• Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
Filtr:
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Ing. Karolina Duschinská, Ph.D. [41-KPG], Evropská dimenze ve vzdělávání [OB23142020, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.05.2016, 2. Ročník, Specializace v pedagogice, bakalářské
Předmět "Evropská dimenze ve vzdělávání" byl zajímavý, obohacující a užitečný. Paní doktorka jej uchopila výborně, protože ze základních/nezbytných informací o Evropské unii přešla přímo k jádru věci, a tak jsme se zabývali skutečně (pro mě často) novými a neotřepanými tématy, která souvisela jak s EU, tak s vyučováním - jaké je a jaké by mohlo být - či s didaktikou, a to při tvorbě modelové aktivity s evropskou tematikou, která mě vážně bavila, navíc jsem ji mohla odprezentovat a dostat na ni pečlivou a promyšlenou zpětnou vazbu. Pozitivně hodnotím i menší exkurzi do Evropského domu, stejně tak i přednášku organizovanou členy nadace ADRA, jež byla inspirativní. Hodiny pod vedením paní doktorky se nikdy nevlekly, ba naopak - byly zábavné, přátelské, otevřené všem názorům a diskusím. Didaktické metody vedení přednášek jsou motivující (sem počítám, mimochodem, i práci v Moodlu), široký rozhled, myšlení v souvislostech či férovost ze strany paní doktorky jsou pak už jen takovou třešničkou na dortu. Díky. :)
Ing. Karolina Duschinská, Ph.D. [41-KPG], Evropská dimenze ve vzdělávání [OB23142020, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.05.2016, 2. Ročník, Specializace v pedagogice, bakalářské
Předmět "Evropská dimenze ve vzdělávání" byl zajímavý, obohacující a užitečný. Paní doktorka jej uchopila výborně, protože ze základních/nezbytných informací o Evropské unii přešla přímo k jádru věci, a tak jsme se zabývali skutečně (pro mě často) novými a neotřepanými tématy, která souvisela jak s EU, tak s vyučováním - jaké je a jaké by mohlo být - či s didaktikou, a to při tvorbě modelové aktivity s evropskou tematikou, která mě vážně bavila, navíc jsem ji mohla odprezentovat a dostat na ni pečlivou a promyšlenou zpětnou vazbu. Pozitivně hodnotím i menší exkurzi do Evropského domu, stejně tak i přednášku organizovanou členy nadace ADRA, jež byla inspirativní. Hodiny pod vedením paní doktorky se nikdy nevlekly, ba naopak - byly zábavné, přátelské, otevřené všem názorům a diskusím. Didaktické metody vedení přednášek jsou motivující (sem počítám, mimochodem, i práci v Moodlu), široký rozhled, myšlení v souvislostech či férovost ze strany paní doktorky jsou pak už jen takovou třešničkou na dortu. Díky. :)
Ing. Karolina Duschinská, Ph.D. [41-KPG], Evropská dimenze ve vzdělávání [OKB2314V41, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 26.08.2013, 2. Ročník, Specializace v pedagogice, bakalářské
Chybí vyhodnocení závěrečné práce, jako jediné.
Ing. Karolina Duschinská, Ph.D. [41-KPG], Obecná a školní didaktika [OKNPP141, přednáška]
Alena Kučerová, 26.01.2014, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Naprosto skvělé přednášky, výklad srozumitelný, věcný, obohacující. Super!
Ing. Karolina Duschinská, Ph.D. [41-KPG], Obecná didaktika [OKN231403, přednáška]
Alena Kučerová, 26.01.2014, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Skvělá vyučující!
Jen není zřejmý důvod, proč jsme měli povinné 2 téměř stejné předměty... To ale není výtka určená Ing. Duschinské.
Ing. Karolina Duschinská, Ph.D. [41-KPG], Profesní rozvoj a další vzdělávání učitelů [ONPP1410, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.01.2014, 3. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Od předmětu Profesní rozvoj jsem si mnoho neslibovala, očekávala jsem množství teorie, která ve skutečnosti nebude mít přímou spojitost s mým studiem ani s profesí učitele. Byla jsem proto příjemně překvapena, nakolik se mě tématika osobně dotýkala a kolik podnětných informací a tipů jsem na přednáškách získala. Zejména pro mě bylo zajímavé zahrnutí problematiky začínajícího učitele. Cením si také toho, že požadavky ke klasifikovanému zápočtu zcela vycházely z přednášek a byly dostupné v moodlu, stejně jako nepovinná doplňující literatura.

