie a etika [EP0103390, cvičení]
Praktika hodnotím ako príjemný oddych od náročnejších predmetov, páčila sa mi uvoľnená atmosféra aj preberané témy. Myslím, že vedomosti z týchto hodín určite využijem v budúcej praxi. Za veľmi prínosné hodnotím aj tipy, ako zvládať stres počas skúškového
Během praktických cvičení se mi moc líbil přístup paní doktorky. Každé téma s námi probrala, vždy uváděla konkrétní situace a byl čas vše prodiskutovat. Za přínosný považuji hlavně seminář s herci, kde jsme se mohli do role doktora opravdu vžít a zkusit reagovat na zadanou problematiku.
Velice kladně hodnotím jak komunikaci a otevřenost na cvičeních, tak celkový přístup ke studentům. Obzvlášť v tomto předmětu hodně záleží na charakteru vyučujícího. Díky panu Linkovi si z tohoto předmětu odnáším maximum možného:) .
pan magistr byl naprosto skvělý, dokázal z nás dostat naše názory, bylo vidět, že mu na výuce záleží a hlavně se nás ptal, co bysme chtěli/co nechceme a snažil se nám ulehčit a zpříjemnit předmět, díky tomu se nikdo nebál/nestyděl se mluvit.
Pan magistr dokázal přimět studenty k vyjadřování názorů během dlouhých debat a umožnil nahlédnutí na problematiku z různých úhlů.
Vždy studentům vyšel vstříc.
Pan Linka je moc fajn vyučující, který nám vyšel vždy vstříc, zároven s náma probíral témata moc hezkou formou. Byl příjemný a dokázal na hodinu nastolit atmosféru, že se studenti nebáli říct svůj názor a opravdu jsme vedli diskuzi. Neměl na nás moc velké požadavky, ale zároven si myslím, že jsme si z předmětu odnesli hodně.
Hodiny s panem Linkou byly skvělé, příjemné, mohli jsme otevřeně mluvit a myslím, že jsem si toho z hodin s ním mnoho odnesla. Za mě asi nejlepší předmět na medicíně, co jsem zatím měla.
Pan Linka má velmi poutavý projev, dokázal nás zaujmout a zapojit do debaty. Přednášky byli dobře koncipované a odnášela jsem si z nich mnoho nových informací a námětů k přemýšlení. Děkuji za zveřejnění materiálů ke zkoušce
Jsem rád, že Vás přednášky zaujaly, díky za pozitivní zpětnou vazbu.
Pana doktora jsme viděli v zimním semestru jen jednou a v létě to bylo jen o trochu lepší. Nedal nám ani vědět, že přijde záskok, ale našemu kruhu aspoň někdo přišel, jiným kruhům se stávalo, že nepřišel vůbec nikdo a šli domů. Pan doktor působí dosti roztěkaně a celkově z psychologie a etiky jsem si od něj nic nevzala, to jsem se víc dozvěděla od jeho záskoku a spolužáků, kteří měli prezentace, které vlastně byly náplní celé výuky.
prof. MUDr. Jan Vevera, Ph.D. [14-390], Lékařská psychologie a etika [EP0103390, cvičení]
Pan profesor má specifický projev, který mi poměrně sednul. Jako dobrý nápad k účasti více studentů mi přijde motivace v podobě odpouštění psaní eseje, bohužel se tento nápad nesetkal s velkým ohlasem.
Myslím, že předmět byl vyučován v ten pravý čas. Všichni studenti si již prošli určitou praxí a mohli tak navázat na svoje zkušenosti z nich. Zároveň nové poznatky z oblasti komunikace nyní můžeme využít v nadcházejícím 4.ročníku, ve kterém se již budeme více pohybovat na samotných odděleních. Velice bych chtěl poděkovat za naprosto geniální nápad zakomponovat do výuky seminář s herci. Pro mnohé z nás to byla velmi užitečná lekce, která zároveň poukzála na naše nedostatky v komunikaci s pacienty, ze kterých se, jak doufám, do dalších let poučíme.
Cvičení z psychologie a etiky by si určitě zasloužilo větší časovou dotaci (alespoň 1x týdně), osobně považuji tento předmět jako jeden z nejpřínosnější do lékařské praxe. Určitě by se něco podobného mělo zařadit do studia třeba i na konci 5. ročníku.
Každý vedoucí praktik měl odlišné požadavky k esejím, vhodné by bylo seznámení s prací psychologa ve zdravotnictví, neboť většina lékařů neví, jak jejich praxe vypadá.
Chápu psaní eseje v zimním semestru - měla smysl a docela i úspěch při rozebírání se zbytkem kruhu. Na druhou stranu v letním semestru s porovnáním jaké zkoušky mě čekaly, tak byla úplně zbytečná a nepřínosná.
Zařadit předmět psychologie do nejnáročnějšího ročníku, kde je odsunut v mysli studentů na poslední příčky, mi přijde nešťastně zvolené. Výuka by si zasloužila více hodin.
Super interakce se studenty. Užitečná témata, která se dají využít i mimo medicínu. Nebylo by špatné mít více hodin. Předmět je hodně důležitý pro naši budoucí praxi a tak by bylo vhodné mít klidně více hodin v delším časovém období, klidně více semestrů.
Nemám žádné ambice se angažovat do psychologických oborů medicíny, i přesto byl předmět velice přínosný. Nyní se sám snažím přemýšlet a posuzovat etické problémy a psychologické nemoci a jejich dopady na běžnou fyziologickou patologickou medicínu.
Psaní eseje a HLAVNĚ způsob vyhnutí se tomuto úkolu je suboptimální. Nevím pokud je opravdu zásadní pro první studijní setkání s tématikou taktu složitou na sociální a mezilidskou problematikou nutit studenty napsat svoje myšlenky a pokoušet se jim dát užitečnou zpětnou vazbu. Diskuze a příklady z praxe mě motivovali k rozšiřování vědomostí lépe.
Díky, Huberte, za zpětnou vazbu. Určitě Váš podnět probereme před začátkem dalšího akademického roku s ostatními vyučujícími tak, abychom tento aspekt předmětu zlepšili.
Osobně dovednost práce s odbornými zdroji a napsání eseje za důelžitou považuji, je nicméně pravda, že v současné podobě neplní úplně svou funkci.
Na diskuse a příklady z praxe se zkusíme více zaměřit.
Psaní esejí opravdu žádný přínos nemělo- akorát nás stálo drahocenný čas, kterého v ZS opravdu nebylo nazbyt. Organizace studie na hladinu kortizolu byla při nejmenším úsměvná- vadný tonometr měřící nesmyslné hodnoty nikoho nevyvedl z míry a používal se k měření dále, pokyny o nutnosti vynechat kávu došly také až těsně před studií (po kávě) atd...
Znalosti psychologie a etiky jsou důležité pro lékaře. Zkouška pro mně takybyla doela přínosná, protože proběhla formou řešení kazuistiky, do které se zakomponovaly otázky.
Bylo by lepší, kdyby se během praktik řešily víc praktické věci než prosté povídání o teorii: to, že si jen přečtu nějaké zásady komunikace neznamená, že je budu umět použít v praxi a kdyby se to procvičovávalo ve skupinkách formou scénáře, bylo by to daleko přínosnější. Psaní eseje podle mě nebylo úplně nutnou součástí předmětu a zabrala hromadu času hlavně v té době, kdy většina studentů řešila zkoušky z velkých předmětů v zimním semestru.
Nápad tohoto předmětu mi přijde dobrý. Určitě je důležité, abychom se naučili komunikovat s různými typy pacientů a rozvíjeli se i po jiné stránce než té vědomostní.
Časové uspořádání je velmi nešťastné. Značně lepší by mi přišlo mít praktika jednou týdně a zkoušku po jednom semestru. Takto je předmět velmi roztahaný a člověk si nepamatuje, co vlastně dělal na začátku
Cvičení mě velice bavila. Pan docent Fiala, díky své dlouholeté praxi, byl schopný nám hodně témat přiblížit na několika konkrétních příkladech, s kterými měl osobní zkušenost. Bylo to velice obohacující.
Myslím, že by se tento předmět dal pojmout víc prakticky, tohle bylo většinou jen takové povídání a nic moc nám to nedalo. Teda až na ty herce, těch jsme se obávali, ale nakonec to byla nejvíc praktická a přínosná věc za celý rok.
Skvělý předmět, zahrnuje spoustu důležitých problematik s kterými se setká téměř každý. Seminář byl veden dobrou a nenáročnou formou s minimem práce na doma. Kdo do toho dal aspoň nějaké úsilí, tak vytěžil mnoho dobrých informací a zkušeností. Předmět by mohl by být i obsáhlejší.
Připomínka k předmětu, Lékařská psychologie a etika [EP0103390, přednáška]
Málo přístupných materiálů velmi ztěžovalo přípravu na zkoušku. Myslím, že by přednášky mohly být v online podobě na moodlu a posloužit tak v přípravě. Obsah přednášek jsem jen obtížně do letního semestru uchovala...
V přednáškách se mi líbil často vznikající a podporovaný prostor pro diskuzi, zajímavá témata a přednášející z konkrétních lékařských pracovišť, kde se lékaři setkávají s etickými otázkami.
Žádná přednáška začínající v pátek ráno v 8:00 není pro studenta atraktivní a motivace odpuštění eseje není dostatečná. Osobně bych uvítala přednášky kterýkoliv den v odpoledních nebo i večerních hodinách, pokud není možné je realizovat ráno. Také si myslím, že by bylo přínosnější absolvovat přednášky ve stejném semestru, ve kterém se skládá i zkouška - tedy v letním.
Celý semestr mezi přednáškami a zkouškou je opravdu nešťastný. Je to opravdu dlouhá doba, za kterou se mnoho věcí zapomene i při poctivém zapisování poznámek