AnketaAnketa(verze: 716)
V letním semestru akademického roku 2023/2024 probíhá sběr dat 27.05.2024 - 15.09.2024. (MFF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
RNDr. Petr Čoupek, Ph.D. [32-KPMS], Náhodné procesy 2 [NMFP403, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.02.2024, 1. ročník, Finanční a pojistná matematika, navazující magisterské
Velmi se mi líbil přístup cvičího ke cvičení. Zprvu nám představil vzorový příklad, a pak nás nechal počítat s tím, že nás obcházel. Příklady byly většinou o trochu težší než je pohodlné, což je ale přesně to, co potřebujeme, abychom se co nejrychleji posouvali. Navíc, pokud jsme se někde opravdu zasekli, tak námrád vypomohl.
Také bych chtěla vyzdvihnou velmi přátelský přístup a neskutečnou energii cvičího. Nevím, jak to dělá, že je plný energie 9 ráno či v 6 večer, ale je to vskutku obdivuhodné.

Škola by měla cvičího za odměnu suplementovat kulatými křídami.
RNDr. Petr Čoupek, Ph.D. [32-KPMS], Náhodné procesy 2 [NMSA409, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2024, 1. ročník, Pravděpodobnost, matematická statistika a ekonometrie, navazující magisterské
Pán doktor prišiel stále včas a výborne naladený. Na dotazy odpovedal a dbal na spätnú väzbu od študentov. Zápočtové písomky s ním boli trochu náročnejšie, ale o to lepšie pripravil na skúšku.
RNDr. Petr Čoupek, Ph.D. [32-KPMS], Stochastická analýza [NMTP432, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.08.2023, 2. ročník, Pravděpodobnost, matematická statistika a ekonometrie, navazující magisterské
Pan vyučující skvěle vysvětluje, vždy jsem od něj vše pochopila. Oceňuji především připravenost na hodinách a rady při řešení úloh, kdy se snaží navést studenty správným směrem, aniž by prozradil celé řešení.
RNDr. Petr Čoupek, Ph.D. [32-KPMS], Stochastická analýza [NMTP432, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.08.2023, 2. ročník, Pravděpodobnost, matematická statistika a ekonometrie, navazující magisterské
Pan vyučující přednášel velmi poutavě a srozumitelně. Oceňuji především podrobné vysvětlování postupů a osnovy k důkazům, které velkou měrou přispěly k porozumění látky. Někdy na mě byl výklad až příliš rychlý a trochu jsem se ztrácela, nicméně vždy stačilo poprosit o dovysvětlení a zpomalení. Za mě je to jedna z nejlepších přednášek, které jsem měla možnost navštěvovat.
RNDr. Jiří Dvořák, Ph.D. [32-KPMS], Náhodné procesy 2 [NMFP403, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.02.2024, 1. ročník, Finanční a pojistná matematika, navazující magisterské
Přednášející je obdařen velmi milou atmosférou a trpělivostí, kde mu nevadilo vysvětlit nějaký koncept vícektrát, když to naše hlavy nepobírali.
Na zkoušce byl velmi přívětivý. Klidně vysvětlil chyby v psaném testu a potom zkoušel vylosované téma, kde z nás dokázal vytáhnout i to, co jsme nevědeli.