Upřímně řečeno, připadá mi smutné, že některé informace, získané v podstatě mimochodem na přednáškách paní doktorky Duschinské (například o zdrojích odborné literatury na internetu nebo jakým způsobem kontrolovat původnost odevzdávané práce), jsem se dozvěděla až nyní, v závěrečné fázi studia. Jistě bych je ocenila a zužitkovala již mnohem dříve.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 31.01.2015, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Ty dvě přednášky, na které jsem se dostavila, byly moc zajímavé a obohacující. Bohužel, z denního režimu vysokoškolačky se vymykající časná ranní hodina v kombinaci se třemi týdny nemoci a lezavou zimou v aule mě od návštěvy dalších přednášek odradila. Materiály v moodle mi to alespoň částečně vynahradily. V testu jsem si však nebyla jistá, co se po mně chce, a obávala jsem se, že odpovědi na některé otázky pravděpodobně zazněly na přednáškách, ale z materiálů v moodle nebyly patrné.
Líbil se mi výstup formou analýzy odborného článku. Cílem bylo přivést studenty k četbě odborné literatury, a to je záslužné. Bohužel, české odborné články v oblasti pedagogiky nesplňují kritéria vědeckosti, na které jsem zvyklá z jiných oblastí.
Ing. Karolina Duschinská, Ph.D. [41-KPG], Obecná a školní didaktika [ONPP1423, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2013, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Předmět považuji za přínosný. Jediná výtka by šla směrem k použité literatuře (Pasch), která vychází z přibližně dvacet let staré koncepce. Nechce se mi věřit, že nic nového se od té doby ve světě neobjevilo.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.01.2014, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Moc teoretických informací, málo praktický rad.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.01.2014, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Člověk se neučí nic jiného než encyklopedické pojmy, které nedokáže užit v praxi, ale hlavně že zná spoustu teorií a tabulek, o kterých neví co znamenají. Zajímavé je, že předmět právě pojednává o didaktice, ale sám vše co obsahuje popírá. Navrhuji zrušit tento předmět a přidat hodinovou dotaci oborovým didaktikám, kde jsem se toho dozvěděl jen o málo méně, ale s praktickou ukázkou toho jak např. různé taxonomie používat, takže je využívám v praxi. Tento předmět mi vůbec nic nedal, naopak mne úplně demotivoval. Byl jsem na sto procent přesvědčen, že chci učit. Po tomto nevím. Nicméně zachraňují to oborové didaktiky, které člověku dají alespoň pocit toho, že na universitu nechodí marně a k ničemu.

Výstup jako takový byl přiměřeně těžký. V jedné otázce byl dokonce náznak, že by se po nás mohlo chtít samostatné myšlení.

Nicméně ocenil bych raději velmi těžký výstup, s tím, že by se na předmět člověk učil s pocitem, že mu něco dává a ne že ho akorát odrazuje od profese, kterou má vykonávat a na kterou je připravován.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.01.2014, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Přijde mi, že hodinová dotace, která je na naše podmínky obrovská nebyla dostatečně využita.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2015, 1. Ročník, Speciální pedagogika, navazující magisterské
nakolko studujem specialni pedagogiku, myslim, ze tento predmet nie je moj hlavny, ale paradoxne bol pre mna jeden z najzaujimavejsich kvoli pani Duschinskej. urcite motivuje k dalsiemu poznavaniu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.01.2016, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Kladně a přínosně hodnotím zadání úkolů v sisu. Především oceňuji práci, kterou si s tím doktorky Hanková a Duschinská musely dát. Zároveň zde vidím přínosnost a rozšíření předmětu a ocenění žáků, kteří dělají pro studium práci navíc.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.02.2016, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Poprvé za pět let studia na fakultě jsem měl pocit, že v rámci UZ má přednáška smysl a má mi co dát a mám důvod na ní chodit. Velmi oceňuji zavedení dobrovolných domácích úkolů, které člověka zároveň nutily přemýšlet v souvislostech předmětu a také připravovaly na budoucí zkoušku a především praxi.
S radostí se podepisuji pod to, že obě vyučující vyvinuly velkou a příkladnou snahu, kterou opravdu oceňuji. Kdyby takhle vypadaly i ostatní předměty univerzitního základu, bylo by lépe.
Drobnou vadou na kráse bylo pozdní opravení testů, kde ale vyučující studenty informovala s omlouvou.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2016, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Provedení předmětu se mi velmi líbilo - byla snaha (vcelku úspěšná) o proložení přednášek praktickými ukázkami, vyučující byly otevřené, snažily se nám co nejvíce pomoci. Oceňuji i dotazování konkrétních studentů (ne pouze do davu). Systém přidělování bodů za úkoly mi přišel motivující a vhodný. Oceňuji i přístup vyučujících ve sporných otázkách: tj. důležitá je argumentace, ne názor vyučujícího.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.01.2017, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Předmět je vysvětlován srozumitelně i pro ty, kteří s pedagogikou začínají. Přednášky jsou zábavné, velmi si cením praktických ukázek pro pochopení problému (např. zmrzliny ve svetru:).
Kladně hodnotím i nepovinné úkoly,které pro mě měli motivační funkci a spoustu věcí jsem se u nich dozvěděla.Obě přednášející jsou dobré.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.01.2017, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Jeden z mála neoborových předmětů, který pro mě měl skutečný přínos. Ph.D. Duschinská má přednášky velmi dobře promyšlené a připravené, má skvělé prezentační dovednosti. Během přednášek studenty vyzývá k mnohým interaktivním úkolům, díky kterým jsem si zapamatovala spoustu poznatků. Velmi oceňuji také nepovinné úkoly v Moodlu, které doplňují tento předmět. Jedinou výtkou je snad dlouhé čekání, než byly zveřejněny výsledky testů (taktéž nepovinných úkolů).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.02.2017, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Na dlouhé přednášce jsem ocenila vkládané úkoly na zamyšlení, které časový úsek rozčlenily a rozptýlily. Líbily se mi metafory ke klíčovým koncepcím a tématům.

