Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
prof. RNDr. Jana Albrechtová, Ph.D. [31-130], Fyziologie rostlin [MB130P14, přednáška]
často odbíhá od tématu a jeho promítané materiály jsou na nic - spousta šipek a absolutní zmatek. Zbytečné věci nechává ve zpětňáku/na plátně dlouho, zato to, co si chcete opsat, dá hned pryč.
Přednášející přece jen trochu doufá, že shodný dojem z jeho výkladu neměla podstatná část jeho studentů. A že také nová verse přednášky (viz výše) a hlavně dostupnost materiálů na webové stránce katedry ono riziko "absolutního zmatku" eliminuje. Co je - a není - zbytečně "ponecháno na zpětňáku/plátně dlouho jistě může být věcí názoru - viz dále.
Je kupodivu, jak málo informací lze říci během tříhodinové přednášky. Místo toho jsme však slyšeli spoustu "informací" o tom, co zkoumal který kolega... a když došlo na výklad, dozvěděli jsme se, že "To si nastudujte". Také by bylo dobré, kdyby si přednášející, když se nenamáhá vytvořit vlastní prezentace, ty cizí alespoň předem přečetl. A pokud je ručně psaná folie promítaná půl minuty, sotva si z ní někdo něco odnese.
Připouštím, že tento komentář mi "vrtá hlavou" nejvíce, zejména proto, že jeho autorka složila zkoušku na výbornou (zřetelně nikoliv mojí zásluhou). Zčásti se k němu vyjadřuje již moje prvá resp, druhá odpověď. Ono "to si nastudujte" se vesměs týkalo odkazů zejména na dostupná a kvalitní skripta Doc. Pavlové, příp. Doc. Luštince + Dr. Žárského. Pokud je mi známo, i mnozí moji kolegové - a v bakalářských přednáškách - nečtou či nepromítají studentům podrobně ani svoje, ani cizí skripta. Zkusme akceptovat fakt, že vysoká škola není gymnazium či škola střední - a že její výuka zahrnuje a stále více bude zahrnovat i značnou míru vlastní "domácí přípravy". Nejen u přednášejících, ale také u studentů. Jistě aspoň z doslechu, možná i z vlastní zkušenosti víte, jak to v tomto ohledu chodí na mnoha zahraničních vysokých školách.
Jinak - uvítám i osobní návštěvu a diskusi na dané téma: zkouška je úspěšně vykonána a žádná drakonická reakce ze strany pedagoga tedy nehrozí, soudím, že ani od mých kolegů.
Tříhodinová přednáška byla dost náročná, což možná ubralo na její zajímavosti. Zkouška nebyla ani těžká ani lehká - ale k jejímu složení doporučuji na přednášky chodit:-)
doc. RNDr. Libuše Pavlová, CSc. [31-130], Fyziologie rostlin [MB130P14, přednáška]