Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
prof. RNDr. Jan Brábek, Ph.D. [31-151], Praktikum z biochemie [MB150C04, laboratorní práce]
Tato praktika mě velmi znechutila. Úloha s použitím automatických titrátorů bez softwaru mi přišla zbytečná, nicneříkající, nenázorná, postrádala efekt moderní techniky, když člověk při vyhodnocování stejně musel vzít do ruky pravítko. Klasické titrování by bylo mnohem příjemnější. Navíc to, že jsem byla podrobena dvacetiminutové přednášce na téma 20% roztok glukosy se připravuje z 20 g glukosy a 100 ml vody... Chápu, že každký je omylný. Nevěřím ale tomu, že právě zde se jednalo o omyl. Ten si člověk, je-li na něj, v tomto případě několikrát, studenty upozorněn, uvědomí a netvrdí stále, že možná se to "pro jiné látky počítá jinak, ale pro glukosu je to takhle." Je fatální, že v tomto případě se jednalo o látku střední, či snad základní školy...
Jsem si vědom problémů úlohy Kinetika enzymové reakce – ureasa, která využívala automatických titrátorů a proto se již neřeší. Byla nahrazena zcela novou úlohou Izolace rekombinantního proteinu, elektroforéza SDS-PAGE.
Obvinění mé osoby z neznalostí látky pro střední školy prezentované na výpočtu procentuální koncentrace glukózy je však zcela neoprávněné (alespoň pro výpočet takovéhoto typu). Nikdy jsem totiž netvrdil, že se 20% roztok glukosy připravuje z 20 g glukosy a 100 ml vody, ale že se 20g glukózy rozpustí do vody na celkový objem 100ml (standardní praxe je, že se hustota takovýchto roztoků bere jako 1kg/l). Celá ta kritizovaná 20min. přednáška se konala právě kvůli kolegyni Spáčilové a nejasnostem ve výpočtu molární koncentrace glukózy z procentuální koncentrace v jednom z příkladů Vstupního testu. Je mi líto, že si i po 20 minutách odnesla milný názor na věc. To, že si vyučující nedokáže udržet pozornost studentů ani na 20 minut a oni pak nedávají pozor a v důsledku toho chybně interpretují jeho slova, je samozřejmě chyba vyučujícího, tj. v tomto případě mé osoby.
Daniel Rosel
Občas je náročné najít v laborce vyučujícího, když máte dotaz nebo potřebujete chemikálii z mrazáku. Návody na internetu jsou dobře dostupné a přesné a úlohy jsou zajímavé.