Koncepčně mi ale dlouhé přednášky nevyhovují. Je zřejmé, že celkový objem učiva studenti nevstřebají. Navíc bez praxe, která je čeká až v dalších semestrech, se teoretické koncepty nemohou navázat na konkrétní zkušenosti. Tím se snižuje jejich zapamatovatelnost.

Smysluplnější by mi připadalo vybrat jen pár klíčových koncepcí (např. Bloomovu taxonomii, Brunerovu metaforu stromu apod.) a ty rozebrat do detailu vč. četných příkladů z praxe.
Ing. Karolina Duschinská, Ph.D. [41-KPG], Pedagogicko-psychologická praxe s pedagogickou a psychologickou reflexí [ONPP1424, praxe]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2014, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Obsah reflektivních seminářů byl velmi zajímavý a podnětný. Umožnil mi reflektovat nejen zkušenost z hodin, které jsem jako pozorovatel navštívila, ale seznámil mne i se zkušeností ostatních studentů. V rámci společné diskuse jsme pak společně s vyučujícími vyvodili přínosné závěry pro budoucí praxi učitelské profese. Oba vyučující vytvořili příjemné a vstřícné prostředí pro absolvování tohoto předmětu, stejně jako vyplnili velmi kvalitně jeho obsah, včetně bezproblémové organizace přímo v prostředí ZŠ Červený vrch.
PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. [41-KPG], Obecná a školní didaktika [ONPP1423, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.01.2014, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Daleko lepší přístup než v prvním případě. Tyto přednášky mi daly vhled do problematiky právních úprav ve školství. Přednášky rozhodně doporučuji zachovat, jen je přejmenovat např. na Právní rámec školství v ČR a dát samostatně. Hodilo by se však srovnání i s jinými systémy min. v EU či ještě lépe ve světě. V rámci mezí praktické a užitečné.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.01.2014, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Přijde mi, že hodinová dotace, která je na naše podmínky obrovská nebyla dostatečně využita.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.01.2017, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Předmět je vysvětlován srozumitelně i pro ty, kteří s pedagogikou začínají. Přednášky jsou zábavné, velmi si cením praktických ukázek pro pochopení problému (např. zmrzliny ve svetru:).
Kladně hodnotím i nepovinné úkoly,které pro mě měli motivační funkci a spoustu věcí jsem se u nich dozvěděla.Obě přednášející jsou dobré.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.02.2017, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Velmi jsem ocenila pohled člověka z praxe.

Chápu, že se studenti musí seznámit se strukturou školství a školy, ale nevidím přínos v tom, aby z toho byli zkoušeni. Struktura je totiž poměrně složitá a pro člověka, který se v ní nepohybuje je těžko srozumitelná. Navíc, v praxi může mnoho věcí fungovat úplně jinak, než jak je teoreticko-koncepčně nastaveno.
PhDr. Ivo Syřiště, Ph.D. [41-KPG], Úvod do pedagogiky [OKBPP14101, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.01.2015, 2. Ročník, Specializace v pedagogice, bakalářské
Tento předmět byl pro mne velice přínosný, výuka byla skvěle vysvětlena.
PhDr. Jaroslav Šaroch, Ph.D. [41-KPG], Úvod do pedagogiky [OKBPP14101, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2016, 2. Ročník, Specializace v pedagogice, bakalářské
Velmi dobře zpracované přednášky.