AnketaAnketa(verze: 716)
Aktuálně není povolen sběr dat (PedF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. [41-KPPP], Primární pedagogika II - Alternativní školy a inovativní programy I [O01315619, seminář]
Veronika Matějová, 31.01.2017, 4. Ročník, Učitelství pro základní školy, magisterské
Vážená paní doktorko,

náplň Vašich seminářů považuji za velice podnětný. Oceňuji, že jsme měli v průběhu semestru možnost poznat různé hosty z praxe a ptát se na podrobnosti přímo jich.

První dva semináře byly na můj vkus příliš obecné, neboť povědomí o alternativách mám, myslím, dost rozšířené. Ale věřím, že pro některé studenty to může být velmi rozvíjející. Ne každý má široké povědomí o různých alternativních přístupech či metodách.

Absolutně nejvíce mě zaujal seminář o Cyril Mooney. Je to velmi zajímavá a schopná žena.
Za velmi podnětný, inspirující a rozvíjející považuji úkol před seminářem. Těch se nám jinde příliš nedostává.
Myslím si však, že bychom k připravenosti na semináře měli být vedeni striktněji (i v jiných předmětech) - např. náhradní prací, v případě recidivy klidně i "vyhozením" z výuky. Věřím, že mnoho studentů by to motivovalo k lepším výkonům. Když už na seminář jdeme - ať si ho jen neodsedíme.

Skutečně mě zklamala paní ředitelka z Montessori školy (Dostane se k ní tato zpětná vazba?)Montessori přístupu si vážím a považujiho za velmi efektivní rozšíření vzdělávacího systému, neboť pro některé žáky je to nejvýhodnější a nejvíce rozvíjející způsob výuky. Zklamal mě její názor na "Výuku zaměřenou na budování schémat" - i když ve skutečnosti nevím, jak se dívá přímo na tento pojem - zmínila jen jméno prof. Hejného a nevyjádřila se příliš pozitivně. Naopak - přišlo mi, že nás motivovala ve skupinovém názoru, který jsem nesdílela, že neučit tak, jak nás vedou na této fakultě, je jen pozitivní.
Navíc prostředky montessori výuky jsou si v mnohém s VOBS podobné, ve své podstatě velmi podobné. O to více mi to vadilo.

To celé však nemění na tom, že předmět považuji za jeden z nejpřínosnějších pro rozvoj našich pedagogických postojů a hodnot.

Metody a prostředky výuky oceňuji.

S pozdravem a přáním hezkého dne


Veronika Matějová
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK