Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Ing. Veronika Fišerová [32-KSVI], Elements of AI+ [NAIL130, přednáška]
Martin explained everything really well and took his time to answer questions. Without him, half of my accounts probably wouldn't work. His tour of the MS building was great.
Mgr. Rudolf Rosa, Ph.D. [32-UFAL], AI v kontextu [NAIL127, přednáška]
Milan explained everything really well and took his time to answer questions and help with the assignments. His Slurm reference helped a lot with my first experiments on the CPU and GPU clusters.
Mgr. František Štěch, Th.D. [27-ETF], Elements of AI+ [NAIL130, přednáška]
Často se mi zdálo, že pan Žabokrtský není připraven na cvičení. To by ovšem nemusel být problém, pokud by mu šlo improvizovat a vykládat/ukazovat látku z patra - to se ovšem taky moc nedařilo. Při improvizovaných zadáních během cvičení na probírané učivo nám na ně dal velmi nepřiměřeně času (někdy moc, někdy málo) a nakonec po otázce, jaké je řešení, je nebyl schopen ukázat.
Připomínka k předmětu, AI v kontextu [NAIL127, přednáška]
Předmět na snadné farmení volitelných kreditů pro matfyzáky, pokud umíte pracovat se zlomky a absolvovali jste nějaký jiný předmět týkající se AI, nic navíc vám ten online kurz asi nedá (na přednáškách jsem nebyl).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.02.2024, 1. ročník, Finanční a pojistná matematika, navazující magisterské
Tento kurz má velmi pěkně zpracované materiály, které obsahují zajímavé úlohy, příklady a problémy na zamyšlení. Mimo jiné se absolvuje kurz pouze plněním úkolů (většinou psaní kratších odpovědí), které se nacházejí v již zmíněných online materiálech. Vypracování nebylo nijak těžké či časovně náročné, na druhou stranu byl předmět překvapivě informativní a za 3 kredity bych to doporučila každému.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 03.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Docela zajimavy predmet o AI. Je to opravdu jen uvod a neni k tomu potreba zadnych vedomosti. Jsou to 3 kredity zadarmo
Kateřina Linková, 13.01.2024, 1. Ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Líbí se mi, že lze jít vlastním tempem. Velmi vyhovující.
Samuel Vaško, 03.01.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Bolo to fajn, prijemne straveny cas + cele to bolo online. Naucil som nejake nove veci a zistil ci chcem dalej studovat AI
I don't know who this course is designed for : having some AI background, this course was very light, which on one hand enables to get easy credits, but on the other hand didn't teach me much.
Připomínka k předmětu, Elements of AI+ [NAIL130, seminář]
Ve zkratce oceňuji téma kurzu a možnost ho celý udělat sama online. Zlepšit by se dala interaktivita a formulace vět (aby byly srozumitelnější). Podrobnější zpětnou vazbu jsem dala v rámci reflexe kurzu, jediné, co bych chtěla dodat, je, že bych byla ocenila aktivnější diskuzní portál, kde bychom mohli pokládat naše dotazy (např. Discord server/kanál by mohl být populárnější než stávající portál), a kdyby bylo lépe specifikované, kdy budou udělovány zápočty. „1x měsíčně“ může znamenat, že ho dostanu včas, nebo i pozdě.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.01.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Zajímavý úvod do oblasti AI. Pro studenty informatiky je ale tříkreditová dotace určitě přehnaná, kurz tolik času nezabere.
Osobně mi kurz přišel až podezřele jednoduchý, rozumím tomu, že pro absolventy jiných fakult a obecné veřejnosti mohou být úkoly náročnější, ovšem očekával bych trochu větší (resp. techničtější) hloubku témat. Reálně se dá kurz splnit za pracovní den.
Samuel Vaško, 03.01.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Velmi dobre straveny cas, nieco som sa naucil a zistil co vlastne je AI, cele to bolo online.
(I didn't attend the seminars, but there is no option "don't answer" for the grading of the seminars.)
Připomínka k předmětu, Ethics of AI + [NAIL131, elektronický kurz]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.01.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Předmět umožňuje náhled na oblast AI z jiného pohledu. Obzvláště pro studenty informatiky je cenný, protože ve standardních předmětech se probírají hlavně technické záležitosti, detaily algoritmů, apod. Dvoukreditová dotace je možná až příliš vysoká.
Oproti Elements of AI+ časově náročnější, některá témata byla až moc zdlouhavá a tolik jsem se toho nedozvěděl. Navíc velká část volných odpovědí jiných účastníků kurzu byla vygenerována AI nebo odpovědi byly spam, což trochu odrazovalo od snahy o smysluplnost vlastních odpovědí.
Připomínka k předmětu, Zpracování přirozeného jazyka na výpočetním clusteru [NPFL118, cvičení]
Generally, a good and detailed introduction to the UFAL infrastructure and pointers to important resources. Almost no questions were left open after the 3 days, but maybe it is too detailed.
2 entire days were spent reading Wiki pages, which was tiring. However, PhD students should be able to understand most of the sections by themselves. For example, an additional meeting was supposed to be scheduled for Biblio, but the system is self-explanatory and everyone finished the checklist anyway. I suggest putting the greatest focus on the Linux network and the topics related to the checklist while going into less detail otherwise. Perhaps, some of the more self-explanatory sections can be left as homework, and a Q&A meeting can be scheduled instead of a reading meeting.
The Slurm and Spark assignments were quite fun, but the grading was a bit too nitpicky at times. Since I immediately started my own PhD-topic-related experiments on the cluster, I would have liked to scrap 1 or 2 of the assignments because they took more time than necessary without giving me a real benefit.
Připomínka k předmětu, Základy jazykových technologií [NPFL125, cvičení]
Poměrně jednoduchý předmět, pokud jste ve druháku a výš, tak se tu budou probírat nějaké věci, co už umíte odjinud (základní používání linuxu, bash scripty, Python). Dobrá atmosféra na cvičeních.
Předmět dobře shrne všechny užitečné základy. Některá témata byla nová, jiné bylo fajn si zopakovat. Zápočet je za závěrečný test, na který se dá díky zveřejněným otázkám dobře připravit, a za úkoly v průběhu semestru. U těch je zveřejněný odhadovaný čas (pohybuje se od 30 min do 6 hodin). Ovšem tento čas byl u většiny úkolů naprosto neadekvátní. Často jen pochopit, co se po nás chce zabralo zmíněný očekávaný čas na úkol. Opravování rovněž chvíli trvalo. Předmět je rozhodně zvládnutelný a je užitečný.
Velka cast predmetu je zakladni prace v Linuxu (znalosti z uvodu do Linuxu jsou dostacujici a prevysuji latku co se uci v tomto predmetu). Dale se probiraji nejake zakladni nastroje a koncepty ktere nejsou vylucne spojene s zpracovanim jazyka. Predmet nejde moc do hloubky, ale je velice zajimavy.