AnketaAnketa(verze: 716)
V letním semestru akademického roku 2023/2024 probíhá sběr dat 27.05.2024 - 15.09.2024. (MFF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
prof. Mgr. Milan Pokorný, Ph.D., DSc. [32-MUUK], Rovnice matematické fyziky [NOFY163, přednáška]
Matěj Dvořák, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Forma teoretické části zkoušky byla nešťastná. Vybírání pouze jedné otázky ze zhruba třiceti vnášela do věci značný prvek náhody, protože otázky rozhodně nebyly srovnatelně náročné. Bylo by férovější je sloučit do skupin podobně, jako to bylo v předchozím semestru, aby někdo nemohl vyletět na nepochopení malého zlomku učiva.
Kamil Belán, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Prof. Pokorný je výborný přednášející. Tématu rozumí zjevně velice, na dotazy ovšem odpovídá bez výjimky. Oceňuji, že vypisuje seznam otázek ke zkoušce. U ní je prof. přímeřěné mírný - je náročný, ale férový.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Precizní výklad, na který jsem měl možnost si za poslední roky zvyknout. Není co vytknout, snad jen neznalost zpracování králíka.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 3. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Přednášející perfektně vysvětloval teorii a zároveň ukazoval příklady, kde se teorie využívá
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.01.2024, 3. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Tak ako na predošlých prednáškach z analýzy, aj tu je výklad prof. Pokorného na vysokej úrovni.
Petr Rašek, 21.01.2024, 3. Ročník, Matematické modelování, bakalářské
Pan profesor je výborný přednášející na celý pětisemestrální kurs analýzy. Naučil jsem se opravdu hodně.
RNDr. Karel Tůma, Ph.D. [32-MUUK], Rovnice matematické fyziky [NOFY163, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Nadšení a energie (i kinetická z rázování před tabulí) doktora Tůmy zachraňovala atmosféru předmětu :)
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Nadšený vyučující, který příklady vysvětlí i s tím, na co si dávat pozor. Možná byla občas rychlost na škodu, ale to záleží na studentovi. Možná by ale stálo za to dávat více příležitostí získávat body za aktivitu, nebo příležitosti zdůrazňovat.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 3. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Cvičící byl milý, nápomocný, vždy v dobré náladě. Příklady občas prokládal vtipnými komentáři. Oceňuji mírné hodnocení DÚ (někdy možná až moc mírné).
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Výborný cvičící, vše přehledně vysvětlil, na zápočet i početní část zkoušky jsem díky němu byl výborně připravený.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Rychlost
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 04.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Velmi vtipný cvičící, běhá u tabule ze strany na stranu a u toho se usmívá od ucha k uchu. Nejvíc se usmívá, když zrovna uhádl řešení.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.01.2024, 3. ročník, Matematické modelování, bakalářské
perfektný cvičiaci
Petr Rašek, 21.01.2024, 3. Ročník, Matematické modelování, bakalářské
Karel Tůma je výborný cvičící na celý pětisemestrální kurs analýzy. I při polovičním počtu hodin než dříve se stihlo vše podstatné a srozumitelně. A pokud se na něco nedostalo, připravil dodatečné materiály.
Připomínka k předmětu, Rovnice matematické fyziky [NOFY163, cvičení]
Kamil Belán, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Oproti předchozím analýzám má tato cvičení s dotací pouhé 1h/týdně. Myslím,že to příliš nevadilo, ale řekl bych, že by ani nevadilo mít hodiny dvě - tak jako tak je ale, stejně jako snad u každé matematiky, potřeba spočítat mnoho příkladů sám.
Získat zápočet bylo jednoduché, oceňuji, že toto odráželo časovou dotaci cvičení.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení mě naučila počítat, ovšem některé příklady probrané na cvičení byly nesmírně technické a nereprezentativní toho, co nás dále čekalo.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 3. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Nejdůležitější principy byly srozumitelně vysvětleny na různých příkladech. Navíc byly k dispozici podrobné poznámky ke cvičení. Obojí z tohoto cvičení udělalo nejlepší cvičení v tomto semestru.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.01.2024, 3. ročník, Matematické modelování, bakalářské
veľmi kvalitné cvičenia
Připomínka k předmětu, Rovnice matematické fyziky [NOFY163, přednáška]
Kamil Belán, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Jako každá analýza, i tato je těžká, ovšem oproti předchozím je v mnohem menším rozsahu. Bez znalostí z předchozích semestrů je (očekávatelně) velmi těžké cokoliv pochopit (zejména teorie distribucí, integrálu). Oceňuji fyzikální motivaci při odvozování jednotlivých rovnic.
K přednášce jsou k dispozici výborná skripta, během našeho běhu byly přednášky nahrávány plus jsou k dispozici záznamy ze starých.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
5. semestr, díky kterému jsem pochopil, proč jsme vlastně spoustu věcí u distribucí ve 4. semestru dělali a důstojné zakončení kurzu analýzy.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 3. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Stejně jako předchozí 4 semestry skvělá přednáška. Líbila se mi návaznost na předchozí semestr - teorie disribucí, FT, Reziduová věta.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.01.2024, 3. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Veľmi praktický predmet, človek sa naučí riešiť základné fyzikálne rovnice a nadobudne pocit, že s parciálkami to nie je také beznádejné, ako sa na prvý (druhý) pohľad môže zdať. Tiež som tu získal istotu pri páci s distribúciami a Fourierovou transformáciou, ktoré sa preberali v minulom semestri.
Jediná vec, ktorá podľa mňa nebola úplne ideálna, je výber otázok do ústnej časti skúšky, kde si študent vylosuje jednu otázku z dopredu známeho zoznamu. Otázky boli podľa mňa zamerané príliš úzko a veľmi sa líšila ich náročnosť. Napríklad otázka požadujúca formuláciu a dôkaz jednej vety (ktorej dôkaz bol dlhý a náročný) je podľa mňa oveľa ťažšia ako otázka požadujúca vysvetlenie problematiky s odvodením niečoho, alebo otázka požadujúca formuláciu a dôkaz ľahkej vety s uvedením pomocných viet a dôkazom dôsledkov. Aj keď uvedené príklady sú čo sa týka množstva učiva ekvivalentné, je pre mňa omnoho ťažšie vstrebať a pochopiť jednu ťažkú vetu s dôkazom, ako viacero ľahších logicky prepojených celkov. Preto na základe zoznamu otázok som mal pocit, že skúška bude veľa o náhode, keďže pri niektorých širších otázkach, aj keby som látku neovládal, vedel by som napísať aspoň čiastočnú odpoveď (formulovať niektoré vety a dôsledky), ale keby som dostal otázku na formuláciu a dôkaz ťažkej vety, pravdepodobne by som ju nezvládol zodpovedať ani keby som bol dobre pripravený.
Možno to je ale iba nesprávny dojem zo zoznamu otázok, keďže skúška bola celkom príjemná a mal som na nej možnosť ukázať, čo viem.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK