Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
doc. PhDr. Milada Hirschová, DSc. [41-KCJ], Syntax českého jazyka I [OB2303405, cvičení]
Vyučující na dotazy studentů neodpovídá adekvátně ke své profesi - "proto" není vhodná odpověď člověka, který učí budoucí pedagogy.
Student nemá možnost kontroly rozborů vět obsažených jak v doporučené literatuře, tak v testech, po celou dobu semestru jsme nebyli seznámeni, jak máme úlohy řešit, popřípadě nám bylo ukázáno správné značení/řešení,až po napsání testu(pouze v rychlosti, bez vysvětlení), kdy už je pozdě, abychom tuto znalost využili.
V tomto semináři jsem se nenaučila nic nového, spíše si připadám zmatená, neboť výklad vyučující byl nejasný a odpověď na případný dotaz se buď nedostavila vůbec nebo velmi zmateně, což problém nevyřešilo.
Paní docentka Hirschová je vážně výborná, i když se ji možná někteří snaží očernit, protože nebyli schopni předmět zvádnout a vinu za to připisují jí - to je ale čistý alibismus.
Nejen že dokáže za jeden semestr naládovat do studentů obrovské množství učiva, ještě také vnáší do hodin humor a nadhled. Učivo je jasně podáno a vysvětleno, testy jsou pravidelně rozvržené tak, že studenti látku postupně vstřebávají v průběhu celého semestru.
Myslím si, že jsme měli na seminářích více rozebírat souvětí. Seminář se skládal z výkladu a pak z procvičování, která ale nám moc nepomohla při zápočtových testech a následné zkoušce.
Seminář vidím jako velmi přínosný, je vidět velká odbornost vyučujícího. Je radost mít na takto důležitý seminář někoho s takovými znalostmi. Mám pocit, že seminář konečně vedl k tomu, že se znalosti z gymnázia zformovaly a staly se z nich ty pravé vysokoškolské, odborné.
Někdy bohužel tento fakt zkazilo nepříjemné chování vyučujícího ke studentům.
Seminář je ryze nacvičováním práce se syntaktickým rozborem. Pro zvládnutí zkoušky je nepostradatelný. Tím, že ne každý student rychle nabude znalosti a není schopný je obratem používat, se ve třídě vytváří ze strany vyučující nepříjemný tlak. Časem se ale atmosféra lepší (to jak už studenti většinou chápou, o co jde:).
Předmět pro mě byl velice přínosný. Paní docentka je skvělá. Negativní ohlasy jsou od studentů, kteří v předmětu neuspěli, což je dáno spíš obtížností předmětu, než přístupem paní docentky. Díky ní jsem si systematizoval vědomosti z gymnázia a pochopil to, čemu jsem dříve nerozuměl. K přípravě na předmět stačí pouze skripta, ve kterých je obsaženo vše potřebné ke splnění zkoušky, vyhovovaly mi také průběžné testy, které mě donutily k domácí přípravě během celého semestru. Jediné, o co bych chtěl požádat, je rozebírat v budoucnu na cvičeních více komplexních rozborů (podobných testovým).
doc. PhDr. Milada Hirschová, DSc. [41-KCJ], Syntax českého jazyka I [OB2303405, přednáška]
Přínosný předmět, kterým člověk srozumitelným způsobem poznává systém jazyka. Vyučující trvá na svém přístupu k rozboru jazyka. Je to přístup poučený a vesměs srozumitelný. Kdo ale nestačí chytit tempo a včas tento přístup nepochopí, má smůlu. Naproti tomu dává vyučující druhé šance.