P.S. Fluffy Milka deník je úžasný.
RNDr. Jiří Dvořák, Ph.D. [32-KPMS], Náhodné procesy 2 [NMSA409, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.02.2024, 1. ročník, Pravděpodobnost, matematická statistika a ekonometrie, navazující magisterské
Cvičící byl vždy na výuku dobře připraven a vše srozumitelně vysvětlil. Líbila se mi i forma cvičení, kdy se ze začátku předvedli vzorové příklady a pak nám byl dán prostor pro samostatné počítání.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2024, 1. ročník, Pravděpodobnost, matematická statistika a ekonometrie, navazující magisterské
Výborně vedené cvičení, nenapadají mě žádné výtky.
RNDr. Jiří Dvořák, Ph.D. [32-KPMS], Náhodné procesy 2 [NMSA409, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. ročník, Pravděpodobnost, matematická statistika a ekonometrie, navazující magisterské
Asi jeden z nejlépe vedených předmětů, které jsem na MFF měl. Přednášky byly velice zajímavé a zároveň vždy perfektně připravené.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2024, 1. ročník, Pravděpodobnost, matematická statistika a ekonometrie, navazující magisterské
Prednášky pána doktora boli precízne a zrozumiteľné, na dotazy odpovedal a na skúške bol veľmi milý.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.02.2024, 1. ročník, Pravděpodobnost, matematická statistika a ekonometrie, navazující magisterské
S přednášejícím jsem byl velmi spokojen. Jde na něm upřímně vidět, že se snaží předat látku tak, aby ji studenti co nejvíce porozuměli. Dále se mi líbila jeho pečlivost a srozumitelnost se kterou jsme dělali důkazy, díky tomu se na zkoužku učili poměrně rychle.
doc. RNDr. Daniel Hlubinka, Ph.D. [32-KPMS], Pravděpodobnost [NMSA211, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.02.2024, 2. ročník, Matematické modelování, bakalářské
P. Hlubinka je velice milý, hodný člověk. Bohužel však vůbec neumí přednášet. Dokáži si představit, že někdo, tak dobrý ve svém oboru prostě jednoduše nechápe jak někdo může nechápat něco, tak triviálního.
Myslím, že by měl přenechat přednášení pro někoho kdo bude více schopen přiblížit látku studentům.
  • o je zajímavá a podnětná připomínka. Uznávám, že je těžké poznat, co je pro posluchače ještě triviální a co ne. Navíc každý, kdo danou problematiku vidí poprvé, řeši trochu jiné potíže s pochopením. Je však škoda takové věci řešit až v anketě. Vím, jak je nesnadné ptát se na přednášce před spolužáky, kteří se tváří, jak rozumí. Stačilo mi napsat e-mail a domluvit si konzultaci, případně řešit neporozumění se cvičícím. Těžko mohu reagovat na něco, o čem nevím.
    Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 09.02.2024, 2. ročník, Matematické modelování, bakalářské
    Pravděpodobně budu panu docentovi křivdit, ale měl jsem z něj pocit, že ho ta výuka tolik nebaví a těší se, až přednáška skončí. Dost možná tomu tak nebylo, ale tato atmosféra se pak samozřejmě přesunula i na mne a také jsem pak koukal na hodiny a tlačil čas dopředu. Pouštěl jsem si doma během učení také nahrané přednášky z ročníku 20/21 a bavily mne více a působily živěji.
    doc. RNDr. Daniel Hlubinka, Ph.D. [32-KPMS], Analýza censorovaných dat [NMST511, přednáška]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2024, 2. ročník, Pravděpodobnost, matematická statistika a ekonometrie, navazující magisterské
    Vynikající přednášející! A zkouška u pana docenta je oproti ostatním zkouškám doslova příjemnější, dbá se hlavně na celkové pochopení učiva. Velká pochvala panu docentovi celkově za celý předmět.
    doc. Mgr. Stanislav Nagy, Ph.D. [32-KPMS], Pravděpodobnost [NMSA211, cvičení]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 2. ročník, Matematické modelování, bakalářské
    Cvičení probíhalo v poměrně svižném tempu, látka byla srozumitelně vysvětlována a z obsahu cvičení se dalo dobře připravit na zápočtový test.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.02.2024, 2. ročník, Matematické modelování, bakalářské
    P. Nagy by měl začít přednášet. Chápe co je pro studenty obtížné a umí vysvětlit.
    Připomínka k předmětu, Náhodné procesy 2 [NMFP403, cvičení]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.02.2024, 1. ročník, Finanční a pojistná matematika, navazující magisterské
    Jedno z nejlepších cvičení, co jsem dosud na mff zažila.
    Struktura celého kurzu byla velmi solidní. Všechna zadání byla předem dostupná spolu se sbírkou, která měla většinu příkladů vyřešených.
    Taktéž se mi líbil 'Reverse Uno' přístup. Jednoduché příklady byly zadány před hodinou v podobě týdenního úkolu a na samotném cvičení se kladl důraz na ty těžší.

    Připomínka k předmětu, Náhodné procesy 2 [NMFP403, přednáška]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.02.2024, 1. ročník, Finanční a pojistná matematika, navazující magisterské
    Ústřední předmět zimního semestru a zároveň jeden z nejlepších, který jsem do dnešní doby absolvovala. Struktura kurzu byla velmi přehledná. Lecture notes byly dostupné již ze začátku, a proto se mohl člověk při přednáškách více soustředit na výklad než na horlivé opisování z tabule. Přednášející se snažil látku nejen vyložit, ale i vysvětlit.
    Témata na sebe hezky navazovala, a pro jednou mi bylo naprosto jasné, proč je u věty ten či onen předpoklad.
    Písemná část zkoušky se mi trefila přímo do 'gusta'. Úroveň byla vyvážená tak, že člověk musel nad příklady přemýšlet, ale zároveň neměl pocit, že se mu neroztéká mozek usilím.
    Připomínka k předmětu, Pravděpodobnost [NMSA211, cvičení]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2024, 2. ročník, Matematické modelování, bakalářské
    Věnoval bych větší prostor pročtení zadání příkladu. Cvičení běží v poměrně rychlém tempu, přechází se svižně z příkladu na příklad, a tak jsem někdy nestihl sám pořádně projít zadání.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.02.2024, 2. ročník, Matematické modelování, bakalářské
    Cvičení bylo na rozdíl od přednášky exceletní, ocenil jsem shrnutí teorie na začátku a sepsané důležité věty.
    Připomínka k předmětu, Pravděpodobnost [NMSA211, přednáška]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2024, 2. ročník, Matematické modelování, bakalářské
    Předmět má dobře vyvážené množství i náročnost probírané látky. Po absolvování předmětu mám pocit, že jsem získal spoustu dlouhodobých znalostí. To si myslím, že je cenné, protože jsou naopak předměty, kde se tlačí hlavně na kvantitu a výsledkem je mizerná kvalita získaných dlouhodobě ovládaných znalostí.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.02.2024, 2. ročník, Matematické modelování, bakalářské
    Jsem poměrně zklamaný z předmětu. Očekával bych, že se budeme zabívat aplikací stastiky, kdy používat jaké rozdělení, co jsou to statistické hypotézy jako naprostý základ pro ML mi také příjde, že by se mělo probrat maximum likelihood estimator.

    Přednáška ala přepisování skript na tabuli mi přijde zbytečná.
  • Tato připomínka je velice zajímavá a dovolím si na ni odpovědět trochu obšírněji.

    Není problém přednášku naplnit dvakrát, třikrát, čtyřikrát větším objemem látky. Mám však za to, že cenou by byla spíše přehledově-popularizační přednáška, co vše lze dělat se znalostí pravděpodobnosti a statistiky, nikoliv samotné znalosti. Mým cílem je dát natolik solidní základy pro práci s pravděpodobností a náhodnou veličinou, aby se na nich dalo dále stavět. Již takto je v přednášce dost nových definic a tvrzení a musíme se také věnovat interpretacím jednotlivých pojmů při aplikaci v reálných problémech, že rozšiřování odpřednesené látky považuji za spíše škodlivé než přínosné.

    K druhé části připomínky mě napadají různé možnosti a alternativy, bohužel mi není přesně jasné, jakou má autor připomínky představu o nezbytečné přednášce.

    1. Mohu zatajit existenci učebního textu, používat jej pro svou přípravu a vyhnout se tak připomínce, že přepisuji skripta na tabuli. Pak ovšem mohu čekat připomínky typu "k přednášce nejsou žádná skripta".

    2. Mohu mít přiznaná skripta a učit něco jiného. Co potom zkoušet? To co bylo na přednášce? Pak jsou ale tato skripta skoro zbytečná (kdo je bude v takovém případě číst?) a připomínka, že chybí učební text k této přednášce se opět nabízí. Nebo zkoušet skripta a ne přednášenou látku? Nebude pak tím spíš přednáška zbytečná? Zkoušet sjednocení (průnik) skript a přednášky?

    3. Předpokládat, že studenti si skripta nastudují a pak jen "komentovat a diskutovat již nastudovanou látku". To je přístup, který by se mi líbil, ale obvykle takové pokusy nedopadají dobře. Co to znamená diskutovat? Někdo si předem látku nepřečte a nenaučí se ji, pak nemá o čem diskutovat. Velká většina lidí se stydí ptát před ostatními, co s tím?

    Přípravě skript jsme věnovali hodně úsilí a času a rozmýšlení, jak látku řadit, motivovat, ilustrovat. Trochu mi pak přijde škoda práce, kdybych podle této přípravy neměl učit.

    Budu rád, pokud mi napíšete svou představu o tom, jak má vypadat přednáška, ke které jsou přednášejícími sepsaná podrobná skripta, aby nebyla zbytečná.
    Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 09.02.2024, 2. ročník, Matematické modelování, bakalářské
    Osobně jsem látku pochopil asi tak na třetí/čtvrtý pokus (přednáška, cvičení, čtení skript/nahrané covidové přednášky), takže když to nepůjde, tak nevěšte hlavu a postupně si to procházejte. Ono to třeba jednoho krásného dne do sebe zapadne a začne celé dávat smysl. U zkouškové písemky je třeba počítat rychle, není čas na nějaké dlouho přemýšlení, takže se vyplatí naučit se počítat.
    Připomínka k předmětu, Náhodné procesy 2 [NMSA409, přednáška]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2024, 1. ročník, Pravděpodobnost, matematická statistika a ekonometrie, navazující magisterské
    Náhodné procesy 2 bol zaujímavý predmet rozumnej náročnosti, ktorý (prekvapivo) čerpal aj z iných predmetov ako pravdepodobnosť a štatistika. Študijné materiály boli k dispozícii.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.02.2024, 1. ročník, Pravděpodobnost, matematická statistika a ekonometrie, navazující magisterské
    Oceňuji organizační stránku kurzu, kterou považuji na MFF za jednu z nejlepších.
    Připomínka k předmětu, Stochastická analýza [NMTP432, cvičení]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.08.2023, 2. ročník, Pravděpodobnost, matematická statistika a ekonometrie, navazující magisterské
    Cvičení byla skvělá, jen mě někdy mrzelo, že jsme většinu času pracovali sami a ke kontrole řešení jsme se nedostali, pouze k výsledkům. To se ale po dotazníku v polovině semestru změnilo a příklady jsme si dovysvětlovali podrobně i s připomínkami, na co si dát pozor. Zápočet mě bavil moc, nebyl extrémně náročný, aby studentům zabral velké množství času, naopak byly úkoly skvěle vytvořené tak, aby se studenti nad probranou látkou pořádně zamysleli a dokázali ji využít v jiných případech.
     
    Univerzita Karlova | Informační systém UK